Сучасні тенденції розвитку небанківських фінансових установ
Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 8.072.00.M.029
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Фінанси
Лектор:
д.е.н., професор Бондарчук Марія Костянтинівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання:
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у здобувачів освіти компетентностей:
інтегральної:
здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у сфері фінансів, банківської справи та страхування на міжнародному та національному рівні.
Фахових компетентностей ФК04. Грунтовне оволодіння навичками моделювання фінансових рішень в умовах невизначеності при виникненні різнопланових фінансово-економічнох ситуацій з непрогнозованою динамікою фінансових результатів на основі застосування економіко-математичних методів і моделей; навичками раціонального відбору результативних фінансових рішень, одержаних в процесі моделювання, які підпорядковувались би критеріям оптимальності і досягались би строго ефективними фінансовими операціями.
Результати навчання: ПРН 8. Розробляти проекти у сфері фінансів, банківської справи та страхування, управляти ними і здійснювати пошук партнерів для їх реалізації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
1.Світові тенденції трансформації фінансово-кредитних систем
2. Трансформація функцій регуляторів фінансового ринку
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни розглядаються питання стосовно дослідження стану небанківських структур України, здійснюється аналіз потреби навичок щодо функціонування небанківських структур для майбутніх науковців, розглядається законодавчо-нормативна база функціонування небанківських структур та особливості організації і функціонування небанківських установ, регуляторів ринків небанківських установ, їх завдання, функції і особливості взаємодії між собою і з небанківськими структурами, вивчення особливостей визначення характеру діяльності небанківської установи за певною типологічною ознакою, і віднесення її до конкретного сектора ринку фінансових послуг, фінансової безпеки та перспектив розвитку небанківської системи і впровадження в ній певних інновацій
Опис: 1. Вступ до дослідження стану парабанківських структур. Аналіз потреби навичок щодо функціонування парабанківських структур для майбутніх науковців.
2. Законодавчо-нормативна база функціонування парабанківських структур.
3 Особливості організації і функціонування парабанківських установ
4. Регулятори ринків парабанківських установ, їх завдання, функції і особливості взаємодії між собою і з парабанківськими структурами.
5. Особливості визначення характеру діяльності парабанківської установи за певною типологічною ознакою, і віднесення її до конкретного сектора ринку фінансових послуг.
6. Теоретико-методологічні аспекти визначення штатного розпису та складання бюджету певної парабанківської установи.
7. Теоретико-методологічні аспекти забезпечення фінансової безпеки певної парабанківської установи.
8. Секторальний поділ ринку фінансових послуг між парабанківськими структурами та перспективи розвитку парабанківської системи і впровадження в ній певних інновацій.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: Тестування; Виступи на семінарі; Робота над практичними кейсами; Захист індивідуального завдання
Лекції, семінарські, практичні заняття: економіко-статистичний метод; репродуктивний метод, метод евристичний, метод дедукції; метод індукції,
Самостійна робота: репродуктивний метод, дослідницький метод; економіко-статистичний метод
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль – 40 балів, у тому числі:
- Доповіді здобувача щодо вирішення проблемних питань стратегічного фінансового контролінгу, виконання практичних завдань в процесі роботи аспіранта на практичних заняттях – 10 балів
-Виконання тестових завдань за темами курсу – 5 балів;
- Підготовка і захист наукового реферату згідно варіанту завдання – 25 балів
Екзаменаційний контроль – 60 балів, у тому числі:
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Alfred Marshall. Principles of Economics / Alfred Marshall. – [8th edition]. – Macmillan and Co., Ltd., 1920 [Electronic resource]. – Access mode : http://www.econlib.org/library/Marshall/marPContents.html.
Anna Cora Evans, David C. Richardson. Polish credit union development: building a sustainable network of financial services to serve low-income masses / Anna Cora Evans, C. David // World council of credit unions. Research monograph series. – 1999. – 32 p.
Financial Services Compensation scheme [Electronic resource]. – Access mode : http://www.fscs.org.uk.
Markowitz, H. M. Portfolio Selection: Efficient Diversification of Investments. New York: John Wiley & Sons. (reprinted by Yale University Press, 1970)
Бондарчук М.К. Сучасні підходи до фінансового і інноваційного розвитку промислово-фінансових груп [Сучасні підходи до соціально-економічного, інформаційного та науково-технічного розвитку суб?єктів національного господарства:монографія/ [Бондарчук М.К., Паранчук С.В., Червінська О.С.] / за ред. Л.М. Савчук,Л.М. Бандоріної– Дніпро:Пороги, 2020. – 520 с., c.109-124.
Бондарчук М.К., Бобанич М.М. Моніторинг фінансового стану страхової компанії // Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". — 2022. — №8. https://doi.org/10.25313/2520-2057-2022-8-8176
Бондарчук М.К., Алєкссєв І.В.БАНКІВСЬКА СИСТЕМА: Навчальний посібник. — Львів: Ліга-Прес, 2021,- 246 с. Bondarchuk Mariia, Alieksieiev Ihor, Kloba Lev. BANKING SYSTEM: Tutorial – Lviv: Liga-Pres,2021. – 246 p
Ватаманюк З.Г., Дорош О.Л. Небанківські фінансові інститути у країнах Західної Європи / З.Г. Ватаманюк, О.Л. Дорош. // Фінанси України. — 2003. — №12. — С. 98-106.
Pikhotskyi, V., Rysin, V., & Lyubenko, A. (2019). Effectiveness of financial control and state audit in providing the financial and economic stability of the state. Financial And Credit Activity: Problems Of Theory And Practice, 1(28), 205-215. Available at http://fkd.org.ua/article/view/164008
Bondarchuk Mariia K., Druhov Oleksiy O., Voloshyn О. P. (2017) Research On The Problemmatics Of Anti-Crisis Innovations Financing In Business Structures. Financial and credit activity: problems of theory and practice, Vol 2, No 23 Web of Science
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).