Наукові аспекти удосконалення існуючих і створення нових технологічних процесів органічного синтезу

Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 8.161.00.M.038
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: Реутський В.В., Дзіняк Б.О.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Визначення напрямків використання результатів наукових досліджень для вдосконалення існуючих та створення нових промислових процесів.
Завдання: 1. Знати принципи аналізу хіміко-технологічних систем. 2. Аналізувати результати наукових досліджень та напрямки їх адаптації в технології. 3. Синтезувати технологічні схеми на основі результатів наукових досліджень. 4. Знати методи комплексного використання продуктів хімічної технології.
Результати навчання: знання: 1. здатність продемонструвати системні знання та навички сучасних методів проведення досліджень в області хімічної технології та інженерії, хімічного матеріалознавства та суміжних галузях промисловості; 2. здатність продемонструвати поглиблені теоретичні знання у вибраній області наукових досліджень; 3. розуміння сучасних технологій хімічного виробництва й тенденцій їх розвитку; 4. здатність продемонструвати розуміння впливу технічних рішень у суспільному, економічному і соціальному контексті. вміння: 1. здійснювати пошук, аналізувати і критично оцінювати наукову та науково-технічну інформацію з різних джерел; 2. застосовувати знання і розуміння для розв’язування задач синтезу та аналізу елементів та систем, характерних обраній області наукових досліджень; 3. досліджувати і моделювати явища та процеси в складних хімічних та фізико-хімічних системах; 4. застосовувати системний підхід, інтегруючи знання з інших дисциплін та враховуючи нетехнічні аспекти, під час розв’язання теоретичних і прикладних задач обраної області наукових досліджень; 5. самостійно виконувати експериментальні дослідження на сучасному рівні та застосовувати дослідницькі навички; 6. оцінити доцільність та можливість застосування інноваційних процесів у хімічних технологіях та інженерії, хімічному матеріалознавстві та суміжних галузях; 7. аргументувати вибір методів розв’язування науково-прикладної задачі, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Каталіз в хімії та хімічній технології Інноваційні процеси в хімічних технологіях Супутні і наступні навчальні дисципліни Дослідження кінетики складних хімічних реакцій
Короткий зміст навчальної програми: Розглянуто проблеми використання результатів наукових досліджень для створення нових та вдосконалення існуючих хіміко-технологічних процесів. Висвітлено питання комплексного використання продуктів хімічних перетворень. Розглянуто принципи і напрямки використання відновлювальної сировини в хіміко-технологічних процесах.
Опис: Вступ. Мета і задачі курсу Аналіз хіміко-технологічних систем Суміщення процесів в технологіях органічного синтезу Хімічні технології на основі рослинної сировини. Комплексне використання продуктів органічного синтезу Промислові методи радиннофазного окиснення вуглеводнів Створення ефективних каталітичних систем для процесів рідиннофазного окиснення та напрямки їх використання ні діючих виробництвах Промислові методи одержання олігомерів на основі сумішей ненасичених сполук Ініційована полімеризація сумішей ненасичених сполук та методи промислового використання ініційованої полімеризації
Методи та критерії оцінювання: іспит
Критерії оцінювання результатів навчання: Екзаменаційний контроль. Разом за дисципліну 100 балів: письмова компонента 80 балів усна компонента 20 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Піх, З. Г. Теорія хімічних процесів органічного синтезу. Підручник / Піх З. Г. – Львів: Видавництво Національного університету „Львівська політехніка”.2002. –396 с. 2. K.Weissermel, H.-J. Arpe. Industrial Organic Chemistry. VCH, 1997 3. Електронний навчальний посібник «Технологічні схеми промисловості органічного синтезу». [уклад.: Реутський В.В., Іващук О.С., Івасів В.В.] http://vns.lp.edu.ua/moodle/course/view.php?id=9771. Реєстр. № Е41-216-6/2012 від 14.02.2012 р. 4. Електронний навчально-методичний комплекс "Застосування продуктів органічного синтезу" [уклад.: Субтельний Р.О., Дзіняк Б.О.]. – http://195.22.112.13/course/view.php?id=678. Реєстр. № 01829 СЕ41-216-122/2017 від 01.03.2017. 5. Субтельний Р. О. Застосування продуктів органічного синтезу: навчальний посібник / Р. О. Субтельний, В. В. Івасів, Б. О. Дзіняк. – Львів: Левада, 2022. – 184 c. 6. Реутський В. В. Хімія і технологія органічних речовин: практичні аспекти досліджень: навчальний посібник / В. В. Реутський, А. М. Лудин, І. В. Данада. – Львів: ПП Ощипок М.М., 2022. – 160 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).