Маркетинг та рекламно-інформаційна діяльність в туризмі

Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.00.O.031
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Туризм
Лектор: к.е.н., доц., доцент кафедри туризму Роїк Оксана Романівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни – є формування сучасної системи поглядів та спеціальних знань у галузі маркетингу туризму та рекламно-інформаційної діяльності в туризмі, набуття практичних навичок щодо реалізації своїх управлінських ідей та розробки й просування туристичних продуктів на ринку з урахуванням задоволення потреб споживачів й забезпечення ефективної діяльності підприємств сфери туризму.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральна компетентність: ІНТ. Здатність комплексно розв’язувати складні професійні задачі та практичні проблеми у сфері туризму і рекреації як в процесі навчання, так і в процесі роботи, що передбачає застосування теорій і методів системи наук, які формують туризмознавство, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. загальні компетентності: ЗК5. Прагнення до збереження навколишнього середовища. ЗК8. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій. ЗК13. Здатність планувати та управляти часом. фахові компетентності: ФК7. Здатність розробляти, просувати, реалізовувати та організовувати споживання туристичного продукту. ФК10. Здатність здійснювати моніторинг, інтерпретувати, аналізувати та систематизувати туристичну інформацію, уміння презентувати туристичний інформаційний матеріал.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: КОМ 1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); КОМ 2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях; КОМ 3. Володіння достатніми знаннями різних теорій в галузі комунікацій, що дасть можливість організації комунікаційної взаємодії за допомогою сучасних комунікаційних технологій. АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення; АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПР07. Розробляти, просувати та реалізовувати туристичний продукт. ПР12. Застосовувати навички продуктивного спілкування зі споживачами туристичних послуг. ПР21. Приймати обґрунтовані рішення та нести відповідальність за результати своєї професійної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципліни - Організація туризму (Основи туризмознавства), Менеджмент в туризмі, Економіка підприємств туристичної галузі Наступні дисципліни - Планування діяльності організацій турбізнесу, Міжнародні економічні відносини в туризмі, Інфраструктура міжнародного туризму
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Маркетинг та рекламно-інформаційна діяльність в туризмі» відноситься до обов’язкових навчальних дисциплін спеціальності 242 «Туризм». Дисципліна ознайомлює студентів із основами знань та навиків про вивчення сутності основ маркетингу та рекламно-інформаційної діяльності в туризмі, теоретичних аспектів управління маркетингом туризму; засвоєння методичних засад проведення маркетингових досліджень, сегментації ринків, вибору цільових ринків та позиціонування туристичних продуктів на ринку; засвоєння знань та набуття практичних навичок з розробки та формування ефективного комплексу маркетингу та рекламно-інформаційної діяльності у сфері туризму; засвоєння знань щодо розробки планів маркетингу та рекламно-інформаційної діяльності, контролю та організації маркетингової діяльності у фірмах сфери туризму.
Опис: Навчальна дисципліна «Маркетинг та рекламно-інформаційна діяльність в туризмі» відноситься до обов’язкових навчальних дисциплін спеціальності 242 «Туризм». Дисципліна ознайомлює студентів із основами знань та навиків про вивчення сутності основ маркетингу та рекламно-інформаційної діяльності в туризмі, теоретичних аспектів управління маркетингом туризму; засвоєння методичних засад проведення маркетингових досліджень, сегментації ринків, вибору цільових ринків та позиціонування туристичних продуктів на ринку; засвоєння знань та набуття практичних навичок з розробки та формування ефективного комплексу маркетингу та рекламно-інформаційної діяльності у сфері туризму; засвоєння знань щодо розробки планів маркетингу та рекламно-інформаційної діяльності, контролю та організації маркетингової діяльності у фірмах сфери туризму.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного та підсумкового контролів. Поточний контроль (40%) здійснюється під час проведення занять: виконання практичних робіт; захист звітів з лабораторних робіт; усне та фронтальне опитування. Підсумковий контроль (60%) здійснюється під час проведення заліку: письмова компонента (50%); усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні заняття (максимальна кількість балів за кожну практичну роботу №1-8 – 2 бали) – 16 бали Лабораторні заняття (максимальна кількість балів за кожен звіт з лабораторної роботи № 1-8 – 2 бали) – 16 бали Максимальна кількість балів за контрольні роботи № 1-2 – 4 бали
