Картографічне та топографічне забезпечення туристичної галузі

Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.00.O.006
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Туризм
Лектор: Тартачинська З.Р.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування у студентів практичних вмінь і навичок роботи з картографічними матеріалами; орієнтування на місцевості за допомогою карт, компасів, навігаторів, місцевих орієнтирів та небесних світил; створення картосхем туристичних маршрутів.
Завдання: Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. Вміння виявляти, ставити і вирішувати проблеми.
Результати навчання: Знати, розуміти і вміти використовувати на практиці базові поняття з теорії туризму, організації туристичного процесу та туристичної діяльності суб'єктів ринку туристичних послуг, а також світоглядних та суміжних наук. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Географія, історія, інформатика.
Короткий зміст навчальної програми: Предмет і задачі курсу. Історія розвитку топографії та картографії. Топографічні карти, їх характеристика та призначення. Рельєф місцевості. Орієнтування ліній на карті. Методи створення карт. Загальні відомості про туристичні карти та маршрути. Орієнтування на місцевості. Найпростіші вимірювання на місцевості.
Опис: Предмет і задачі курсу. Історія розвитку топографії та картографії. Топографічні карти, їх характеристика та призначення. Рельєф місцевості. Орієнтування ліній на карті. Методи створення карт. Загальні відомості про туристичні карти та маршрути. Орієнтування на місцевості. Найпростіші вимірювання на місцевості.
Методи та критерії оцінювання: В навчальному процесі передбачено наступні методи контролю результатів навчання: - усний індивідуальний, комбінований і фронтальний опитування на початку кожного заняття; - поточний контроль за виконанням лабораторних і практичних робіт; - перевірка індивідуальних завдань студентів, рефератів та контрольних робіт; - тестова перевірка і оцінка знань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (50 %) – практичні заняття, лабораторні заняття, реферати. Підсумковий контроль (50 %) – залік.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Алешин В.М., Серебреников А.В. Туристическая топография. – М.: Профиздат, 1995. 2. Ганопольский В. Уроки туризму. Посібник для вчителів. – К.: Видавниче підприємство "Перше вересня", 1999. 3. Загородній В.В., Матусєвич К.М. Основи топографії і картографії. Посібник для вчителів. – К.: "Радянська школа", 1977. 4. Куприн А.М. Умей ориентироваться на местности и по карте.– М.: Недра, 1992. 5. Маркировка туристских маршрутов: Метод. рекомендации. – М.: ЦРИБ Турист, 1975. 6. Матусевич К.М. Польова практика з основами топографії. К.: Вища школа, 1970. 7. Матусєвич К.М., Семенов В.Є. Найпростіші вимірювання на місцевості. – К.: «Радянська школа», 1981 8. Меньчуков А.Е. В мире ориентиров. – 6-е изд., перераб. и дот. – М.: Недра, 1986. 9. Остапчук В.В. Туристська робота. Навчальний посібник. – Ніжин, 2002. 10. Рощин О.М. Без компаса і карти. – К.: «Радянська школа», 1971. 11. Умовні знаки для топографічних планів масштабів 1:5000 – 1:500. Київ, 2001.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).