Сучасні підходи до психологічної допомоги
Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 8.053.00.M.031
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: Андрушко Ярина, кандидат психологічних наук
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Мати глибинні знання з різних психологічних напрямів, шкіл і концепцій, сучасних теоретично-методологічних і практичних проблем психології людини-особистості, в тому числі функціонування її психіки на несвідомому, підсвідомому, свідомому і підсвідомому рівнях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Психологія самопізнання та саморегуляції
Психологія соціального пізнання
Основи психологічного консультування та психотерапія Теоретичні та практичні проблеми психології особистості
Психоаналітичні теорії Психологія творчості та винахідництва
Короткий зміст навчальної програми: Тема 1. Характеристика сучасних психотерапевтичних напрямків.
1. Діалектико-поведінкова терапія.
2. Гештальт-терапія.
3. Методи роботи із несвідомим
Тема 2. Діалектико-поведінкова терапія
1. Вступ у діалектико-поведінкову терапію.
2. Основні техніки та підходи.
Тема 3. Феноменологія гештальт-терапії.
1. Вступ у гештальт-терапію.
2. Основні техніки та підходи.
Тема 4. Психотерапія несвідомих процесів особистості
1. Арт-нейромодернтерапія.
2. Нейропсихоаналіз.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль включає:
1) усне опитування; здійснюється під час лекційних, практичних та індивідуально-консультативних занять з метою виявлення рівня засвоєння аспірантами знань, навичок, вмінь і здатності, а також на екзамені;
2) письмовий контроль:
- індивідуальні завдання;
- письмові експрес-опитування;
3) побічне спостереження: під час практичних занять, рольових та ділових ігор та ін.;
4) дискусії: під час практичних та індивідуально-консультативних занять, колоквіумів;
5) метод проблемних ситуацій.
Рекомендована література: Андрушко Я. С. Основи психологічних тренінгів та психокорекція. Львів: ВД «НУ Львівська політехніка», 2021. 236 с.
Андрушко Я. Психокорекція: навч.-метод. посібник. Львів: ЛьвДУВС,2017. 212 с.
Вестбрук Д., Кеннерлі Г., Кірк Дж. Вступ у когнітивно-поведінкову терапію. / Д. Вестбрук, Г. Кеннерлі, Дж. Кірк. – Львів: Свічадо, 2014. – 410 с.
Гингер С., Гингер А. Гештальт-терапия контакта. / С. Грингер, А. Гингер / Пер. с фр. Е.В.Просветиной. – СПб.: Специальная Литература, 1999. – 287 с.
Лайнен М. М. Когнитивно-поведенческая терапия пограничного расстройства личности. «Диалектика-Вильямс», 2020. 592
Мак-Вильямс Н. Психоаналитическая диагностика: Понимание структуры личности в клиническом процессе / Пер. с англ. М.: Независимая фирма «Класс», 2007. 480 с.
Мушкевич М. І. Основи психотерапії : навч. посіб / за ред. М. І. Мушкевич. Вид. 3-тє. Луцьк : Вежа-Друк, 2017. 420 с.
Основи психотерапії: навч. посіб. / [К. Седих, О. Фільц, В. Банцер та ін.]; за ред. К. Седих, О. Фільц. Київ: ВЦ «Академія», 2017. 192 с.
OPD-2 Операціоналізована психодинамічна діагностика на базі on-line платформи. Методичні матеріали. Київ: Видавництво «PSYHOBOOK», 2020. 246 с.
Пурнис Н. Е. Арт-терапия в развитии персонала. / Н. Е. Пурнис – СПб: Речь, 2008. – 176 с.
Старак Я., Кей Т., Олдхейм Д. Техники гештальт-терапии на каждый день: Рискните быть живым. / Я. Старак, Т. Кей, Д. Олдхейм / Пер. с англ. под ред. Г. П. Бутенко. – 2-е изд. – М.: Психотерапия, 2011. – 176 с.