Організація підприємницької діяльності в туризмі

Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.01.E.050
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Туризм
Лектор: доц. Макар О.П.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є :навчити студентів правильно аналізувати цілі, задачі і практику організації бізнесу, враховуючи соціально-економічні аспекти; ознайомити із масштабом підприємництва шляхом вивчення інтеграційного характеру проблем бізнесу і, таким чином, закласти основи, необхідні для підприємця – людину ділову, яка вміло поєднує ризик і фахові знання. Програма курсу націлена на те , щоби дати основну базисну інформацію , що стосується сфери підприємництва і ділових операцій.
Завдання: Програма курсу націлена на те , щоби дати основну базисну інформацію , що стосується сфери підприємництва і ділових операцій. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення.
Результати навчання: ПР13. Встановлювати зв?язки з експертами туристичної та інших галузей. ПР10. Розуміти принципи, процеси і технології організації роботи суб?єкта туристичного бізнесу та окремих його підсистем (адміністративно-управлінська, соціально-психологічна, економічна, техніко-технологічна). ПР23. Організовувати діяльність туристичних підприємств.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Економіка підприємств туристичної галузі Управління проектами в туризмі Облік діяльності туристичних підприємств Маркетинг та рекламно-інформаційна діяльність
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Організація підприємницької діяльності в туризмі» відноситься до навчальних дисциплін спеціальності «Організація підприємницької діяльності в туризмі» - відносно нова дисципліна, для якої сьогодні ще повністю не сформовано термінологічного апарату, немає єдиного підходу щодо класифікації маркетингових конкурентних стратегій. Відповідно до навчальної програми студент може оволодіти методами аналізу маркетингового середовища підприємства, розроблення стратегій сегментації та вибору цільового ринку, маркенгових стратегій зростання, диференціації і позиціонування, стратегій конкуренціі та маркетингових стратегій за складовими комплексу маркенгу.
Опис: Тема 1. Вступ. Предмет і завдання курсу. Підприємництво – як соціально – економічне явище. Поняття “підприємництво“, його основні ознаки і принципи. Суб’єкти підприємництва. Історія розвитку підприємництва. Місце і роль підприємництва в ринковій економіці. Оцінка вітчизняного підприємництва : недоліки та перспективи розвитку. Тема 2. Організаційно-правові форми підприємницької діяльності Поняття організаційно-правової форми підприємства, їх основні відмінності та значення вибору для підприємця . Класифікаційні аспекти організаційно-правових форм підприємництва. Об’єднання підприємств - як організаційна форма підприє¬мництва (концерн, консорціум, асоціація і т.д.). Тема 3. Злиття компаній - як форма об’єднання підприємств; переваги, недоліки. Поняття господарських товариств (АТ, ТзОВ, ТзПВ, ТзДВ, командитні товариства). Основні типи малих форм господарювання їх роль в процесі реформування економіки . Правові основи створення підприємницьких структур і організації їх діяльності. Загальний алгоритм створення підприємства. Формування статутного фонду, і засновницьких документів. Державна реєстрація суб’єктів підприємництва. Тема 4. Порядок ввідкриття розрахункового роахунку суб’єкта підприємництва. Ліцензування окремих видів діяльності. Комерційна таємниця підприємництва.Способи організації бізнесу Створення нового підприємства (власна справа): переваги, недоліки Місцезнаходження і розміщення підприємницьких структур різного виду діяльності. Придбання існуючого бізнесу. Тема 5. Система франчайзингових відносин. Планування підприємницької діяльності .Бізнес-план ,його значення для підприємця.