Сучасні методи дослідження в організаційній психології
Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 8.053.00.M.030
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: Доктор психологічних наук, професор Сняданко Ірина Ігорівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: -Володіти іноземною мовою для усного та письмового представлення результатів наукових досліджень, ведення фахового наукового діалогу, повного розуміння іншомовних наукових текстів.
- Проводити наукові психологічні дослідження з різних проблем життєдіяльності особистості, адекватно формулювати гіпотези, визначати їхню мету та завдання, критично аналізувати отримані результати з використанням методів математичної статистики, формулювати авторські висновки і розробляти пропозиції, комерціалізувати результати дослідження.
- Продукувати нові вміння, навички і методи психологічних та соціально-психологічних досліджень і психологічної практики, за їх допомогою розв'язувати нагальні психологічні проблеми, які розширюють і переглядають існуючі психологічні знання.
- Працювати в групі науковців для розв’язання спільних дослідницьких завдань, дотримуватися норм академічної доброчесності, етичних норм та принципів наукової діяльності та міжособистісної взаємодії.
- Здійснювати спілкування діловою науковою та професійною мовою з науковою спільнотою та громадськістю в певній галузі наукової та/або професійній діяльності.
- Застосовувати сучасні інформаційно-цифрові інструменти і технології для забезпечення ефективних наукових та професійних комунікацій.
- Презентувати результати своїх досліджень на наукових заходах, використовувати українську та/або іноземну мову (в першу чергу – англійську) у науковій, інноваційній та педагогічній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Організаційна психологія;
Психологія управління;
Математичні методи в психології;
Статистичні методи психологічного дослідження;
Експериментальна психологія;
Дослідницький семінар у галузі соціальних та поведінкових наук;
Академічна доброчесність і якість освіти.
Короткий зміст навчальної програми: 1. Об’єкт та предмет дослідження в організаційній психології.
2. Основи методології та побудови досліджень в організаційній психології.
3. Організація та проведення досліджень персоналу організації (перфекціонізм працівників організації; професійне вигорання працівників в організації; гендерні ролі працівників та ін.).
4. Методологія дослідження ефективності психологічного консультування в в організації.
5. Організація та методи дослідження ефективності психологічних тренінгів в організації.
6. Підходи та методи дослідження корпоративної культури в організації.
Методи та критерії оцінювання: Методами діагностики результатів навчання аспірантів з навчальної дисципліни «Сучасні методи дослідження в організаційній психології» є такі:
– усне опитування на практичних заняттях;
– письмовий контроль: розв’язання практичних завдань, опрацювання емпіричних результатів наукових досліджень;
– індивідуальна перевірка виконання практичних робіт;
– дискусії: під час практичних та індивідуально-консультативних занять;
– експрес-тестування та підсумкове тестування;
– екзамен.
Семестрова оцінка є сумарною оцінкою результатів ПК усіх видів обов’язкових робіт, передбачених робочою програмою навчальної дисципліни, та складенням іспиту. Оцінювання поточної успішності студентів здійснюється на кожному семінарському занятті за 5-бальною шкалою і заноситься в журнал обліку академічної успішності. Неготовність до заняття або незадовільна відповідь також підлягають відповідній оцінці і студенту виставляється «0» балів. Отримані у такому разі «0» балів потребують відпрацювання та оцінка, одержана під час відпрацювання враховуються при визначенні середнього балу поточної успішності.
Якість контрольної роботи оцінюється за такими критеріями: відповідність змісту контрольної роботи завданню та вимогам навчально-методичних рекомендацій щодо його виконання; самостійність розв’язання поставленої задачі; наявність елементів науково-дослідного характеру.
На іспиті студент може максимально набрати 60 балів.
Розподіл балів у 100-бальній шкалі:
Поточний контроль (ПК): практичні (семінарські) заняття – 40 балів
Екзаменаційний контроль: письмова компонента – 40 балів; усна компонента – 20 балів
Рекомендована література: 1. Tkalych M., Snyadanko I., Guba N., Zhelezniakova Y. Social and psychological support for personnel in organisations: work-life balance programme // Journal of Intellectual Disability - Diagnosis and Treatment. – 2020. – Vol. 8, No 2. – P. 159–166.
2. Hapon N., Vovk A., Snyadanko I., Fedyna L. Ontological security of an individual: attachment styles and coping strategies // Journal of Education Culture and Society. – 2021. – Vol. 12, No. 2. – Р. 317–329. 0,58 ум.д.ар. (За іншою тематикою) (Web of Science Emerging Sources Citation Index).
3. Сняданко І. І., Бойко А. О. Дослідження особливостей взаємозв`язку між рівнями самоефективності й перфекціонізму та їх роль у благополуччі особистості // Габітус. – 2020. – Вип. 17. – С. 152–157.
4.Жук, Н. (2021). Можливості використання сучасних комунікативних технологій в професійній діяльності патрульних поліцейських. ОРГАНІЗАЦІЙНА ПСИХОЛОГІЯ. ЕКОНОМІЧНА ПСИХОЛОГІЯ, (1(22), 61-68. https://doi.org/10.31108/2.2021.1.22.7
5. Дзюба, Т. (2021). Професійне здоров’я педагога в спектрі рівневого і критеріального підходів. ОРГАНІЗАЦІЙНА ПСИХОЛОГІЯ. ЕКОНОМІЧНА ПСИХОЛОГІЯ, (4 (24), 22-29. https://doi.org/10.31108/2.2021.4.24.3
6. Клочко, А. (2021). Психологічні особливості розвитку показників суб’єктивного благополуччя менеджерів освітніх організацій. ОРГАНІЗАЦІЙНА ПСИХОЛОГІЯ. ЕКОНОМІЧНА ПСИХОЛОГІЯ, (4 (24), 39-43. https://doi.org/10.31108/2.2021.4.24.5
7. Кокун, О., & Бахмутова, Л. (2021). Зміни психологічного стану українських експедиторів під час тривалого перебування в Антарктиці. ОРГАНІЗАЦІЙНА ПСИХОЛОГІЯ. ЕКОНОМІЧНА ПСИХОЛОГІЯ, (4 (24), 44-50. https://doi.org/10.31108/2.2021.4.24.6
8.Сняданко І. І., Грищенко О. В. Дослідження поняття “драйвер” у транзакційному підході // Сучасні виклики і актуальні проблеми науки, освіти та виробництва: міжгалузеві диспути : матеріали X Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (Київ, 13 листопада 2020 року). – 2020. – C. 491–497.
9. Грищенко О. В., Сняданко І. І. Роль соціального та психологічного благополуччя для керівників освітніх закладів // Психологічні умови благополуччя персоналу організацій : тези IІ міжнародної науково-практичної конференції, Львів, 7–8 жовтня 2021 р. – 2021. – C. 29–32.