Наукові основи теоретичних досліджень та моделювання хіміко-технологічних процесів
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 8.161.00.O.009
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Хімічна інженерія
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Наукові основи теоретичних досліджень та моделювання хіміко-технологічних процесів
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 8.161.00.O.010
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Хімічна технологія переробки пластмас
Лектор: Левицький Володимир
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: -
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
1. Глибинні знання термодинаміки хімічних процесів та фазових перетворень, фізико-хімічних процесів синтезу полімерів, реології полімерних систем;
2. Глибинні знання сучасних методів визначення складу та встановлення будови полімерів, контролю перебігу фізико-хімічних процесів у полімерах;
Уміння:
1. Застосовувати сучасні методи аналізу для встановлення молекулярної структури та ідентифікації синтезованих сполук, вивчення кінетики та механізму хімічних реакцій;
2. Обирати і застосовувати необхідний спосіб дослідження молекулярної маси та теплофізичних властивостей полімерів;
3. Застосовувати знання про закономірності взаємозв'язку хімічної структури з фізичними і хімічними властивостями полімерів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фізика;
загальна хімія;
аналітична хімія;
фізична та колоїдна хімія;
органічна хімія;
фізико-хімія полімерів.
Короткий зміст навчальної програми: Характерні особливості та відмінності високомолекулярних сполук. Теоретичні основи основних груп фізико-хімічних досліджень. Ідентифікація полімерних матеріалів. Молекулярна маса і молекулярно-масовий розподіл полімерів. Методи визначення молекулярної маси та молекулярно-масового розподілу полімерів. В'язкість розчинів і розплавів полімерів. Механізм течії полімерів. Структура полімерів. Надмолекулярна структура полімерів. Методи дослідження структури полімерів. Фізичні стани полімерів. Вплив молекулярної маси полімеру на температуру текучості. Вплив полідисперсності і полярності полімерів на температуру текучості. Визначення температур фізичних переходів полімерів. Теплофізичні властивості полімерів. Методи дослідження теплофізичних властивостей. Електричні властивості полімерів. Визначення питомого об’ємного і питомого поверхневого електричного опору. Визначення діелектричної проникності і тангенса кута діелектричних втрат. Механічні властивості пластмас. Рентгеноструктурний аналіз полімерів. Термогравіметричний аналіз полімерів.
Опис: -
Методи та критерії оцінювання: Усне опитування, іспит.
Критерії оцінювання результатів навчання: -
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Методы исследования структуры и свойств полимеров: Учеб. пособие / И.Ю. Аверко-Антонович, Р.Т.Бикмуллин; КГТУ. Казань, 2002. 604 с.
2. Вольфганг Грелльманн, Сабина Зайдлер. Испытания пластмасс. Перевод с англ. под ред. А. Малкин. Издательство: Профессия. – 2011 г.. – 712 с.
3. В. Шах. Справочное руководство по испытаниям пластмасс и анализу причин их разрушения. 3-е издание. Пер. с англ. под ред. А.Я. Малкина. 736 с. 2009 г.
4. О.В. Суберляк. Теоретичні основи хімії та технології полімерів / О.В. Суберляк, В.Й. Скорохода, Н.Б. Семенюк. – 2014. – 335 с.
5. Тугов И.И., Костыркина Г.И. Химия и физика полимеров: Учеб. пособие для вузов. –М.: Химия, 1989. -432 с.
6. Кулезнев В.И. Шершнев В.А. Химия и физика полимерв. Учеб. для хим.-технол. вузов –М.: Высш. шк., 1988. 312 с.
7. Тагер А.А. Физико-химия полимеров. –М.: Химия, 1978, 544 с.
8. Гуль Е.Е., Кулезнева В.Н. Структура и механические свойства полимеров. –М.: Высшая школа, изд.3-е, 1979, 352 с.
9. Jozef Koszkul, Olech Suberlyak. Podstawy Fizykochemii i Wlasciwosci Polimerow. – WPCz, 2004. – 173 s.
10. С. Рафиков, С. Павлова, И. Твердохлебова. Методы определения молекулярных весов и полидисперсности высокомолекулярных соединений. – АН СССР, М. – 1963.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).