Просторовий менеджмент

Спеціальність: Менеджмент просторового розвитку
Код дисципліни: 7.073.17.O.002
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Регіональний та місцевий розвиток
Лектор: Сидорчук Ористлава Григорівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування знань і навичок з просторового менеджменту
Завдання: Загальні компетентності: ЗК1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні; ЗК7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу Спеціальні компетентності: СК1. Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів. СК2. Здатність встановлювати цінності, бачення, місію, цілі та критерії, за якими організація визначає подальші напрями розвитку, розробляти і реалізовувати відповідні стратегії та плани. СК4. Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації. СК12. Здатність здійснювати управління просторовим розвитком складних систем із використанням сучасних інформаційних ресурсів і проводити прикладні дослідження в сфері менеджменту.
Результати навчання: РН-02. Ідентифікувати проблеми в організації та обґрунтовувати методи їх вирішення; РН-03. Проектувати ефективні системи управління організаціями; РН-05. Планувати діяльність організації в стратегічному та тактичному розрізах; РН-06. Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність; РН-13. Вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу);
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: - Стратегічний менеджмент. Супутні та наступні навчальні дисципліни: - Управління розвитком організації
Короткий зміст навчальної програми: У дисципліні розглядаються основи, сучасні концепції та підходи просторового менеджменту
Опис: Просторовий менеджмент поєднує економічний і бізнес-підхід до розвитку складних систем. Він орієнтований на ефективне управління ресурсним потенціалом, включаючи: фінанси, об’єкти нерухомості, інвестиційні зони, громадські простори тощо. А також включає знання щодо просторового розвитку інфраструктури міст, обгрунтоване розміщення у них виробничих підприємств, установ та організацій для забезпечення населення послугами, що в них надаються. Сфера просторового менеджменту готує до роботи в: бізнес-корпораціях, приватних проєктних компаніях, агентствах розвитку, установах, громадських інституціях, державній та місцевій адміністрації у відділах: просторового планування, охорони навколишнього середовища, охорони культурної спадщини.
Методи та критерії оцінювання: Основними організаційними формами навчання є лекції, практичні заняття, самостійна робота, виконання індивідуальних завдань та контрольні заходи. Студенти заохочуються до самостійної роботи над літературою та виконання індивідуальних завдань із використанням технологій інформаційно-аналітичної діяльності. Поточний контроль охоплює виконання та захист практичних робіт, усне та фронтальне опитування. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо.
Критерії оцінювання результатів навчання: Система контролю знань та умінь студентів охоплює: - поточний контроль (на практичних заняттях) – до 40 балів; - підсумкове оцінювання у формі екзамену (комп’ютерного тестування) – 60 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Грицюк П.М., Джоші О.І., Гладка О.М. Основи теорії систем і управління : навч. пос. – Рівне : НУВГП, 2021. – 272 с. 2. Методи і моделі просторового розвитку територіально-виробничих систем / Інститут регіональних досліджень НАН України ; наук. ред. Є. І. Бойко. – Львів, 2007. – 212 с. 3. Збірник «Регіональний розвиток та просторове планування територій: досвід України та інших держав-членів Ради Європи». В.С. Куйбіда, В.А.Негода, В.В.Толкованов. – Київ, Видавництво «Крамар», 2009, 170 с. 4. Воронков О. О. Основи моделювання складних систем : конспект лекцій / О. О. Воронков ; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2023. – 76 с. 5. Бізнес-аналітика багатовимірних процесів : навчальний посібник / Т. С. Клебанова, Л. С. Гур'янова, Л. О. Чаговець та ін. – Харків : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2018. – 272 с. 6. The New Spatial Planning Model Guidelines. Ministry of Environment Science and Technology Town and Country Planning Department (Republic of Ghana). 2011. URL: http://www.luspa.gov.gh/GUIDELINES/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Просторовий менеджмент (курсовий проєкт)

Спеціальність: Менеджмент просторового розвитку
Код дисципліни: 7.073.17.O.007
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Регіональний та місцевий розвиток
Лектор: Сидорчук Ористлава Григорівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування знань і навичок з просторового менеджменту
Завдання: Загальні компетентності: ЗК1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні; ЗК7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу Спеціальні компетентності: СК1. Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів. СК2. Здатність встановлювати цінності, бачення, місію, цілі та критерії, за якими організація визначає подальші напрями розвитку, розробляти і реалізовувати відповідні стратегії та плани. СК4. Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації. СК12. Здатність здійснювати управління просторовим розвитком складних систем із використанням сучасних інформаційних ресурсів і проводити прикладні дослідження в сфері менеджменту.
