Навчальна практика "Екскурсійна"

Спеціальність: Туризм
Код дисципліни: 6.242.00.O.025
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Туризм
Лектор: Римар Ю.М., Костючко В. М.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета навчальної практики «Екскурсійна»: розкриття суті екскурсійної справи, визначення усіх аспектів підготовки екскурсій, визначення особливостей проведення різних видів екскурсій; розкриття диференційованого підходу до екскурсійного обслуговування, посилення та закріплення навиків проведення екскурсій, засвоєння принципів командної роботи задля спільного результату.
Завдання: Інтегральні компетентності: 1. Здатність розв’язувати дослідницькі завдання, вирішувати практичні проблеми під час професійної діяльності, проводити інноваційну діяльність. 2. Вміння використовувати на практиці базові поняття з теорії туризму, організації туристичного процесу та туристичної діяльності суб’єктів ринку туристичних послуг, а також світоглядних та суміжних наук. Загальні компетентності: 1. Здатність до самостійного аналізу наукової чи практичної проблеми та визначення шляхів її розв’язання. 2. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо. 3. Здатність до критичного мислення, аналізу і синтезу. 4. Прагнення до збереження навколишнього середовища. 5. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел, тобто навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх із уже наявними. 6. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій. 7. Вміння виявляти, ставити і вирішувати проблеми. 8. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. 9. Навички міжособистісної взаємодії. Орієнтація на безпеку. 10. Здатність планувати та управляти часом. 11. Здатність працювати в команді та автономно, уміння адаптуватися та працювати в нових ситуаціях. 12. Розвивати навички професійних та соціальних комунікацій, здатності до самостійного оформлення та представлення отриманих результатів тощо. Фахові компетентності: 1. Знання та розуміння предметної області та розуміння специфіки професійної діяльності. 2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. 3. Здатність аналізувати рекреаційно-туристичний потенціал територій. 4. Здатність здійснювати моніторинг, інтерпретувати, аналізувати та систематизувати туристичну інформацію, уміння презентувати туристичний інформаційний матеріал. 5. Здатність використовувати в роботі туристичних підприємств інформаційні технології та офісну техніку тощо.
Результати навчання: В результаті проходження навчальної практики «Екскурсійна» студенти повинні: Знати: – технологію підготовки нової екскурсії; – методику проведення екскурсій; – техніку проведення екскурсій; – інструменти сучасного менеджменту екскурсійної діяльності; – кваліфікаційні вимоги до екскурсоводів тощо. Вміти: – розробляти і проводити екскурсії; – аналізувати результати екскурсії. Набути навиків: – розробки екскурсії; – складання маршруту екскурсії; – техніки ведення екскурсій відповідно до тематики та змісту; – дотримання системної взаємодії елементів і компонентів екскурсійного процесу; – розуміння правил підготовки інноваційного екскурсійного продукту.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Організація туризму (Організація екскурсійної діяльності), Організація туризму (Організація туристичних подорожей), Основи туризмознавства, Географія туризму.
Короткий зміст навчальної програми: Ознайомлення з метою і завданнями практики. Вивчення досвіду проведення екскурсій професійними екскурсоводами. Детальний аналіз прослуханих екскурсій на маршруті. Проведення самостійної попередньо підготовленої екскурсії. Підготовка звітної документації за результатами практики.
Опис: Ознайомлення з метою та завданнями практики; інструктаж з техніки безпеки та правил поводження під час польового етапу практики. Участь в тематичних екскурсіях під час польового (виїзного) етапу практики, зокрема екскурсійна програма за визначеним маршрутом. Опрацювання прослуханих екскурсій та самостійний аналіз екскурсій за затвердженим маршрутом, складання характеристик екскурсій. Збір і вивчення матеріалів за темою індивідуального завдання за маршрутом та по Львову. Опрацювання зібраних матеріалів, їх систематизація і узагальнення; підготовка звітної документації за результатами практики – написання звіту, формування ілюстративно-графічних матеріалів (картографічних матеріалів, презентації, фотозвіту тощо).
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль — диференційований залік (захист практики)
Критерії оцінювання результатів навчання: Після закінчення практики студенти звітують про виконання її програми та індивідуального завдання. Письмовий звіт подається на рецензування керівнику практики від кафедри. Студенти захищають звіт перед комісією, призначеною завідувачем кафедри упродовж перших двох тижнів навчальних занять після завершення практики. До складу комісії входять 3 особи: керівник практики – від університету, а також викладачі дисциплін фахової підготовки. Формою контролю результатів захисту звіту з практики є диференційований залік. Оцінка за практику вноситься в бланк «Завдання та результати проведення практики», залікову відомість і в залікову книжку студента та засвідчується підписами членів комісії. Студент, який не виконав програми практики без поважних причин або отримав оцінку «незадовільно» за результатами захисту звіту з практики, відраховується з університету за невиконання навчального плану. Результати проходження практики студентами обговорюють на засіданні кафедри, а узагальнені результати практичної підготовки студентів розглядають на Вчених радах інститутів не менше одного разу упродовж навчального року. Упродовж місяця навчальних занять після закінчення практики кафедра подає затверджений на її засіданні звіт про проведення практики у ВПЗВ.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бабарицька В. Екскурсознавство і музеєзнавство: Навч. посіб. / В. Бабарицька, А. Короткова, О. Малиновська. – К.: Альтерпрес, 2007. – 464 с. 2. Галасюк С. С. Організація туристичних подорожей та екскурсійної діяльності. Навч. посіб. / С. С. Галасюк, С. Г. Нездоймінов. – К.: «Центр учбової літератури», 2013. – 178 с. 3. Методичні вказівки для проходження виробничої практики «Екскурсійна» для студентів напряму підготовки "Туризм" / Уклад. : Н. В. Чорненька. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 16 с. 4. Михайліченко Г. І. Практика організації туристичних подорожей: навч. посібник. / Г. І. Михайліченко. – К. : КНТЕУ, 2003. – 156 с. 5. Організація екскурсійної діяльності. Опорний конспект лекцій. / Укл.: О.О. Каролоп. – К.: Видавничий центр КНТЕУ. – 2002. – 45 с. 6. Рутинський М.Й. Музеєзнавство: Навчальний посібник. / М.Й. Рутинський, О. В. Стецюк. – К.: Знання, 2008. – 428 с. 7. Чагайда І.М. Екскурсознавство: Навчальний посібник. / І.М. Чагайда, С.В. Грибанова. – К.: Альтерпрес, 2004. – 240 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).