Стратегічне планування, основні поняття і практичне спрямування в підприємництві.Фінансове забезпечення підприємницької діяльності.Характеристика джерел внутрішнього фінансування.Порівняльна характеристика джерел зовнішнього фінансування. Тема 6. Фінансування малого бізнесу. Оподаткування підприємницької діяльності . Податкова система, її характеристика :функції податків, елементі податків, поняття об’єкту, предмету оподаткування . Тема 7. Класифікація податків. Види податків і обов’язкових платежів. Напрямки удосконалення податкової політики держави. Юридична відповідальність в сфері підприємництва. Цивільно-правова відповідальність. Дисциплінарна і адміністративна відповідальність. Карно-правова відповідальність. Відповідальність платників податків за дотримання законодавства про податки .Фінансові санкції (механізм стягнення). Тема 8. Припинення підприємницької діяльності .Діагностика банкрутства підприємства. Ліквідація і реорганізація підприємства: форми, механізм.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (ПК) Разом за дисципліну 100 Практичні заняття (максимальна кількість балів за кожну практичну роботу №1-7 – 2 бали) 14 Лабораторні заняття (максимальна кількість балів за кожен звіт з лабораторної роботи № 1-7 – 3 бали) 21 Контрольна робота 5 Підсумковий контроль 60
Критерії оцінювання результатів навчання: За 100-бальною шкалою За національною шкалою 100-88 балів відмінно 87–71 балів добре 70–50 балів задовільно 49–26 балів Не атестований 25–00 балів Не атестований – оцінка «незадовільно»
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Організація підприємницької діяльності в туризмі» Режим доступу https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=13857. 8. Рекомендована література Базова 1. Варналій З.С. Основи підприємництва: навчальний посібник К: Знання- Прес. - 2002. - 239 с. 2. Виноградська А.М. Основи підприємництва: навчальний посібник К: Кондор. - 2005. - 544 с. 3. Акіліна О.В. Основи підприємництва: навчальний посібник К: Центр навчальної літератури. - 2006. - 176 с. 4. Кузьмин В.В. Фінансові основи підприємництва К: Центр навчальної літератури. - 2006. - 192 с. 5. Капилюк О.І. Фінансова санація та банкрутство підприємств: навч.посіб К: Центр навчальної літератури. - 2006. - 168 с. 6. Романенко Н.Г. Підприємництво і бізнес-культура: навч. посіб.- / Н.Г.Романенко, Е.М.Смирнов - Донецьк, 2011- 250 с. 7. Петрович Й.М., Захарчин Г.М., Теребух А.А. Організація підприємництва в Україні. Навч. посібник, Львів: Оксарт, 2000. 8. Аветисова А. О. Основи підприємництва: Навчальний посібник для студентів спеціальності 7.091711 “Технологія харчування” денної та заочної форм навчання / А. О. Аветисова, Н.С. Палій, Ю.Ю. Юрченко. - Донецьк: ДонНУЕТ, 2007. - 167 с. 9. Донець Л.І., Романенко Н.Г. Основи підприємництва: навч посіб. / Л.І.Донець, Н.Г.Романенко. - К.: Центр навчальної літератури, 2006 р. - 320с. 10. Федоренко В.Г. Підприємництво : Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / В. Г. Федоренко, М. П. Денисенко, М. М. Руженський та ін. — К.: МАУП, 2005. — 280 с. 11. Тягунова Н.М. Підприємництво і бізнес-культура: навч. посіб. / Н.М.Тягунова, О.А. Спориш. — К.: Центр учбової літератури, 2014 — 118 с. 12. Лесько О.Й. Етика ділових відносин: навчальний посібник / Лесько О.Й., Прищак М.Д., Залюбівська О.Б. та ін. - Вінниця: ВНТУ, 2011 - 309 с. 13. Господарський кодекс України від 16.01.2003 № 436-IV (із змінами та доповненнями)// Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2003, [Електронний ресурс]. - Режим доступу: zakon.rada.gov.ua/go/436-15 14. Податковий кодекс України : від 02.12.2010 р. № 2755-IV // Відомості Верховної Ради України. - 2011. - [Електронний ресурс]. - Режим доступу: zakon.rada. gov.ua/go/2755-17
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).