Ризики в системі державних фінансів
Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 8.072.00.M.027
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: проф. Шкварчук Л.О.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Управління фінансовими ресурсами суб’єктів фінансового ринку; оцінювання ризиків банків, страхових компаній та інших небанківських установ в умовах економічної нестабільності.
Результати навчання: Застосовувати спеціалізовані уміння/навички і методи, необхідні для розв’язання значущих проблем у сфері фінансів, банківської справи та страхування, науки та/або інновацій, розширення та переоцінки вже існуючих знань і професійної практики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Трансформація функцій регуляторів фінансового ринку
Короткий зміст навчальної програми: У межах вивчення дисципліни «Ризики в системі державних фінансів» розглядається теоретико-методичні засади ідентифікації причин, факторів та наслідків ризиків у сфері державних фінансів. Розкриваються особливості оцінювання та управління ризиками при формуванні та використанні коштів державного бюджету.
Опис: Теоретико-методологічні засади ідентифікації ризиків сектору державних фінансів. Ризики формування та наповнення державного бюджету. Ризики розподілу бюджетних коштів бюджету. Ризик-менеджмент у системі управління державними фінансами.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та екзаменаційний контроль.
Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; виступи на семінарах, виконання індивідуальних завдань, імітаційні ігри.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 40 балів:
- вибіркове усне опитування – 2 балів;
- виступи на семінарах – 10 балів;
- виконання творчих індивідуальних завдань – 20 балів;
- дебати – 8 балів;
Підсумковий контроль – 60 балів:
- письмовий компонент - 40 балів;
- усний компонент - 20 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Іваницька О.М., Кощук Т. В. Управління фіскальними ризиками в умовах пандемії COVID-19. Фінанси України. 2020. № 7. С. 47-61. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fu_2020_7_5
2. Клименко К. В. Актуальні питання співробітництва України з МВФ у період викликів і загроз COVID-19. Фінанси України. 2020. № 7. С. 92-115. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Fu_2020_7_8
3. Kоваленко Д. М. Прогнозування втрат державного бюджету в післявоєнний період через фіскальні ризики, пов’язані з діяльністю суб’єктів господарювання державного сектору. Наукові праці НДФІ. 2022. Вип. 2. С. 27-42.
4. Silva T. C., Guerra M. S., Tabak B. M., 2019. Fiscal Risk and Financial Fragility. Working Papers Series 495, Central Bank of Brazil, Research Department
5. Uribe M. A (2006). The fiscal theory of sovereign risk. Journal of Monetary Economics. Vol. 53. Issue 8. Pр. 1857-1875, ISSN 0304-3932, https://doi.org/10.1016/j.jmoneco.2005.09.003.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).