Інвестиційний менеджмент

Спеціальність: Менеджмент просторового розвитку
Код дисципліни: 7.073.17.E.020
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Регіональний та місцевий розвиток
Лектор: Бліщук Катерина Михайлівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування знань і навичок розробки інвестиційної стратегії підприємства, аналізу інвестиційної привабливості проектів,методів оцінки їх ефективності
Завдання: Загальні компетентності: ЗК1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні; ЗК2. Здатність до спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності); ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність); ЗК7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; Спеціальні компетентності: СК1. Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів; СК4. Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації; СК7. Здатність розробляти проекти, управляти ними, виявляти ініціативу та підприємливість; СК9. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію; СК10. Здатність до управління організацією та її розвитком;
Результати навчання: РН 1. Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах; РН 2. Ідентифікувати проблеми в організації та обґрунтовувати методи їх вирішення; РН 6. Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність; РН 7. Організовувати та здійснювати ефективні комунікації всередині колективу, з представниками різних професійних груп та в міжнародному контексті; РН 10. Демонструвати лідерські навички та вміння працювати у команді, взаємодіяти з людьми, впливати на їх поведінку для вирішення професійних задач.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: - Стратегічний менеджмент організації Супутні та наступні навчальні дисципліни: - Управління бізнес-процесами та якістю
Короткий зміст навчальної програми: У дисципліні розглядаються основи інвестиційного менеджменту, інвестиційної діяльності та оцінки її ефективності.
Опис: Розділ 1. Теоретичні основи інвестиційного менеджменту. Тема 1.1. Поняття інвестицій та інвестиційного менеджменту 1. Економічна сутність інвестицій 2. Інвестиційна діяльність підприємства 3. Поняття інвестиційного менеджменту Тема 1.2. Основні положення інвестиційного проектування 1. Види інвестиційних проектів 2. Поняття проекту та проектного циклу 3. Загальна послідовність розробки та аналізу проекту Тема 1.3. Інвестиційні потреби проекту та джерела їх фінансування 1. Аналіз інвестиційних потреб підприємства 2. Джерела фінансування інвестиційної діяльності. 3. Методи фінансування реалізації інвестиційних проектів Тема 1.4. Вартість грошей в часі. Концепція та техніка розрахунку 1. Майбутня вартість грошей 2. Теперішня вартість грошей 3. Теперішня і майбутня вартість ануїтета Розділ 2. Оцінка ефективності інвестиційного менеджменту Тема 2.1. Оцінка цінних паперів підприємства та складання графіків повернення довгострокового кредиту 1. Види оцінки цінних паперів 2. Методики визначення вартості цінних паперів 3. Рейтинг як думка експерта про показники ринку і якості фондового активу Тема 2.2. Оцінка вартості капіталу інвестиційного проекту 1. Методичні підходи до оптимізації структури інвестиційного капіталу 2. Вартість інвестиційного капіталу, його економічна природа та роль в інвестиційних розрахунках 3. Середньозважена вартість інвестиційного капіталу, методичні підходи до її розрахунку Тема 2.3. Основні критерії ефективності інвестиційного проекту і методи їхнього оцінювання 1. Чиста приведена вартість інвестиційного проекту 2. Внутрішня норма доходності інвестиційного проекту 3. Термін окупності та інші показники оцінки інвестиційного проекту
Методи та критерії оцінювання: Основними організаційними формами навчання є лекції, практичні заняття, самостійна робота, виконання індивідуальних завдань та контрольні заходи. Студенти заохочуються до самостійної роботи над літературою та виконання індивідуальних завдань із використанням технологій інформаційно-аналітичної діяльності. Поточний контроль охоплює виконання та захист практичних робіт, усне та фронтальне опитування. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо.
