Педагогічна практика
Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 8.072.00.O.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: Д.е.н. професор Алєксєєв І.В.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
інтегральної компетентності:
Здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у сфері фінансів, банківської справи та страхування на міжнародному та національному рівнях.
спеціальних (фахових) компетентностей:
ЗК 4. Вільне спілкування з питань, що стосуються сфери наукових та експертних знань, з колегами, широкою науковою спільнотою, суспільством у цілому.
ФК 7. Набуття універсальних навичок дослідника, зокрема, організації та проведення навчальних занять, застосування сучасних інформаційних технологій (робота з ВНС, Microsoft Teams, ZOOM тощо).
Результати навчання: ПРН 10. Бути здатним здійснювати викладацьку діяльність у закладах вищої освіти.
ПРН 11. Вільно спілкуватися з питань, що стосуються сфери наукових та експертних знань, з колегами, широкою науковою спільнотою, суспільством у цілому.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - переквізит: Професійна педагогіка, Тенденції розвитку ринку фінансових послуг
- кореквізит: Особливості розвитку парабанківської системи України, Теорія і практика проведення фінансових реформ
Короткий зміст навчальної програми: Педагогічна практика є одним з важливих навчальних компонентів аспірантської підготовки. Педагогічна практика закладає наукові основи і навички підготовки і проведення навчальних занять, формує викладача вищої школи, здатного працювати із студентською молоддю.
Опис: Освітній компонент «Педагогічна практика» включає такі складові, що є обов’язковими для виконання аспірантом:
Ознайомлення із організацією навчального процесу в Університеті та в навчально-науковому інституті (ННІ). Ознайомлення із структурою органів управліня навчальним процесом. Дослідження питань організування виробничих і навчальних практик, роботи ДЕК на державних екзаменах і при захисті випускних кваліфікаційних робіт.
Звітність кафедри щодо виконання навчальної роботи. Ознайомлення із формами та показниками семестрової та річної звітності кафедри про виконання навчального навантаження викладачами. Ознайомлення із звітністю щодо академічної успішності студентів за поточними і семестровими показниками.
Розроблення навчально-методичного комплексу навчальної дисципліни. Написання: робочої програми навчальної дисципліни, анотації, силабусу, завдань до контрольних робіт, методичних рекомендацій до проведення аудиторних занять (відповідно до індивідуального завдання аспіранту щодо підготовки аудиторного заняття: або лекційного, або практичного/семінарського, або лабораторного), контрольних питань за темами навчальної дисципліни, критеріїв оцінювання, списку рекомендованої літератури.
Підготовка матеріалів для аудиторного заняття. Відповідно до до індивідуального завдання аспіранту щодо підготовки аудиторного заняття (лекційного, або практичного/семінарського, або лабораторного) необхідно написати план і текст лекції, або підготувати план і матеріали практичного, чи семінарського заняття, або лабораторної роботи. Відповідним чином мають бути підготовлені ілюстративні матеріали для використання, як в аудиторії, так і для дистанційного навчання.
Проведення аудиторного заняття. Аудиторне заняття проводиться в режимі відкритої пари, тобто із запрошенням керівника педагогічної практики, наукового керівника, завідувача кафедри або його заступника, викладачів кафедри, аспірантів кафедри. Для проведення аудиторного заняття необхідно: визначити попередньо аудиторію і час проведення заняття, підготувати оголошення (письмове на дошці оголошень і на сайті кафедри), безпосередньо перед заняттям відчинити і провітрити аудиторію, встановити і перевірити робочий стан необхідної апаратури, запросити учасників до аудиторії і вчасно розпочати аудиторне заняття.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю знань та умінь здобувача при виконанні завдань педагогічної практики включають
1. Поточний контроль роботи здобувача:
Спібесіда з проблемних питань в процесі роботи аспіранта за програмою педагогічної практики.
Консультування з окремих питань розробляння навчально-методичного комплексу навчальної дисципліни, що визначена завданням педагогічної практики.
2. Підсумковий контроль: складання заліку, що передбачає захист звіту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Залік за результатами проходження педагогічної практики та захисту звіту проводиться, виходячи з сумарної максимальної оцінки – 100 балів, з яких,
40 балів відповідає оцінці керівника від кафедри за таким алгоритмом:
- оцінка «відмінно» - 40 балів;
- оцінка «добре» - 30 балів;
- оцінка «задовільно» - 20 балів.
