Статистика в туристичній галузі

Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.00.O.028
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Екологічна безпека та природоохоронна діяльність
Лектор: к.т.н., доц. Кузь О. Н.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є формування у майбутніх фахівців розуміння суті та змісту статистичних показників, а також способів збору, опрацювання і аналізу інформації про соціальні та економічні явища.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: - здатність діяти соціально відповідально та свідомо; - навички використання інформаційних та комунікаційних технологій; фахові компетентності: - здатність здійснювати моніторинг, інтерпретувати, аналізувати та систематизувати туристичну інформацію, уміння презентувати туристичний інформаційний матеріал.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: ПР02 Знати, розуміти і вміти використовувати на практиці базові поняття з теорії туризму, організації туристичного процесу та туристичної діяльності суб’єктів ринку туристичних послуг, а також світоглядних та суміжних наук. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи інформатики (шкільний курс), Інтернет-технології в туризмі, Вища та прикладна математика, Інформатика
Короткий зміст навчальної програми: Формування знань у студентів основ теорії статистики, методів знаходження статистичних показників та обробки інформації про соціально-економічні явища, методів зведення та групування статистичних даних, розрахунків відносних та середніх величин, показників варіації, статистичних індексів, методик кореляційного та регресійного аналізу, аналізу динамічних рядів та вибіркового спостереження.
Опис: Предмет, організація і завдання статистики. Статистичне спостереження. Зведення і групування статистичних даних. Абсолютні, відносні величини та середні величини. Показники варіації і дисперсійний аналіз. Статистична оцінка залежностей. Ряди динаміки. Вибіркове спостереження. Статистичні індекси.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40 %) — лабораторні та практичні заняття, усне опитування Підсумковий контроль (60%) — диференційований залік
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторні роботи: лаб. р. №1 – вчасне виконання роботи та успішний захист – 4 бали; виконання роботи та успішний захист – 3 бали; виконання роботи та не достатнє висвітлення питань на захисті – 2 бали; виконання роботи – 1 бал. лаб. р. №2-5 – вчасне виконання роботи та успішний захист – 5 бали; виконання роботи та успішний захист – 4 бали; виконання роботи та не достатнє висвітлення питань на захисті – 3 бали; виконання роботи – 2-1 балів. Практичні заняття: 8 тестів за темами по 2 питання - вірна відповідь – 1 бал; невірна відповідь – 0 балів. Розрахунково-графічна робота – 20 балів Залікова контрольна робота – 50 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Марець О.Р., Маковський С.О. Теорія статистики. Навч.посібник. – К.: Знання, 2009. – 534 с. 2. Мармоза А.Т. Практикум з теорії статистики . 3-є вид., К.: 2006. – 344 с. 3. Опря А.Т. Статистика. Математична статистика. Теорія статистики. Навч. посібник. – К.: ЦУЛ, 2005. – 266 с. 4. Притула М.М. Практикум із теорії статистики: Навчальний посібник / М.М. Притула, О.Є. Онишко / – Львів: Компакт-ЛВ, 2007. – 228 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).