Проєктний менеджмент

Спеціальність: Менеджмент просторового розвитку
Код дисципліни: 7.073.17.O.001
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Управління проєктами
Лектор: К.е.н., асистент Скворцов Денис Ігорович.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни «Проєктний менеджмент» є формування в здобувачів освіти необхідних базових знань і вмінь з використання інструментарію проектного менеджменту до вирішення завдань розвитку систем різних рівнів, орієнтації процесів управління на досягнення кінцевих результатів з мінімальними витратами часу та коштів.
Завдання: Результатами навчання є вироблення вмінь та навиків використання методології проектного менеджменту як нового прогресивного інструментарію управління часовими, ресурсними, витратними, якісними параметрами майбутнього продукту чи послуги. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальних компетентностей: 1) поглиблені знання та розуміння фундаментальної теорії і практики менеджменту, новітніх тенденцій розвитку менеджменту, прикладних аспектів професійної діяльності у сфері менеджменту; 2) здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями; 3) здатність спілкуватися українською та іноземною мовою в усній та письмовій формі з використанням сучасних інформаційних і комунікаційних технологій у сфері менеджменту; 4) здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; 5) здатність проводити дослідження на відповідному рівні, генерувати нові ідеї (креативність), виявляти ініціативу та підприємливість; 6) здатність до адаптації та дії в новій ситуації; 7) здатність приймати обґрунтовані рішення у сфері менеджменту; 8) здатність працювати в команді та автономно; 9) здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети; 10) здатність розробляти проекти та управляти проектами і програмами; 11) здатність оцінювати та забезпечувати якість виконання робіт у сфері менеджменту; 12) здатність діяти соціально відповідально, свідомо та на основі етичних міркувань (мотивів); фахових компетентностей: 1) поглиблені знання та розуміння концептуально-методологічних та методико-прикладних засад менеджменту в організаціях різних форм власності та видів діяльності в історичному та сучасному ракурсах; 2) поглиблені знання та розуміння теоретико-прикладної бази широкого спектру різновидів менеджменту; 3) поглиблені знання спектру функціональних видів діяльності організації та розуміння взаємозв’язків між ними; 4) уміння реалізовувати конкретні види управління на засадах виконання загальних функцій менеджменту, формування методів менеджменту, розроблення управлінських рішень, здійснення керівництва; 5) здатність ініціювати, розробляти та управляти проектами розвитку організацій на засадах міжособистісної взаємодії та лідерства; 6) здатність обирати та практично застосовувати широкий спектр інструментів у різних функціональних сферах менеджменту; 7) уміння продемонструвати знання тенденцій науково-технічного прогресу та використовувати його результати у професійній діяльності у сфері менеджменту; 8) здатність обирати та практично застосовувати сучасне програмно-технічне та інформаційно-комунікаційне забезпечення у сфері менеджменту.
Результати навчання: РН 1 (ЗН 1 здатність продемонструвати поглиблені знання фундаментальних засад та сучасних тенденцій розвитку стратегічного, проектного, фінансового менеджменту) РН 2 (ЗН 2 здатність продемонструвати поглиблені знання з професійно-орієнтованих дисциплін та розуміння сучасних методів проактивного розвитку товарної, операційної, маркетингової, логістичної, фінансової та інших сфер діяльності організації) РН 3 (ЗН 3 здатність продемонструвати знання та розуміння параметрів і факторів впливу на розвиток організацій, уміння досліджувати бізнес-середовище, здійснювати порівняльно-аналітичний моніторинг конкурентів і постачальників, діагностувати та встановлювати напрями підвищення конкурентоспроможності організації) РН 4 (ЗН 4 здатність продемонструвати поглиблені знання і розуміння теоретико-прикладних засад здійснення проектної діяльності, її організаційного, ресурсного, інструментального, нормативно-правового, маркетингового, логістичного, інформаційного, менеджерського супроводу) РН 5 (ЗН 5 здатність продемонструвати поглиблені знання сучасних методів обґрунтування проектних рішень на підставі формування та порівняння проектних альтернатив в умовах ризику, зумовленого невизначеністю бізнес-середовища та конфліктністю інтересів стейкхолдерів) РН 6 (ЗН 6 розуміння ризиків проектної діяльності, стилів лідерства і керівництва проектами і програмами, можливостей розв’язання конфліктів у команді проекту) РН 7 (УМ 1 налагоджувати, розвивати та узгоджувати взаємодію зі стейкхолдерами у процесі проектної діяльності) РН 8 (УМ 2 застосовувати програмні засоби та інформаційні технології при виконанні проектів і програм) РН 9 (УМ 3 здійснювати інформаційно-документальний супровід у процесі виконання проектів і програм) РН 10 (УМ 4 ідентифікувати витрати на виконання проекту, програми за бухгалтерськими, податковими та управлінськими підходами, групувати їх за калькуляційними статтями та економічними елементами, формувати бюджет проекту, програми)
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: кореквізити: – прийняття проектних рішень, – проектне бюджетування та фінансове планування.
Короткий зміст навчальної програми: розглядається сучасний проектний інструментарій засвоєння методології проектного менеджменту, а саме часовими, ресурсними, витратними, якісними параметрами майбутнього продукту чи послуги.
