Вища та прикладна математика

Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.00.O.003
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Вища математика
Лектор: Бугрій Н.В.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Основною метою вивчення навчальної дисципліни є формування у здобувачів освіти базових математичних знань для розв’язування задач у професійній діяльності, вмінь аналітичного мислення та математичного формулювання технічних задач.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: • загальні компетентності: 1) здатність навчатися; 2) уміння аналітично мислити; 3) уміння застосовувати знання в практичних ситуаціях; 4) уміння приймати обґрунтовані рішення; • фахові компетентності: 1) базові знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів функціонування екобезпечних технологій; 2) уміння аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованих задач, критично оцінювати отримані результати та обґрунтовувати прийняті рішення; 3) здатність застосовувати професійно-профільні знання й практичні навички для розв’язання типових задач спеціальності та аргументувати вибір методів їх розв’язання, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Результати навчання: 1. Обчислювати визначники 2-го, 3-го та вищих порядків. 2. Виконувати дії над матрицями. 3. Розв’язувати системи лінійних алгебраїчних рівнянь. 4. Обчислювати скалярний, векторний, мішаний добутки векторів. 5. Будувати рівняння прямих та кривих другого порядку на площині. 6. Знаходити похідні функції однієї змінної та проводити повне дослідження функції. 7. Знаходити невизначені та обчислювати визначені інтеграли. 8. Виконувати дії над подіями. 9. Знаходити ймовірності випадкових подій. 10. Аналізувати дискретні та неперервні випадкові величини. 11. Вміти опрацьовувати та аналізувати статистичний матеріал.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Елементарна математика Інформатика Статистика в туристичній галузі
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна “Вища та прикладна математика” є складовою освітньо-професійної програми підготовки фахівців за першим рівнем вищої освіти "бакалавр" зі спеціальності "Туризм". Дана дисципліна є обов'язковою, завданням якої є оволодіння студентами математичною мовою і фундаментальними поняттями певних розділів математики, їх основними властивостями і практичними навичками використання.
Опис: Навчальна дисципліна «Вища та прикладна математика» складається з розділів: «Лінійна алгебра та аналітична геометрія», «Математичний аналіз», «Теорія ймовірностей», «Математична статистика». У розділі «Лінійна алгебра та аналітична геометрія» розглядаються наступні теми: «Матриці, визначники та системи лінійних рівнянь», «Елементи векторної алгебри», «Основні задачі аналітичної геометрії на площині». Розділ «Математичний аналіз» складається з тем: «Границя функції. Неперервність», «Диференціальне числення функції однієї змінної», «Невизначений інтеграл», «Визначений інтеграл». У розділі «Теорія ймовірностей» розглядаються наступні теми: «Випадкові події», «Дискретні випадкові величини» та «Неперервні випадкові величини». Розділ «Математична статистика» містить наступні теми: «Елементи математичної статистики», «Статистичні оцінки» та «Елементи теорії кореляції та регресії».
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань студентів проводиться за допомогою усного опитування на практичних заняттях, контрольних та самостійних робіт, індивідуальних розрахунково-графічних робіт.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах - 100 балів; Поточний контроль (ПК) - 30 балів: – розрахунково-графічна робота – 15 б. – контрольна робота – 15 б. Екзаменаційний контроль – 70 балів; Разом за дисципліну – 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Лінійна алгебра та аналітична геометрія: навч.-метод. посіб./ [Г.В.Понеділок, О.З.Слюсарчук, І.О.Бобик та ін.] – Львів.: Ліга – прес., 2003. – 282с. 2. Збірник задач з лінійної алгебри та аналітичної геометрії: навч. посіб./ [Ю.К.Рудавський, П.П. Костробій, Д.В. Уханська та ін.] – Львів: Видавництво “Растр-7”, 2009. – 258 с. 3. Лінійна алгебра та аналітична геометрія: навч.-метод. посіб./ [О.М.Рибицька, Д.М.Білонога, П.І.Каленюк.] – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2013. – 124 с. 4. Алгебра та геометрія: навч. посіб./ [Д.М.Білонога, П.І. Каленюк.] – Львів: Видавництво Національного університету “Львівської політехніки”, 2014. – 340 с. 5. Збірник задач з математичного аналізу. Ч.1. (за редакцією проф. Рудавського Ю.К.) – Львів: Вид-во НУ “Львівська політехніка”, 2001. 6. Веселовська О.В., Вовк М.І., Гошко Л.В. Вища математика: елементи лінійної алгебри та аналітичної геометрії, диференціальне числення функції однієї змінної: Навч. посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. 7. Гмурман В.Е. Теория вероятностей и математическая статистика. – М., Высшая школа, 2000. 8. Теорія ймовірностей і математична статистика: Навч. посібник./ Г.І. Білущак, І.О. Бобик, О.З. Ватаманюк, М.І. Вовк, Х.Т. Дрогомирецька, О.А. Микитюк, Г.В. Понеділок, О.М. Рибицька, Ю.К. Рудавський, О.З. Слюсарчук, Я.М. Чабанюк. – Л.: Вид-во НУ “ЛП”, 2003. 9. Теорія ймовірностей і математична статистика: навч. посібник / Х.Т. Дрогомирецька, О.М. Рибицька, О.З. Слюсарчук, Н.В. Пабирівська, Л.В.Гошко. О.В. Веселовська, Д.В. Білонога. – Л.: Вид-во НУ “ЛП”, 2012. 10. Збірник задач з теорії ймовірностей /Рудавський Ю.К., Костробій П.П., Олексів І.Я. та інші. Л.: Вид-во НУ “ЛП”, 2001. 11. Збірник задач з теорії ймовірностей /Каленюк П.І., Костробій П.П., Рудавський Ю.К. та інші. Л.: Вид-во НУ “ЛП”, 2012. 12. Гмурман В.Е. Руководство к решению задач по теории вероятностей и математической статистике. – М., Высшая школа. 1976.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).