Хімічна технологія силікатів
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 8.161.00.M.053
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Хімічна технологія силікатів
Лектор: проф. Луцюк Ірина Володимирівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
1. Систематичні знання сучасних методів проведення досліджень в галузі хімічної технології та інженерії і в суміжних галузях.
2. Критичний аналіз, оцінка та синтез нових ідей.
3. Уміння ефективно спілкуватися з широкою науковою спільнотою в міжнародному контексті та громадськістю з актуальних питань хімічних технологій та інженерії і суміжних галузях.
Фахові компетентності:
1. Знання про сучасні тенденції розвитку з найважливіших наукових досягнень в області хімії, хімічної технології та інженерії та суміжних галузях.
2. Систематичні знання і розуміння сучасних наукових теорій і методів та вміння їх ефективно застосовувати для синтезу нових хімічних сполук, технологічних процесів, безвідходних хімічних технологій та хімічного обладнання, енергозбереження й екологічної безпеки.
3. Здатність інтегрувати знання з інших дисциплін, застосовувати новітній системний підхід, враховувати нетехнічні аспекти під час проведення експериментальних досліджень та розв’язанні інженерних задач.
4. Здатність аргументувати вибір методу розв?язування спеціалізованої задачі, критично оцінювати отримані результати та аргументовано захищати прийняті рішення.
Результати навчання: Знання:
1. Здатність продемонструвати системні знання та навички сучасних методів проведення досліджень в області хімічної технології та інженерії, хімічного матеріалознавства та суміжних галузях промисловості.
2. Здатність продемонструвати поглиблені теоретичні знання у вибраній області наукових досліджень.
3. Розуміння сучасних технологій хімічного виробництва й тенденцій їх розвитку.
4. Здатність продемонструвати розуміння впливу технічних рішень у суспільному, економічному і соціальному контексті.
Вміння:
1. Здійснювати пошук, аналізувати і критично оцінювати наукову та науково-технічну інформацію з різних джерел;
2. Застосовувати знання і розуміння для розв’язування задач синтезу та аналізу елементів та систем, характерних обраній області наукових досліджень.
3. Досліджувати і моделювати явища та процеси в складних хімічних та фізико-хімічних системах.
4. Застосовувати системний підхід, інтегруючи знання з інших дисциплін та враховуючи нетехнічні аспекти, під час розв’язання теоретичних і прикладних задач обраної області наукових досліджень.
5. Самостійно виконувати експериментальні дослідження на сучасному рівні та застосовувати дослідницькі навички.
6. Оцінити доцільність та можливість застосування інноваційних процесів у хімічних технологіях та інженерії, хімічному матеріалознавстві та суміжних галузях.
7. Аргументувати вибір методів розв’язування науково-прикладної задачі, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інноваційні процеси в хімічних технологіях
Чисельне моделювання процесів хімічної технології
Кристалохімія силікатів
Фізико-хімічні методи аналізу силікатів
Короткий зміст навчальної програми: Кристалогідрати гідрооксидів кальцію та магнію. Фізико-хімічні основи кремнезему в колоїдному стані. Розчинність кварцу в воді. Золе- та гелеутворення в системі. Вплив тиску та температури на процеси розчинення та полімеризації кремнезему. Індивідуальні фази гідросилікатів кальцію. Взаємодія гідрату оксиду кальцію з кремнеземом в насиченій водяній парі. Механізм взаємодії вапна з кремнеземом і водою. Механізм і кінетика гідратації мінералів портландцементного клінкеру.
Опис: Будова та властивості основних видів скла
Основні конструкції печей для варіння скла
Інноваційні технології виробництва будівельного скла, скляної тари та технічного скла
Інноваційні технології виробництва стінової, тонкої та технічної кераміки
Інноваційні технології в’яжучих речовин: гіпсу, вапна, портландцементу
Бетони і будівельні розчини
Методи та критерії оцінювання: Семестровий контроль – іспит.
Критерії оцінювання результатів навчання: Контрольна робота - 40 балів
Іспит (письмово-усна форма) - 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. В’яжучі матеріали : Підручник : Пер. з рос. / О. О. Пащенко, В. П. Сербін, О. О. Старчевська. – К. : Вища шк., 1995. – 416 с.
2. В’яжучі матеріали : Підручник / Р. Ф. Рунова, Л. Й. Дворкін, О. Л. Дворкін, Ю. Л. Носовський – К. : Основа, 2012. – 448 с.
3. Будівельне матеріалознавство : Підручник. / [П. В. Кривенко, К. К. Пушкарьова, В. Б. Барановський та ін.]; за ред. П. В. Кривенка. – К. : ТОВ УВПК «ЕксОб», 2004. – 704
4. Рунова Р.Ф., Шейніч Л.О., Гелевера О.Г, Гоц В.І. Основи виробництва стінових та оздоблювальних матеріалів: Підручник. – К.: КНУБА, 2001. – с. 112-160.
5. Кривенко П.В., Пушкарьова К.К., Барановський В.Б. та ін. Будівельне матеріалознавство: Підручник. К.: ТОВ УВПК “ЕксОб”, 2004. – С. 425-455.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).