Безпека туризму

Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.02.E.064
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Туризм
Лектор: Римар Ю.М.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Забезпечити майбутніх фахівців теоретичними знаннями й практичними навичками з організації безпеки в туризмі.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей: загальні компетентності: -здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел; -навички міжособистісної взаємодії; -орієнтація на безпеку; -уміння адаптуватися та працювати в нових ситуаціях. фахові компетентності: -базові знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів в галузі туризму; -здатність забезпечувати безпеку туристів у звичайних та складних форс-мажорних обставинах; -здатність дбати про безпеку та адекватно оцінювати ризики в туризмі.
Результати навчання: створення безпечних умов подорожей; проектування нових туристичних об’єктів і технологічних процесів відповідно до сучасних вимог міжнародної безпеки; прогнозування й прийняття грамотних рішень у звичайних умовах і в умовах надзвичайних ситуацій із захисту туристів, працівників туристичних підприємств від можливих ризиків, наслідків аварій, катастроф, стихійних лих і застосування сучасних заходів безпеки на міжнародному рівні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: основи туризмознавства, правове регулювання туристичної діяльності, технологія гостинності в туризмі.
Короткий зміст навчальної програми: Основи безпеки туристичної діяльності. Ризики в туристичній діяльності. Організація роботи туристичного підприємства із забезпечення безпеки туриста. Забезпечення безпеки туризму за основними видами. Міжнародний досвід по розробці заходів безпеки туризму. Концептуальні засади безпеки туризму.
Опис: Основи безпеки туристичної діяльності. Фактори ризику в туристичній діяльності. Страхування в туризмі. Забезпечення безпеки туризму за основними видами. Особливості організації безпеки транспортного забезпечення туристичної подорожі. Безпека в засобах розміщення туристів. Безпека в екотуризмі. Безпека при активних формах туризму.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (40 %) — практичні заняття, усне опитування, контрольна робота • Підсумковий контроль (50%) — диференційований залік • Усне опитування (10%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: - практичні роботи - 32 бали; - контрольні роботи - 8 балів. Підсумковий контроль: - письмова компонента (підсумковий заліковий тест) - 50 балів; - усна компонента - 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Козинець В. М. Безпека життєдіяльності у сфері туризму: Навчальний посібник. / В. М. Козинець.– К.: Кондор. 2006. – 576 с. 2. Мальська М. П. Туристичний бізнес: теорія та практика : навч. посіб. / М. П. Мальська, В. В. Худо. – К. : Центр учбової літератури, 2007. – 424 с. 3. Коробейникова Я. С. Безпека туризму та туристичні формальності [Електронний ресурс] : конспект лекцій / Я. С. Коробейникова. – Івано- Франківськ : ІФНТУНГ, 2012. – 85 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).