Тенденції та проблеми розвитку державного фінансового контролю
Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 8.072.00.M.030
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: доцент Піхоцька Ольга
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у сфері фінансів, банківської справи та страхування на міжнародному та національному рівнях.
ФК2. Спеціалізовані уміння/навички і методи, необхідні для розв’язування значущих проблем у сфері фінансів, банківської справи і страхування, науки та /або інновацій, розширення та переоцінки вже існуючих знань і професійної практики.
Результати навчання: ПРН1. Демонструвати концептуальні та методологічні знання в галузі управління та адміністрування
ПРН4. Застосовувати спеціалізовані уміння/навички і методи, необхідні для розв’язування значущих проблем у сфері фінансів, банківської справи і страхування, науки та /або інновацій, розширення та переоцінки вже існуючих знань і професійної практики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Трансформація функцій регуляторів фінансового ринку
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна закладає наукові основи і навички фахово орієнтованої дослідницької діяльності здобувачів, формує комплекс знань про сучасний стан державного фінансового контролю в Україні, визначення проблем та обґрунтування напрямів, спрямованих на модернізацію системи державного фінансового контролю в Україні з урахуванням міжнародних стандартів.
Опис: 1. Теоретичні засади державного фінансового контролю в Україні. 2. Особливості реалізації механізму державного фінансового контролю. 3.Оцінка результатів діяльності суб’єктів державного фінансового контролю. 4.Проблеми нормативно-правового регулювання державного фінансового контролю в Україні. 5. Перспективи розвитку державного фінансового контролю в Україні з урахуванням міжнародних стандартів.
Методи та критерії оцінювання: 1.Поточний контроль:
Співбесіда з проблемних питань держаного фінансового контролю; усне опитування та тестування знань здобувачів з теоретичного матеріалу; виступи при обговоренні проблемних завдань, виконання ситуаційних вправ та завдань; оцінка активності під час роботи у малих групах, участі у дискусіях; обговорення матеріалів доповідей з проблемних питань та напрямів розвитку системи державного фінансового контролю в Україні з урахуванням міжнародних стандартів у формі наукової дискусії; підготовка і захист наукового реферату згідно варіанту завдання.
2. Підсумковий контроль: Складання екзамену (письмової та усної компонент)
Письмова компонента:
Завдання 1-го рівня – тести;
Завдання 2-го рівня – тести;
Завдання 3-го рівня – творчі теоретико-аналітичні завдання.
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Поточний контроль - 40 балів, у т.ч:
вибіркове усне опитування, виконання практичних завдань – 10 балів,
виконання і захист наукового реферату згідно варіанту завдання – 25 балів,
дискусії – 5 балів.
2. Екзаменаційний контроль - 60 балів, у т.ч.:
письмова компонент - 40 балів
усна компонента - 20 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Бюджетний кодекс України від 08.07.2010 № 2456-VI в редакції станом на 11.01.2019/ [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/go/2456-17.
2. Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні: назва у редакції Закону України від 16.10.2012 р. N 5463-VI / [Електронний ресурс]. – Режим доступу:
http://dkrs.kmu.gov.ua/kru/uk/publish/article?art_id=39878&cat_id
3. Гуцаленко Л.В. Державний фінансовий контроль: навчальний посібник / Л. В. Гуцаленко, В. А. Дерій, М. М. Коцупатрий. – 2-е видання. – К.: Центр учбової літератури, 2019. – 424 с.
4. Державний фінансовий контроль: навч. посібник / В.Ф. Піхоцький, О.М. Піхоцька. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 484 с.
5. Державний фінансовий контроль [Електронний ресурс]: навчальний посібник у схемах і таблицях / Л. В. Дікань, І. О. Шевченко, Є. В. Дейнеко, Д. В. Калінкін. – Харків: ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2019. – 275 с.
6. Імплементація міародих стандартів в систему державного фінансового аудиту. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: file:///D:/Desktop/%D0%A0%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BE%D0%BA%20%D0%94%D0%A4%D0%9A%20(%D0%B4%D0%BB%D1%8F%20%D1%81%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D0%B1%D1%81%D0%B0).pdf
7. Шевчук О. А. Державний фінансовий контроль: підручник / О. А. Шевчук; Університет ДФС України. – Ірпінь, 2020. – 432 с.
8. Хмельков А.В. Державний фінансовий контроль: Підручник / А.В. Хмельков. – Х.: ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2017. –228 с.
9. Якимчук І. М. Державний фінансовий контроль в Україні та перспективні напрями його вдосконалення. Економіка та держава. 2021. № 7. С. 34–39. DOI: 10.32702/2306-6806.2021.7.34
10. Піхоцька, О. М., Піхоцька, М. Р. Досвід країн ОЕСР у організації державного фінансового контролю. Наукові записки Львівського університету бізнесу та права. Серія економічна. Серія юридична. 2022. Вип. 34. C. 194-201. URL: https://nzlubp.org.ua/index.php/journal/article/view/627
DOI: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.7289587
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).