60 балів – це найбільша оцінка, яку може виставити комісія кафедри, за таким розподілом:
30 балів за якість виконання звіту про педагогічну практику, а саме,
- дотримання структури звіту та змісту кожного розділу – 5-7 балів;
- повнота і глибина аналізу та викладу навчально-методичного матеріалу з посиланнями на фактичну інформацію - 6-8 балів;
- обґрунтування методів викладання, обумовлених специфікою теми лекції (практичного заняття/семінару, лабораторної роботи) - 5 - 10 балів;
- дотримання вимог до оформлення звіту, зокрема, наявність посилань на використані джерела інформації – 3- 5 балів.
30 балів за рівень захисту звіту, а саме,
- рівень володіння інформацією, наведеної в звіті, - 5-10 балів;
- обґрунтування відповідності інформації, зібраної для тем підготовлених навчальних занять - 5-10 балів;
- вміння охарактеризувати наявність (або відсутність) розбіжності між теоретичними концепціями, отриманими в процесі підготовки навчальних занять - 5-10 балів.
При наявності недоліків у змісті, структурі або оформленні звіту про педагогічну практику, недостатньому рівні захисту звіту, недосконалому підборі інформації для навчальних занять тощо наведені вище бали зменшуються згідно з експертною оцінкою комісії, яка приймає звіти.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента,; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента,; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента.
Рекомендована література: Базова
1. Педагогічна практика аспірантів: Рекомендації до проходження [Електронний ресурс] : навч. посіб. для здобувачів ступеня доктора філософії за освітньо-науковою програмою «Менеджмент» спеціальності 073 Менеджмент / КПІ ім. Ігоря Сікорського; уклад.: М. О. Кравченко, К. О. Бояринова, А. Р. Дунська, К. О. Копішинська, О. В. Гук. – Електронні текстові дані (1 файл: 1,88 Мбайт). – Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 80 с.
2. Педагогічна практика: рекомендації до проходження аспірантами педагогічної практики [Електронний ресурс] : навч. посіб. для аспірантів спеціальності 122 «Комп’ютерні науки та інформаційні технології», спеціалізації «Інформаційні технології в біології та медицині» / Є. А. Настенко, Л. Д. Добровська, Г. А. Корнієнко; КПІ ім. Ігоря Сікорського. – Електронні текстові данні (1 файл: 512 Кбайт). – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2018. – 80 с.
3. Мартинов С.Ю. Інформаційні технології в наукових розробках : навч. посіб. / С. Ю. Мартинов, В. О. Орлов ; Нац. ун-т вод. госп-ва та приодокористування. Рівне : НУВГП, 2013. 182 с.
4. Міщенко І.А., Чорний Г.М., Фіщук Н.Ю. (2017). Методологія дослідження в контексті дисертаційних і дипломних робіт з економіки. Економіка АПК (1), http://nbuv.gov.ua/UJRN/E_apk_2017_1_14.
5. Практикум з педагогіки: Навчальний посібник: Видання 2-ге, доповнене і перероблене /За заг. ред. О.А.Дубасенюк, А.В.Іванченка. – Житомир: Житомир. держ. пед. ун-т, 2002. – 482 с.
6. Науково-педагогічний практикум для студентів спеціальності “Міжнародні економічні відносини” / колектив кафедри міжнародних економічних відносин ХНУ під кер. зав. каф. Нижника В.М. – Хмельницький : ХНУ, 2014. – 43 с.
Допоміжна
1. Alieksieiev I., Mazur A., Alieksieiev V. International comparison of university education quality on the base of modeling value index // Industry 4.0. – 2019. – Year 4, iss. 1. – P. 41–45. 1,15 ум.д.ар.
2. Alieksieiev I. The cluster of innovation activity tax incitement: formation and financing / I. Alieksieiev, A. Mazur, R. Zhelizniak // Financial and credit activity: problems of theory and practice: the Collection of scientific proceedings. – Kharkiv: Kharkiv institute SHEI "University of Banking", 2017. – Vol. 1, No 22 (2017). – P. 328-336.
3. Алєксєєв І.В., Урікова О.М. Інформаційний ресурсний менеджмент корпоративних підприємств. Монографія. – Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2014. - 204 с.
4. Alieksieiev, I., & Mazur, A. (2022). SUSTAINABLE BANKING: THE CONCEPT OF THE BANK’S ENVIRONMENTAL POLICY IN THE FIELD OF RESOURCE ALLOCATION TO FOSTER SUSTAINABLE ECONOMIC DEVELOPMENT. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 3(44), 8–15. https://doi.org/10.55643/fcaptp.3.44.2022.3764
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).