Опис: Сучасний погляд на проект, як об’єкт, мета і стратегія проекту. Фази та життєвий цикл проекту, планування проектних дій, технології управління проектом
Методи та критерії оцінювання: Усне опитування в процесі роботи здобувачів освіти у малих групах на лекційних, лабораторних та практичних заняттях. Письмова робота і усна компонента на екзамені. Під час дистанційної роботи (у тому числі за умов карантину) передбачається співбесіда зі здобувачами освіти під час проведення відеоконференцій на лекційних та практичних заняттях. Лабораторні роботи проводяться в аудиторії або (у випадку дистанційного навчання) на домашньому комп’ютері. Індивідуальні звіти з лабораторних робіт та письмові роботи пересилаються до ВНС, або на електронну пошту викладача через канал зв’язку @lpnu.ua. Дистанційні заняття проводяться на платформах MS Teams та ZOOM.
Критерії оцінювання результатів навчання: Усне опитування в процесі роботи здобувачів освіти у малих групах на лекційних, лабораторних та практичних заняттях. Письмова робота і усна компонента на екзамені. Під час дистанційної роботи (у тому числі за умов карантину) передбачається співбесіда зі здобувачами освіти під час проведення відеоконференцій на лекційних та практичних заняттях. Лабораторні роботи проводяться в аудиторії або (у випадку дистанційного навчання) на домашньому комп’ютері. Індивідуальні звіти з лабораторних робіт та письмові роботи пересилаються до ВНС, або на електронну пошту викладача через канал зв’язку @lpnu.ua. Дистанційні заняття проводяться на платформах MS Teams та ZOOM. Оцінювання знань здобувачів освіти відбувається на основі виконання завдань в межах практичних занять (поточний контроль) та виконання екзаменаційного контролю. Рішення викладача про оцінювання рівня знань та умінь студента виявленого під час виконання завдань в межах практичних та семінарських занять та екзаменаційного контролю оцінюється за національною шкалою і 100-бальною шкалою та переводиться у шкалу ECTS відповідно до такої шкали переведення: 100–88 балів – оцінка А (“відмінно”) виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу модуля, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і розвитку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практич¬них задач; 87–80 балів – оцінка В (“дуже добре”) виставляється за знання навчального матеріалу модуля вище від середнього рівня, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені запитання (можлива невелика кількість неточностей), вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 79–71 бал – оцінка С (“добре”) виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу модуля, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70–61 бал – оцінка D (“посередньо”) виставляється за посередні знання навчального матеріалу модуля, малоаргумен¬това¬ні відповіді, слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 60–50 балів – оцінка Е (“задовільно”) виставляється за слабкі знання навчального матеріалу модуля, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викла¬дення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – оцінка FX (“незадовільно” з можливістю повторного складання екзамену чи заліку) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу модуля, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положен¬ня під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – оцінка F (“незадовільно” з обов’язковим повторним вивченням модуля) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу модуля, істотні помилки у відпо¬відях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання прак¬тичних задач, незнання основних фундаментальних положень. Пропорційно до вищенаведеної шкали відбувається оцінювання знань здобувачів освіти під час усного опитування на практичних заняттях та під час усної компоненти на екзамені. Якщо здобувач розкрив тему доповіді, яку підготував на практичне заняття, дав відповіді на додаткові запитання, то отримує 5 балів, якщо були незначні недоліки у доповіді – 4 бали, якщо не зумів відповісти на усі запитання – 3 бали, якщо наявні значні недоліки у доповіді та відповідях на запитання – 2 бали, якщо тему доповіді розкрив частково і на додаткові запитання не відповідав – 1 бал. Таких доповідь кожен здобувач має зробити щонайменше 1 за семестр. Максимальна кількість балів – 10. Опитування відбувається на основі лекційного матеріалу. Впродовж семестру кожного здобувача необхідно опитати щонайменше 5 разів і виставити йому 0-2 бали відповідно до його відповідей на запитання: 2 – всі відповіді правильні, 1 – частина відповідей є правильними, інші – неправильні чи відсутні, 0 – відповідей немає на жодне запитання викладача. Отримання балів за розв'язування задач передбачає, що здобувач освіти на практичному занятті бере безпосередню участь у цьому процесі: диктує формулу, пояснює вхідні дані та подальший хід розв'язку задачі, виконує розрахунки, відповідає на запитання викладача. Залежно від складності задачі та обсягу виконаної роботи викладач оцінює відповідь здобувача у 2-3 бали – сумарно за семестр здобувач може отримати не більше 10 балів навіть за умови, що він розв'язав більше задач. Тестування викладач проводить у зручній для нього формі: самостійні роботи, тести у ВНС, тести у ігровій формі (наприклад, Kahoot!). Тестувань має бути щонайменше 2 за семестр. Допускається більше тестувань, проте виділені бали на тестування не мають перевищувати 10 загалом. Екзаменаційний білет містить 19 завдання 3 рівнів складності: 3 завдання 1 рівня складності по 1 балу, 13 завдань 2 рівня складності по 3 бали, 3 задачі – 18 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бушуев С. Д. Управление проектами: основы профессиональных знаний и система оценки компетентности проектних менеджеров / С. Бушуев. - К.: ІРІДІУМ, 2006. - 208 с. 2. Петренко Н. О. Управління проектами навчальний посібник. / Н. О. Петренко, Л. О. Кустріч, М. О. Гоменюк. – К. : «Центр учбової літератури», 2015. – 244 с. 3. Управління проектами: процеси планування проектних дій: підручник / І.В. Чумаченко, В.В. Морозов, Н.В. Доценко, А.М. Чередниченко. – К.: КРОК, 2014. – 673 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).