Фінтех

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 8.072.00.M.031
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: доцент Мазур Андріана Володимирівна, к.е.н.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Оволодіння знаннями щодо основних принципів побудови та функціонування інформаційних технологій у фінансах, їх роль та місце у забезпеченні цифрової трансформації традиційного сектору фінансових послуг.
Завдання: ФК1. Спеціалізовані уміння/навички і методи, необхідні для розв’язання значущих проблем у сфері фінансів, банківської справи і страхування, науки та/або інновацій, розширення та переоцінки вже існуючих знань і професійної практики. ФК3. Управління фінансовими ресурсами суб’єктів фінансового ринку; оцінювання ризиків банків, страхових компаній та інших небанківських установ в умовах економічної нестабільності.
Результати навчання: ПРН 4. Застосовувати спеціалізовані уміння/навички і методи, необхідні для розв’язання значущих проблем у сфері фінансів, банківської справи і страхування, науки та/або інновацій, розширення та переоцінки вже існуючих знань і професійної практики. ПРН 6. Критично аналізувати, оцінювати і синтезувати нові та комплексні ідеї. ПРН 9. Використовувати широкий спектр економіко-математичних методів та моделей при моделюванні фінансових рішень в умовах невизначеності; оптимізувати фінансові рішення за допомогою таких методів та моделей. ПРН 13. Демонструвати інноваційність, високий ступінь самостійності, академічну та професійну доброчесність, постійну відданість розвитку нових ідей або процесів у передових контекстах професійної та наукової діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Моделювання фінансових рішень в умовах невизначеності
Короткий зміст навчальної програми: Курс охоплює такі важливі аспекти, як використання технологій для фінансового регулювання, блокчейн-додатки, робо-консультування тощо. Курс зосереджений не тільки на секторах FinTech, але також на таких гравцях, як стартапи, фірми BigTech, традиційні фінансові установи (наприклад, банки) та регулятори.
Опис: Цифрова трансформація традиційного сектору фінансових послуг. Застосування інструментарію інформаційних технологій у фінансовому секторі. Засади функціонування ринку FinTech. FinTech на фондовому ринку. Засади функціонування цифрової економіки. Електронна комерція. Електронний бізнес. Технології Artificial Intelligence та Machine Learning у сфері фінансових послуг. Засади забезпечення системи кібербезпеки. Управління фінансами ІТ-проектів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль роботи здобувача: - Тестування; - Виконання лабораторних робіт та їх захист; - Виконання індивідуальних науково-дослідних завдань та їх захист; - Робота над кейсами, на воркшопах; - Написання есе, тез доповіді, статті. Підсумковий контроль: екзаменаційний контроль (письмова компонента, усна компонента).
Критерії оцінювання результатів навчання: • лабораторні заняття (45%); • підсумковий контроль (55% - екзаменаційний контроль): письмова компонента (30%), усна компонента (25%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Yurii Kryvenchuk, Alina Yamniuk, Iryna Protsyk, Lesia Sai, Andriana Mazur, Olena Sydorchuk. Random forest as a method of predicting the presence of cardiovasculars diseases // CEUR Workshop Proceedings. – 2022. – Vol. 3171 : Computational Linguistics and Intelligent Systems 2022 : Proceedings of the 6th International conference on computational linguistics and intelligent systems (COLINS 2022). Vol. 1 : Main conference, Gliwice, Poland, May 12-13, 2022. – P. 416–426. http://ceur-ws.org/Vol-3171/paper34.pdf (SciVerse SCOPUS). 2. Restructuring Management. Threats, Adaptations and Development in the Face of Changes : Collective monograph [I. Alieksieiev, A. Mazur (2022) Challenges and objectives of financial support for innovation projects: analysis and international comparison (Chapter 18). – p.241–248]. Torun, Poland: TNOiK, Stowarzyszenie Wyzszej Uzytecznosci, Cracow University of Economics. https://iz.uek.krakow.pl/wp-content/uploads/2022/05/2022_Restructuring-Management.-Threats-Adaptations-and-Development-in-the-Face-of-Changes.pdf 3. Socio-economic and management concepts : Collective monograph [I. Alieksieiev, A. Mazur (2021) Providing sustainable finance: the role of financial institutions (7.1). – p.323–331]. – Boston: International Science Group. – Boston : Primedia eLaunch, 2021. DOI - 10.46299/ISG.2021.MONO.ECON.I. Retrieved from https://isg-konf.com/socio-economic-and-management-concepts/ 4. Viktor Khavalko, Andriana Mazur, Vladyslav Mykhailyshyn, Roman Zhelizniak, Iryna Kovtyk (2020). Economic efficiency of innovative projects of CNN modified architecture application // CEUR Workshop Proceedings. – 2020. – Vol. 2654 : Proceedings of the International workshop on cyber hygiene (CybHyg-2019) co-located with 1st International conference on cyber hygiene and conflict management in global information networks (CyberConf 2019). Kyiv, Ukraine; November 30, 2019. – P. 182–193. Retrieved from http://ceur-ws.org/Vol-2654/paper14.pdf (SciVerse SCOPUS). 5. Ozirkovskyy L., Kulyk I., Mazur A., Petryshyn N., Malynovska Yu. (2018) Analysis of the Maintenance Strategy Effectiveness Based on the Reliability/Cost Ratio. Proceedings of 14th International Conference on Advanced Trends in Radioelectronics, Telecommunications and Computer Engineering (TCSET), (Lviv-Slavske, February 20 – 24, 2018). – Lviv-Slavske: IEEE, 2018. – P. 54-56. (Scopus)
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).