Управління розвитком організацій
Спеціальність: Менеджмент просторового розвитку
Код дисципліни: 7.073.17.O.004
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Регіональний та місцевий розвиток
Лектор: Сидорчук Ористлава Григорівна
Бліщук Катерина Михайлівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність:
Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
Загальні компетентності:
ЗК1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
ЗК4. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети.
ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
Спеціальні компетентності:
СК1. Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів.
СК2. Здатність встановлювати цінності, бачення, місію, цілі та критерії, за якими організація визначає подальші напрями розвитку, розробляти і реалізовувати відповідні стратегії та плани.
СК3. Здатність до саморозвитку, навчання впродовж життя та ефективного самоменеджменту.
СК10. Здатність до управління організацією та її розвитком.
Результати навчання: РН-01. Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах
РН-03. Проектувати ефективні системи управління організаціями
РН-05. Планувати діяльність організації в стратегічному та тактичному розрізах
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципліни
Фінансовий менеджмент
Проєктний менеджмент
Супутні і наступні дисципліни
Корпоративне управління
Короткий зміст навчальної програми: Розглядаються теоретичні основи та практичні інструменти розвитку організації у різних галузях та сферах суспільного життя. Набуті знання та вміння можуть бути корисними для фахівців, які займаються вирішенням різноманітних проблем в умовах обмежених ресурсів, для учасників проєктних команд, керівників і виконавців проєктів та програм.
Опис: 1. Теоретичні основи управління розвитком організації
2. Організація як об'єкт і суб'єкт розвитку. Управлінські моделі
3. Розробка стратегії управління розвитком організації
4. Інноваційна діяльність як основа розвитку організації
5. Маркетингові інструменти в управлінні розвитком організації
6. Професійний розвиток менеджера. Адміністративний аудит.
7. Управління змінами. Сучасні інструменти розвитку організації.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на практичних заняттях проводиться з метою виявлення готовності до занять у таких формах:
- вибіркове усне опитування перед початком занять;
- фронтальне стандартизоване опитування за тестами протягом 5-10 хв.;
- фронтальна перевірка виконання індивідуальних завдань;
- оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей
Під час контролю знань та умінь студентів дотримуються такі вимоги:
- індивідуальний характер контролю;
- своєчасність та систематичність контролю;
- об’єктивність та справедливість оцінювання;
- врахування вікових особливостей студентів;
- обґрунтоване та аргументоване оцінювання робіт та відповідей;
- урізноманітнення форм та видів контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 40 балів
Екзамен - 60 балів:
40 балів - письмова компонента
20 балів - усна компонента
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Воронько-Невіднича Т., Коваль О., Колода О. Управління розвитком підприємства як необхідна умова досягнення цілей сталого розвитку. Режим доступу: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/316
2. Дорошук Г. Управління організаційним розвитком: теоретичні та концептуальні основи: монографія / під ред. С.К. Харічкова – Одеса: Бондаренко М.О., 2016. – 196 с.
3. Управління організаційним розвитком підприємства : курс лекцій [Електронний ресурс] / укладачі: Л. Д. Забродська, Т. С. Пічугіна. – Електрон. дані. – Х. : ХДУХТ, 2019.
4. Управління розвитком компанії Режим доступу: https://posibniki.com.ua/catalog-upravlinnya-rozvitkom-kompaniyi
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Управління розвитком організацій (курсова робота)
Спеціальність: Менеджмент просторового розвитку
Код дисципліни: 7.073.17.O.006
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Регіональний та місцевий розвиток
Лектор: Сидорчук Ористлава Григорівна
Бліщук Катерина Михайлівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність:
Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
Загальні компетентності:
ЗК1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
ЗК4. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети.
ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
Спеціальні компетентності:
СК1. Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів.
СК2. Здатність встановлювати цінності, бачення, місію, цілі та критерії, за якими організація визначає подальші напрями розвитку, розробляти і реалізовувати відповідні стратегії та плани.
СК3. Здатність до саморозвитку, навчання впродовж життя та ефективного самоменеджменту.
СК10. Здатність до управління організацією та її розвитком.
Результати навчання: РН-01. Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах
РН-03. Проектувати ефективні системи управління організаціями
РН-05. Планувати діяльність організації в стратегічному та тактичному розрізах
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципліни
Фінансовий менеджмент
Проєктний менеджмент
Супутні і наступні дисципліни
Корпоративне управління
Короткий зміст навчальної програми: Розглядаються теоретичні основи та практичні інструменти розвитку організації у різних галузях та сферах суспільного життя. Набуті знання та вміння можуть бути корисними для фахівців, які займаються вирішенням різноманітних проблем в умовах обмежених ресурсів, для учасників проєктних команд, керівників і виконавців проєктів та програм.
Опис: 1. Теоретичні основи управління розвитком організації
2. Організація як об'єкт і суб'єкт розвитку. Управлінські моделі
3. Розробка стратегії управління розвитком організації
4. Інноваційна діяльність як основа розвитку організації
5. Маркетингові інструменти в управлінні розвитком організації
6. Професійний розвиток менеджера. Адміністративний аудит.
7. Управління змінами. Сучасні інструменти розвитку організації.
Методи та критерії оцінювання: Оцінку «відмінно» отримує студент, який оформив курсовий проєкт відповідно до встановлених вимог, повністю розкрив теоретичну та аналітичну частини, чітко сформулював та аргументував висновки.
Оцінку «добре» одержує студент за роботу, в якій виконані всі зазначені вище вимоги, але є окремі недоліки стилістичного чи методичного характеру, недостатньо аргументовані висновки, завдання курсового проєкту виконані частково.
Оцінку «задовільно» отримує студент, у якого робота містить окремі частини тексту без посилань на джерела, висновки аргументовані недостатньо, оформлення не в повному обсязі відповідає вимогам, завдання курсового проєкту виконані частково, без належних посилань на нормативно-правові документи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання курсового проєкту (100 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Воронько-Невіднича Т., Коваль О., Колода О. Управління розвитком підприємства як необхідна умова досягнення цілей сталого розвитку. Режим доступу: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/316
2. Дорошук Г. Управління організаційним розвитком: теоретичні та концептуальні основи: монографія / під ред. С.К. Харічкова – Одеса: Бондаренко М.О., 2016. – 196 с.
3. Управління організаційним розвитком підприємства : курс лекцій [Електронний ресурс] / укладачі: Л. Д. Забродська, Т. С. Пічугіна. – Електрон. дані. – Х. : ХДУХТ, 2019.
4. Управління розвитком компанії Режим доступу: https://posibniki.com.ua/catalog-upravlinnya-rozvitkom-kompaniyi
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).