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Маркетинг та рекламно-інформаційна діяльність в туризмі». Режим доступу https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=13859. РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА Базова 1. Забуранна Л.В., Сіренко К.В. Маркетингові комунікації туристичних підприємств: сучасна теорія і практика : монографія. Київ: Ліра-К, 2017. 352 с. 2. Балабанова Л. В, Юзик Л. О. Рекламний менеджмент: підручник. Київ: Центр учбової літератури, 2017. 366 с. 3. Король І. В. Маркетингові комунікації: навчально-методичний посіб. уклад. І. В. Король. Умань: Візаві, 2018. 191 с. 4. Правник Ю. М. Маркетинг туризму: підручник. Київ: Знання, 2015. 303 с. 5. Маркетинг у туризмі : підручник / Н. Є. Летуновська, О. В. Люльов. – Суми : Сумський державний університет, 2020. – 270 с Допоміжна 1. Голованова М., Каменєва З. Лояльність клієнтів і метрики її вимірювання. Маркетинг в Україні. 2019. №1. С. 43-46. 2. Деревянко О. Репутація: реальність та спекуляції. Маркетинг і реклама. 2018. №4. С. 24-26. 3. Діброва Т. Г., Солнцев С. О., Бажеріна К. В. Рекламний менеджмент: теорія і практика: підручник. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, Вид-во «Політехніка», 2018. 300 с. 4. Косенков С. І. Маркетингові дослідження. Київ: Скарби, 2014. 464 с. 5. Кудла Н.Є. Маркетинг туристичних послуг: навч. посіб. Київ: Знання, 2014. 351 с. 6. Лилик І.В. Ринок маркетингових досліджень в Україні 2020: експертна оцінка та аналіз УАМ. Маркетинг в Україні. 2021. №1. С. 4-25. 7. Мальська М.П., Худо В.В. Туристичний бізнес: теорія та практика: підручник. 2-ге вид. перероб. та доп.. Київ : ЦУЛ, 2016. 368 с. 8. Мельниченко С.В., Магалецький А.В. Маркетингова політика в готельному бізнесі: монографія. Київ: КНТЕУ, 2011. 344 с. 9. Мельниченко С.В., Н.І. Ведмідь. Інформаційні технології у туристичній індустрії: підручник. Київ, 2016. 280 с. 10. Нечаюк Л.І., Нечаюк Н.О. Готельно-ресторанний бізнес: менеджмент: навч. посіб. Київ : ЦУЛ, 2015. 344 с. 11. Організація туризму: підручник / І.М. Писаревський, С.О.Погасій, М.М. Поколодна та ін.; За ред І.М. Писаревського. Харків: ХНАМГ, 2014. 541 с. 12. Путенцейло П.Р. Економіка і організація туристично-готельного підприємництва. Kиїв: ЦНЛ, 2012. 344 с. 13. Радченко Л.О., Пивоваров П.П., Новікова О.В., Льовшина Л.Д., Ніколаєнко-Ломакіна А.М. Особливості сервісу. Обслуговування іноземних туристів: навч. посіб. Харків: Світ книг, 2014. 288 с. 14. Румянцев А.П., Коваленко Ю.О. Світовий ринок послуг: навч. посіб. Київ: ЦНЛ, 2016. 456 с. 15. Савицька Н.Л., Синицина Г.А., Олініченко К.С. Рекламний менеджмент: навч. посіб. Харків: Іванченко, 2015. 169 с. 16. Сало Я.М. Організація обслуговування населення на підприємствах харчування. Ресторанна справа. Львів: Афіша, 2015. 336 с. 17. Тєлєтов О. С. Рекламний менеджмент: підручник для ВНЗ. Суми: Університетська книга, 2015. 365 с. 18. Хамініч С. Ю., Варич Ю. М., Матвієць М. В. Реклама та рекламна діяльність у сучасному вимірі: монографія. Дніпро: Маковецький Ю. В., 2011. 144 с. ІНФОРМАЦІЙНІ РЕСУРСИ 1. Аналітичний медіа портал про рекламний ринок, маркетинг, рекламу і ПР. URL: https://sostav.ua/ 2. Закон України «Про рекламу». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/270/96- %D0%B2%D1%80#Text 3. Інтернет-портал ProPR. URL: http://propr.com.ua/ru/newspr/ukraine 4. Офіційний сайт Всесвітньої туристичної організації World Tourism Organization. URL: https://www.unwto.org/ 5. Офіційний сайт Всеукраїнської рекламної коаліції. URL: http://vrk.org.ua/ad-market/ 6. Офіційний сайт Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського: URL: http://www.nbuv.gov.ua 7. Перший український онлайн-журнал для професіоналів туристичного бізнесу /URL: http://turprofi.com.ua/ 8. Cтратегія розвитку туризму та курортів на період до 2026 року. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/168-2017-%D1%80#Text 9. CreativityUA – медіа про креативні індустрії України та світу. URL: https://creativity.ua/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).