Результати навчання: РН-02. Ідентифікувати проблеми в організації та обґрунтовувати методи їх вирішення; РН-03. Проектувати ефективні системи управління організаціями; РН-05. Планувати діяльність організації в стратегічному та тактичному розрізах; РН-06. Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність; РН-13. Вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу);
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: - Стратегічний менеджмент. Супутні та наступні навчальні дисципліни: - Управління розвитком організації
Короткий зміст навчальної програми: У дисципліні розглядаються основи, сучасні концепції та підходи просторового менеджменту
Опис: Просторовий менеджмент поєднує економічний і бізнес-підхід до розвитку складних систем. Він орієнтований на ефективне управління ресурсним потенціалом, включаючи: фінанси, об’єкти нерухомості, інвестиційні зони, громадські простори тощо. А також включає знання щодо просторового розвитку інфраструктури міст, обгрунтоване розміщення у них виробничих підприємств, установ та організацій для забезпечення населення послугами, що в них надаються. Сфера просторового менеджменту готує до роботи в: бізнес-корпораціях, приватних проєктних компаніях, агентствах розвитку, установах, громадських інституціях, державній та місцевій адміністрації у відділах: просторового планування, охорони навколишнього середовища, охорони культурної спадщини.
Методи та критерії оцінювання: Оцінку «відмінно» отримує студент, який оформив курсовий проєкт відповідно до встановлених вимог, повністю розкрив теоретичну та аналітичну частини, чітко сформулював та аргументував висновки. Оцінку «добре» одержує студент за роботу, в якій виконані всі зазначені вище вимоги, але є окремі недоліки стилістичного чи методичного характеру, недостатньо аргументовані висновки, завдання курсового проєкту виконані частково. Оцінку «задовільно» отримує студент, у якого робота містить окремі частини тексту без посилань на джерела, висновки аргументовані недостатньо, оформлення не в повному обсязі відповідає вимогам, завдання курсового проєкту виконані частково, без належних посилань на нормативно-правові документи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Система контролю знань та умінь студентів охоплює: - Оцінювання курсового проєкту (100 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Грицюк П.М., Джоші О.І., Гладка О.М. Основи теорії систем і управління : навч. пос. – Рівне : НУВГП, 2021. – 272 с. 2. Методи і моделі просторового розвитку територіально-виробничих систем / Інститут регіональних досліджень НАН України ; наук. ред. Є. І. Бойко. – Львів, 2007. – 212 с. 3. Збірник «Регіональний розвиток та просторове планування територій: досвід України та інших держав-членів Ради Європи». В.С. Куйбіда, В.А.Негода, В.В.Толкованов. – Київ, Видавництво «Крамар», 2009, 170 с. 4. Воронков О. О. Основи моделювання складних систем : конспект лекцій / О. О. Воронков ; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2023. – 76 с. 5. Бізнес-аналітика багатовимірних процесів : навчальний посібник / Т. С. Клебанова, Л. С. Гур'янова, Л. О. Чаговець та ін. – Харків : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2018. – 272 с. 6. The New Spatial Planning Model Guidelines. Ministry of Environment Science and Technology Town and Country Planning Department (Republic of Ghana). 2011. URL: http://www.luspa.gov.gh/GUIDELINES/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).