Критерії оцінювання результатів навчання: Система контролю знань та умінь студентів охоплює: - поточний контроль (на практичних заняттях) – до 40 балів; - підсумкове оцінювання у формі екзамену (комп’ютерного тестування) – 60 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Інвестування : практикум / [Т. В. Майорова, В. І. Максимович, С. В. Урванцева та ін.] ; за наук. ред. Т. В. Майорової. — К. : КНЕУ, 2012. — 577 с. 2. Майорова Т.В. Інвестиційна діяльність: Навчальний посібник. – К.: ЦНЛ, 2004. – 376 с. 3. Лактіонова О. А. Проектне фінансування : навчальний посібник для студентів економічних спеціальностей. Вінниця, 2018. 216 с. 4. Майорова Т. В. Проектне фінансування : підручник / Т. В. Майорова, О. О. Ляхова та ін.; за заг. та наук. ред. проф., д.е.н. Т. В. Майорової. 2-ге вид., перероб. І доп. Київ : КНЕУ, 2017. 434 с. 5. Цигилик І.І., Кропельницька С.О., Білий М.М., Мозіль О.І. Аналіз і розробка інвестиційних проектів: Навчальний посібник. – Київ: Центр навчальної літератури, 2005. – 160 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Інвестиційний менеджмент (курсова робота)

Спеціальність: Менеджмент просторового розвитку
Код дисципліни: 7.073.17.E.023
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Регіональний та місцевий розвиток
Лектор: Бліщук Катерина Михайлівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування знань і навичок розробки інвестиційної стратегії підприємства, аналізу інвестиційної привабливості проектів,методів оцінки їх ефективності
Завдання: Загальні компетентності: ЗК1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні; ЗК2. Здатність до спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності); ЗК3. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій; ЗК4. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети; ЗК5. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів); ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність); ЗК7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; Фахові компетентності: СК1. Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів; СК4. Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації; СК7. Здатність розробляти проекти, управляти ними, виявляти ініціативу та підприємливість; СК9. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію; СК10. Здатність до управління організацією та її розвитком; СК14. Здатність формулювати задачі моделювання, створювати і досліджувати математичні та комп’ютерні моделі, застосовувати статистичні методи і моделі для аналізу об’єктів і процесів у сфері менеджменту.
Результати навчання: РН 1. Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах; РН 2. Ідентифікувати проблеми в організації та обґрунтовувати методи їх вирішення; РН 6. Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність; РН 7. Організовувати та здійснювати ефективні комунікації всередині колективу, з представниками різних професійних груп та в міжнародному контексті; РН 10. Демонструвати лідерські навички та вміння працювати у команді, взаємодіяти з людьми, впливати на їх поведінку для вирішення професійних задач.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: - Стратегічний менеджмент організації Супутні та наступні навчальні дисципліни: - Управління бізнес-процесами та якістю
Короткий зміст навчальної програми: У дисципліні розглядаються основи інвестиційного менеджменту, інвестиційної діяльності та оцінки її ефективності.
Опис: Розділ 1. Теоретичні основи інвестиційного менеджменту. Тема 1.1. Поняття інвестицій та інвестиційного менеджменту 1. Економічна сутність інвестицій 2. Інвестиційна діяльність підприємства 3. Поняття інвестиційного менеджменту Тема 1.2. Основні положення інвестиційного проектування 1. Види інвестиційних проектів 2. Поняття проекту та проектного циклу 3. Загальна послідовність розробки та аналізу проекту Тема 1.3. Інвестиційні потреби проекту та джерела їх фінансування 1. Аналіз інвестиційних потреб підприємства 2. Джерела фінансування інвестиційної діяльності. 3. Методи фінансування реалізації інвестиційних проектів Тема 1.4. Вартість грошей в часі. Концепція та техніка розрахунку 1. Майбутня вартість грошей 2. Теперішня вартість грошей 3. Теперішня і майбутня вартість ануїтета Розділ 2. Оцінка ефективності інвестиційного менеджменту Тема 2.1. Оцінка цінних паперів підприємства та складання графіків повернення довгострокового кредиту 1. Види оцінки цінних паперів 2. Методики визначення вартості цінних паперів 3. Рейтинг як думка експерта про показники ринку і якості фондового активу Тема 2.2. Оцінка вартості капіталу інвестиційного проекту 1. Методичні підходи до оптимізації структури інвестиційного капіталу 2. Вартість інвестиційного капіталу, його економічна природа та роль в інвестиційних розрахунках 3. Середньозважена вартість інвестиційного капіталу, методичні підходи до її розрахунку Тема 2.3. Основні критерії ефективності інвестиційного проекту і методи їхнього оцінювання 1. Чиста приведена вартість інвестиційного проекту 2. Внутрішня норма доходності інвестиційного проекту 3. Термін окупності та інші показники оцінки інвестиційного проекту
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо в курсовому проєкті.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання курсового проєкту (100 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Інвестування : практикум / [Т. В. Майорова, В. І. Максимович, С. В. Урванцева та ін.] ; за наук. ред. Т. В. Майорової. — К. : КНЕУ, 2012. — 577 с. 2. Майорова Т.В. Інвестиційна діяльність: Навчальний посібник. – К.: ЦНЛ, 2004. – 376 с. 3. Лактіонова О. А. Проектне фінансування : навчальний посібник для студентів економічних спеціальностей. Вінниця, 2018. 216 с. 4. Майорова Т. В. Проектне фінансування : підручник / Т. В. Майорова, О. О. Ляхова та ін.; за заг. та наук. ред. проф., д.е.н. Т. В. Майорової. 2-ге вид., перероб. І доп. Київ : КНЕУ, 2017. 434 с. 5. Цигилик І.І., Кропельницька С.О., Білий М.М., Мозіль О.І. Аналіз і розробка інвестиційних проектів: Навчальний посібник. – Київ: Центр навчальної літератури, 2005. – 160 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).