Трансформація функцій регуляторів фінансового ринку
Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 8.072.00.O.009
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: Професор Рисін Віталій Васильович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ФК1. Спеціалізовані уміння/навички і методи, необхідні для розв’язання значущих проблем у сфері фінансів, банківської справи і страхування, науки та/або інновацій, розширення та переоцінки вже існуючих знань і професійної практики.
ФК3. Управління фінансовими ресурсами суб’єктів фінансового ринку; оцінювання ризиків банків, страхових компаній та інших небанківських установ в умовах економічної нестабільності
Результати навчання: ПРН 7. Демонструвати навички самостійного виконання наукового дослідження, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, оцінювати результати автономної роботи і нести відповідальність за особистий професійний розвиток та навчання інших
ПРН 9. Використовувати широкий спектр економіко-математичних методів та моделей при моделюванні фінансових рішень в умовах невизначеності; оптимізувати фінансові рішення за допомогою таких методів та моделей
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Моделювання фінансових рішень в умовах невизначеності
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна спрямована на формування у здобувачів системи знань про сучасні тенденції фінансового регулювання, розподіл регуляторних та наглядових функцій, світовий досвід та міжнародні стандарти реалізації регуляторної функції, роль фінансового регулювання у забезпеченні фінансової стабільності.
Опис: Тема 1. Сучасні тенденції фінансового регулювання
Тема 2. Розподіл регуляторних і наглядових функцій на фінансовому ринку
Тема 3. Наглядові функції: досвід ЄЦБ
Тема 4. Регуляторні функції у контексті міжнародних стандартів
Тема 5. Фінансова стабільність як ключова ціль регулювання фінансового ринку
Методи та критерії оцінювання:
Поточний контроль: Тестування; Виступи на семінарі; Робота над практичними кейсами; Захист індивідуального завдання
Критерії оцінювання результатів навчання: В процесі навчання здобувач повинен продемонструвати активну навчальну діяльність протягом семестру і за результатами поточного контролю набрати від 50 до 100 балів.
До обов’язкових видів робіт поточного контролю входять:
1. Дві письмові роботи, що виконуються у ВНС, які оцінюються максимум в 20 балів кожна.
2. Робота на семінарських заняттях, участь в обговоренні кейсів, доповіді оцінюється максимум у 20 балів.
3. Виконання індивідуальних завдань за окремим варіантом.
Індивідуальне завдання 1 з дисципліни виконується шляхом підготовки студентом тез доповіді обсягом 3-4 сторінки на одну із рекомендованих тем. Здобувач має право запропонувати власну тему індивідуального завдання у разі, якщо вона пов’язана із тематикою магістерської кваліфікаційної роботи чи місцем проходження практики. Індивідуальне завдання 1 оцінюється в 20 балів, з яких 15 балів за зміст і оформлення завдання і максимально 5 балів за захист.
Індивідуальне завдання 2 виконується шляхом підготовки студентом есе на тему «Роль регуляторів фінансового ринку у забезпеченні фінансової стабільності». Індивідуальне завдання 2 оцінюється в 20 балів, з яких 15 балів за зміст і оформлення завдання і максимально 5 балів за захист.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Economic Bulletin. European central bank. Available at https://www.ecb.europa.eu/pub/economic-bulletin/html/all_releases.en.html
2. European central bank. https://www.ecb.europa.eu/home/html/index.en.html
3. Financial markets and institutions / Anthony Saunders, Marcia Millon Cornett.—5th ed. —(The McGraw-Hill/Irwin series in finance, insurance and real estate) (2012)
4. Georgosouli, A. (2021). The transnational governance of bank resolution and the treatment of national regulatory variation in the EU. The Cambridge Law Journal, 80(1), 74-100. doi:10.1017/S0008197321000106
5. Putnis, J. (2015) The banking regulation review. Law Business Research Ltd. Available at https://bun-associates.com/wp-content/uploads/2018/03/The-Banking-Regulation-Review-Law-Business-Research-6th-Edition-2015.pdf
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).