Дослідницький семінар в галузі хімічної технології та інженерії
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 8.161.00.O.007
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Хімії і технології неорганічних речовин
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Дослідницький семінар в галузі хімічної технології та інженерії
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 8.161.00.O.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Хімічна технологія силікатів
Лектор: Професор Якимечко Ярослав Богданович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: 1. Володіння методами збору і обробки даних, сучасними методами дослідження, способами і прийомами отримання нових знань і навичок, включаючи нові галузі знань, безпосередньо не пов'язаних зі сферою діяльності.
2. Здатність продемонструвати поглиблені теоретичні знання у вибраній області наукових досліджень.
3. Розуміння сучасних технологій хімічного виробництва й тенденцій їх розвитку.
4. Здатність продемонструвати розуміння впливу технічних рішень у суспільному, економічному і соціальному контексті.
5. Здійснювати пошук, аналізувати і критично оцінювати наукову та науково-технічну інформацію з різних джерел.
6. Установлювати зв’язок з механізмом і кінетикою процесів під час критичного переосмислення наявних технологій, процесів і апаратів хімічних виробництв і формулювання задач наукового дослідження.
7. Досліджувати і моделювати явища та процеси в складних хімічних та фізико-хімічних системах.
8. Застосовувати системний підхід, інтегруючи знання з інших дисциплін та враховуючи нетехнічні аспекти, під час розв’язання теоретичних і прикладних задач обраної області наукових досліджень.
9. Самостійно виконувати експериментальні дослідження на сучасному рівні та застосовувати дослідницькі навички.
10. Оцінити доцільність та можливість застосування інноваційних процесів у хімічних технологіях та інженерії, хімічному матеріалознавстві та суміжних галузях.
11. Передбачати економічні, техногенні та комерційні аспекти під час проведення наукових досліджень.
12. Аргументувати вибір методів розв’язування науково-прикладної задачі, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Інноваційні процеси в хімічних технологіях
2. Хімічна технологія силікатів
3. Кристалохімія силікатів
Короткий зміст навчальної програми: Сутність, види, рівні наукових досліджень. Наукова публікація: поняття, функції, основні види. Інформаційний простір науковця. Основні принципи роботи над дисертацією. Обґрунтування предмета і об'єкта дослідження. Формулювання проблеми, мети і завдань дослідження. Поняття про наукову новизну дослідження. Апробація, впровадження результатів досліджень. Розробка презентації наукового дослідження. Зміст та структура доповіді. Впровадження результатів закінчених наукових досліджень. Ефективність результатів наукових досліджень: критерії, розрахунок. Захист дисертації.
Методи та критерії оцінювання: Письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (30 %);
підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, залік): письмово-усна форма (70 %)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Пушкар О. І. Методологія та організація наукових досліджень : навчальний посібник [Електронний ресурс] / О. І. Пушкар. – Харків : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2020. – 886 с.
2. Ашеров А.Т. Підготовка, експертиза та захист дисертацій: Навчальний посібник. – Харків: Вид. УІПА, 2012. – 136 с.
3. Методологія та організація наукових досліджень : навч. посібник / О.І.Гуторов; Харк. нац. аграр. ун-т ім. В.В. Докучаєва – Х.: ХНАУ, 2017. – 272с.
4. Основи методологія та організації наукових досліджень: навч. посібник за ред. А.Є. Конверського. –К.:Центр учбової літератури, 2010 . – 352 с.
5. Бобилєв В. П. Методологія та організація наукових досліджень [Текст] : підручник / Бобилєв В. П., Іванов І. І., Пройдак Ю. С. ; Нац. металург. акад. України. – Дніпропетровськ: ІМА-пресс, 2014. – 643 с.
6. Клименюк О. В. Виклад та оформлення результатів наукового дослідження: підручник / О. В. Клименюк. – Ніжин : Аспек-Поліграф, 2007. – 398 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).