Дослідження кінетики складних хімічних реакцій
Спеціальність: Хімічні технології та інженерія
Код дисципліни: 8.161.00.M.029
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія органічних продуктів
Лектор: Доцент Івасів Володимир Васильович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
загальних:
1) систематичні знання сучасних методів проведення досліджень в галузі хімічної технології та інженерії і в суміжних галузях;
2) критичний аналіз, оцінка та синтез нових ідей;
3) здатність саморозвиватися і самовдосконалюватися протягом життя, відповідальність за навчання інших.
фахових:
1) знання про сучасні тенденції розвитку з найважливіших наукових досягнень в області хімії, хімічної технології та інженерії, хімічного матеріалознавства та суміжних галузях;
2) систематичні знання і розуміння сучасних наукових теорій і методів та вміння їх ефективно застосовувати для синтезу нових хімічних сполук, технологічних процесів, безвідходних хімічних технологій та хімічного обладнання, енергозбереження й екологічної безпеки;
3) здатність ефективно застосовувати сучасні методи аналізу, чисельного моделювання, виконувати експериментальні дослідження з об'єктами хімічної технології в лабораторних і промислових умовах;
4) здатність інтегрувати знання з інших дисциплін, застосовувати новітній системний підхід, враховувати нетехнічні аспекти під час проведення експериментальних досліджень та розв’язанні інженерних задач;
5) здатність розробляти та реалізовувати наукові та науково-технічні проекти, включаючи результати власних досліджень, які дають можливість переосмислювати загальноприйняті положення про механізми і принципи хімічних та фізико-хімічних перетворень речовин, перетворення енергії в них та створювати нові знання та наукові принципи;
6) здатність аргументувати вибір методу розв’язування спеціалізованої задачі, критично оцінювати отримані результати та аргументовано захищати прийняті рішення.
Результати навчання: 1. Типи складних хімічних реакцій;
2. Методика планування кінетичних експериментів;
3. Процедура оброблення даних кінетичних експериментів;
4. Методика узгодження даних про механізм, кінетику і селективність у складних хімічних реакціях
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні модулі:
Каталіз в хімії та хімічній технології;
Чисельне моделювання процесів хімічної технології.
Короткий зміст навчальної програми: У дисципліні розглянуто особливості перебігу та дослідження складних хімічних реакцій. Подано методологію вивчення механізмів, побудови схеми, дослідження кінетики, побудови кінетичних моделей та обчислення їх параметрів.
Опис: У дисципліні розглянуто особливості перебігу та дослідження складних хімічних реакцій. Подано методологію вивчення механізмів, побудови схеми, дослідження кінетики, побудови кінетичних моделей та обчислення їх параметрів.
Методи та критерії оцінювання: Основними методами діагностики знань є: поточний (ПК) і семестровий контроль (СК), який здійснюється з навчального матеріалу, обсяг якого визначений робочою програмою дисципліни за семестр.
Поточний контроль здійснюється з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та умінь студента. ПК проводиться у вигляді написання реферату.
Семестровий контроль проводиться у формі екзамену (ЕК). Екзамен – це форма СК результатів навчання студента з навчальної дисципліни за семестр.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль у формі : реферат, усне опитування (30%);
• Підсумковий контроль — екзамен у письмово-усній формі (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Піх З.Г. Теорія хімічних процесів органічного синтезу. Підручник. – Львів: Видавництво Національного університету „Львівська політехніка”.2002. –396 с.
2. Рудавський Ю,К., Мокрий Є.М., Піх З.Г., Куриляк І.Й.,Чип М.М. Математичні методи в хімії та хімічній технології. Львьв. Світ, 1993, 208 с.
3. H. Scott Fogler. Elements of Chemical Reaction Engineering.Prentice Hall PTR Toronto. 1999. 967 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).