Перспективні технології кондиціювання води
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 8.161.00.M.042
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Хімії і технології неорганічних речовин
Лектор: професор Знак Зеновій Орестович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: - знати основні характеристики та фізичні й хімічні властивості різних видів забруднюючих речовин у природних і стічних водах;
- знати вимоги чинних стандартів та нормативних документів щодо якості питної та очищених стічних вод;
- знати фізико-хімічні засади традиційних та новітніх методів кондиціювання природних і стічних вод;
- знати технологічні основи та особливості новітніх методів кондиціювання природних і стічних вод;
- знати принципи та особливості передачі різних видів енергії водним середовищам, що містять різні за фізико-хімічними властивостями домішки, з метою забезпечення нормативних показників очищених водних середовищ;
- знати загальні конструкції обладнання для здійснення новітніх процесів кондиціювання природних і стічних вод;
- вміти аналізувати існуючі технологічні процеси кондиціювання вод та аргументовано вибирати оптимальний спосіб їх інтенсифікації або застосовувати принципово нові методи кондиціювання різних видів вод;
- вміти застосовувати сучасні методи кондиціювання природних і стічних вод забезпечення нормативних показників природних вод із конкретного джерела водозабору або скидання стічної води.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Хіміко-технологічні процеси у підготовці природних вод
- Кондиціювання стічних вод
- Перспективні технології водоочищення
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна охоплює теоретичні засади, технологічні аспекти, апаратурне оформлення для здійснення сучасних інноваційних процесів підготовки природних вод і очищення стічних вод, зокрема фільтраційними, флотаційними, іонообмінними, мембранними, кавітаційними, електрохімічними плазмохімічними та іншими методами у реальних технологіях кондиціювання вод.
Методи та критерії оцінювання: Семестровий контроль – екзамен.
Письмова компонента – 80 балів.
Усна компонента – 20 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Базова
1. Фізико-хімічні методи очищення води. Керування водними ресурсами. За редакцією І.М. Астреліна та Х. Ратнавіри. Water Harmony Project. 2015. – 578 c.
2. Фізико-хімічні основи технології очищення стічних вод. А.К. Запольський, Н.А. Мішкова-Кліменко, І.М. Астрелін, М.Т. Брик, П.І. Гвоздік, Т.В. Князькова. – К.: Лібра, 2000. – 552 с.
3. Вітенько Т.М. Гідродинамічна кавітація у масообмінних, хімічних і біологічних процесах: монографія. – Тернопіль, (видавництво ТДТУ ім. Івана Полюя). 2009. – 224 с.
Допоміжна
1. Anh Nguyen L.Z. Evaluating the antifouling effects of silver nanoparticles regenerated by Ti02 on forward osmosis membrane // Journal of Membrane Science. - 2014. - Vol. 454. - P. 264-271.
2. Coday B.X. The sweet spot of forward osmosis: treatment of produced water, drilling wastewater, and other complex and difficult liquid streams // Desalination. 2014. -Vol. 333 (1). - P. 23-35.
3. Raut P.D. Study of Moringa oleifera seed as natural Absorbent and Antimicrobial agent for River water treatiment // J. Nat. Prod. Plant Resour. 2012. - Vol. 2 (1). - P. 89-100.
4. Ravikumar K., SheejaA.K. Heavy Metal Removal from Water using Moringa oleifera ? Coagulant and Double Filtration // International Journal of Scientific & Engineering Research. 2013. - Vol. 4, Issue 5. - P. 10-13.
5. Svietlieishaya E.M., Mitchenko T.E., Astrelin I.M. Removal of natural organic matte ultrafiltration with coagulant dispensing in a flow // Journal of Water Chemistry and Technology. 2014. - Vol. 36. - № 1. - P. 47-56.