Дослідницький семінар у галузі фінансів, банківської справи та страхування

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 8.072.00.O.006
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: Д.е.н. професор Алєксєєв І.В.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Поглиблення знань та навичок з методології досліджень за спеціальністю 072 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок».
Завдання: Удосконалення навичок дослідження фінансових відносин. Удосконалення навичок організування досліджень у фінансовій сфері. Удосконалення навичок аналізу та формування дослідницьких програм, проектів та заходів у фінансовій сфері. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у аспірантів програмних компетентностей: Інтегральна компетентність (ІНТ): - Здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у сфері фінансів, банківської справи та страхування на міжнародному та національному рівні Спеціальні (фахові) компетентності (ФК): - ФК1. Спеціалізовані уміння/навички і методи, необхідні для розв’язання значущих проблем у сфері фінансів, банківської справи і страхування, науки та/або інновацій, розширення та переоцінки вже існуючих знань і професійної практики. - ФК3. Управління фінансовими ресурсами суб’єктів фінансового ринку; оцінювання ризиків банків, страхових компаній та інших небанківських установ в умовах економічної нестабільності.
Результати навчання: ПРН 1. Демонструвати концептуальні та методологічні знання в галузі управління та адміністрування. ПРН 4. Застосовувати спеціалізовані уміння/навички і методи, необхідні для розв’язання значущих проблем у сфері фінансів, банківської справи і страхування, науки та/або інновацій, розширення та переоцінки вже існуючих знань і професійної практики ПРН 7. Демонструвати навички самостійного виконання наукового дослідження, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, оцінювати результати автономної роботи і нести відповідальність за особистий професійний розвиток та навчання інших ПРН 8. Розробляти проекти у сфері фінансів, банківської справи та страхування, управляти ними і здійснювати пошук партнерів для їх реалізації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Філософія і методологія науки, Професійна педагогіка - кореквізит: Моделювання фінансових рішень в умовах невизначеності
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Дослідницький семінар у галузі фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку» є однією з важливих навчальних дисциплін підготовки докторів філософії. Дисципліна розвиває навички дослідницької діяльності майбутніх фахівців, формує комплекс знань і умінь щодо організування й ведення досліджень за спеціальністю 072 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок».
Опис: Навчальна дисципліна «Дослідницький семінар у галузі фінансів, банківської справи, страхування та фондового ринку» є однією з важливих навчальних дисциплін підготовки докторів філософії. Дисципліна розвиває навички дослідницької діяльності майбутніх фахівців, формує комплекс знань і умінь щодо організування й ведення досліджень за спеціальністю 072 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок». Пріоритети, етапи, визначення тематики наукових досліджень за спеціальністю 072 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок». Особливості визначення об’єкта, предмета, досліджуваного суб’єкта і цілей наукового дослідження за спеціальністю 072 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок». Методологія, методи аналізу та синтезу у наукових дослідженнях за спеціальністю 072 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок». Загальнологічні методи наукових досліджень за спеціальністю 072 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок». Особливості наукових і статистичних даних і інформації, класифікація джерел даних за спеціальністю 072 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок». Особливості роботи із джерелами наукових і статистичних даних. Особливості вивчення проблем фінансування наукових досліджень та ефективності фундаментальних і прикладних наукових досліджень за спеціальністю 072 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок». Визначення підприємства як досліджуваного суб’єкта, що потребує фінансово-кредитної підтримки і страхового захисту заходів з розвитку. Фінансово-кредитні установи і страхові компанії як досліджувані суб’єкти наукових пошуків за спеціальністю 072 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок». Бюджетні установи як досліджувані суб’єкти наукових пошуків за спеціальністю 072 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок».
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь здобувача при виконанні завдань педагогічної практики включають: 1. Поточний контроль роботи здобувача: Спібесіда з проблемних питань в процесі роботи аспіранта за програмою педагогічної практики. Консультування з окремих питань розробляння навчально-методичного комплексу навчальної дисципліни, що визначена завданням педагогічної практики. 2. Підсумковий контроль: складання заліку, що передбачає захист звіту.
Критерії оцінювання результатів навчання: В процесі навчання здобувач повинен продемонструвати активну навчальну діяльність протягом семестру і за результатами поточного контролю набрати від 26 до 45 балів. До обов’язкових видів робіт поточного контролю входять: 1. Виконання індивідуального завдання за окремим варіантом, в 30 балів і максимально 10 балів за захист. 2. Здобувач може отримати 20 балів за активність на лекційних заняттях (усне, фронтальне опитування). 3. Додатковими балами (до 15 балів) заохочується здобувач до публікації наукових тез і статей. На заліку здобувач може отримати максимум 25 балів. Залік складається з усної компоненти.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Ihor ALIEKSIEIEV, Oksana KURYLO. (2023). MONITORING OF THE BANKING SECTOR OF UKRAINE DURING THE WAR. Actual problems of education and science in the conditions of war : collective monograph / Compiled by V. Shpak; Chairman of the Editorial Board S. Tabachnikov. Sherman Oaks California : GS Publishing Services, 2023. P. 64-70. ISBN 979-8-9866959-6-9. DOI : 10.51587/9798-9866-95969-2023-06. (Chapter in the monograph). 2. Alieksieiev, I., & Mazur, A. (2022). SUSTAINABLE BANKING: THE CONCEPT OF THE BANK’S ENVIRONMENTAL POLICY IN THE FIELD OF RESOURCE ALLOCATION TO FOSTER SUSTAINABLE ECONOMIC DEVELOPMENT. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 3(44), 8–15. https://doi.org/10.55643/fcaptp.3.44.2022.3764 3. Alieksieiev I., Kurylo O., Horyslavets P., Poburko O. (2022). Circular economy and sources of funding for scientific and technological clusters. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 6(47), 77–87. (Web of Science Emerging Sources Citation Index?) https://doi.org/10.55643/fcaptp.6.47.2022.3917 4. Закон України “Про інноваційну діяльність”: за станом на 04.07.2002 р.// Офіц. вид. – Відомості Верховної Ради України. – 2002. – № 36. – Ст. 266. (чинне законодавство зі змінами та доповненнями – редакція від 05.12.2012 р.). 5. Закон України “Про наукову і науково-технічну діяльність” : за станом на 26.11.2015 р. // Офіц. вид. – Відомості Верховної Ради України. – 2016. – № 3. – С. 5. – Ст. 25. 6. Методологія досліджень у фінансах: навч. посібник для студентів та аспірантів спеціальності 072 «Фінанси, банківська справа та страхування» / Алєксєєв І.В., Мазур А.В., Мороз А.С. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2020. – 62 с. 5,16 п.л.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).