Світові тенденції трансформації фінансово-кредитних систем

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 8.072.00.M.028
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: Професор Шкварчук Л. О.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у здобувачів комплексної системи знань щодо способів організації та навичок з вибору ефективних механізмів трансформації сучасної фінансової-кредитної системи.
Завдання: - здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у сфері фінансів, банківської справи та страхування на міжнародному та національному рівні - застосування аналітичних методів дослідження для дослідження фінансового стану підприємств та фінансових установ, прогнозування ймовірності виникнення проблемних ситуацій у їх діяльності;
Результати навчання: Розробляти проекти у сфері фінансів, банківської справи та страхування, управляти ними і здійснювати пошук партнерів для їх реалізації
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Дослідження діяльності регуляторів фінансового ринку
Короткий зміст навчальної програми: У межах вивчення дисципліни «Світові тенденції трансформацій фінансово-кредитних систем» розглядається теорія та досвід розвитку фінансово-кредитної системи окремих країн світу, а також особливості організації світової системи у цілому. Розкриваються особливості та закономірності розвитку фінансово-кредитної системи України.
Опис: Міжнародна фінансова архітектура. Еволюційний тип трансформацій фінансово-кредитних систем. Реформаційний тип трансформацій фінансово-кредитних систем. Особливості формування сучасної фінансово-кредитної системи України.
Методи та критерії оцінювання: а) під час семінарських занять: - опитування; - тестування знань студентів з теоретичного матеріалу; - виконання ситуаційних вправ та завдань під час заняття; - проведення тематичної дискусії; б) за результатами виконання завдань самостійного опрацювання (індивідуальних завдань): - обговорення матеріалів доповідей з поставленого проблемного питання, у формі наукового дискусу; - формування альтернативних резюме за формою “exante” та “expost” дослідження
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 40 балів: вибіркове усне опитування – 2 бали; виступи на семінарах – 3 бали виконання творчих завдань - 7, розв’язування задач - 7, імітаційні та ділові ігри - 8, дебати – 8, виконання тестів у ВНС - 5 балів. Підсумковий контроль: усний компонент - 20 балів; письмовий компонент - 40 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Boikos S., Bournakis I., Dimitris C., McAdam P. Financial reforms and innovation: a micro-macro perspective. European Central Bank Working Paper Series . No 2544. May 2021 2. Heyman F., Norback P.-J., Persson L. (2019). The Turnaround of the Swedish Economy: Lessons from Large Business Sector Reforms. The World Bank Research Observer, Volume 34, Issue 2, August 2019, Pages 274–308, https://doi.org/10.1093/wbro/lky007 3. Joachim Becker & Ivan Lesay (2019) Slovakia’s development model: contours, vulnerabilities and strategic alternatives, Journal of Contemporary Central and Eastern Europe, 27:2-3, 139-154, DOI: 10.1080/25739638.2019.1692521
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).