Просторовий менеджмент
Спеціальність: Менеджмент просторового розвитку
Код дисципліни: 7.073.17.O.002
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Регіональний та місцевий розвиток
Лектор: Сидорчук Ористлава Григорівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
ЗК1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні;
ЗК7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу
Спеціальні компетентності:
СК1. Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів.
СК2. Здатність встановлювати цінності, бачення, місію, цілі та критерії, за якими організація визначає подальші напрями розвитку, розробляти і реалізовувати відповідні стратегії та плани.
СК4. Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації.
СК12. Здатність здійснювати управління просторовим розвитком складних систем із використанням сучасних інформаційних ресурсів і проводити прикладні дослідження в сфері менеджменту.
Результати навчання: РН-02. Ідентифікувати проблеми в організації та обґрунтовувати методи їх вирішення;
РН-03. Проектувати ефективні системи управління організаціями;
РН-05. Планувати діяльність організації в стратегічному та тактичному розрізах;
РН-06. Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність;
РН-13. Вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу);
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
- Стратегічний менеджмент.
Супутні та наступні навчальні дисципліни:
- Управління розвитком організації
Короткий зміст навчальної програми: У дисципліні розглядаються основи, сучасні концепції та підходи просторового менеджменту
Опис: Просторовий менеджмент поєднує економічний і бізнес-підхід до розвитку складних систем. Він орієнтований на ефективне управління ресурсним потенціалом, включаючи: фінанси, об’єкти нерухомості, інвестиційні зони, громадські простори тощо. А також включає знання щодо просторового розвитку інфраструктури міст, обгрунтоване розміщення у них виробничих підприємств, установ та організацій для забезпечення населення послугами, що в них надаються.
Сфера просторового менеджменту готує до роботи в: бізнес-корпораціях, приватних проєктних компаніях, агентствах розвитку, установах, громадських інституціях, державній та місцевій адміністрації у відділах: просторового планування, охорони навколишнього середовища, охорони культурної спадщини.
Методи та критерії оцінювання: Основними організаційними формами навчання є лекції, практичні заняття, самостійна робота, виконання індивідуальних завдань та контрольні заходи. Студенти заохочуються до самостійної роботи над літературою та виконання індивідуальних завдань із використанням технологій інформаційно-аналітичної діяльності. Поточний контроль охоплює виконання та захист практичних робіт, усне та фронтальне опитування. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо.
Критерії оцінювання результатів навчання: Система контролю знань та умінь студентів охоплює:
- поточний контроль (на практичних заняттях) – до 40 балів;
- підсумкове оцінювання у формі екзамену (комп’ютерного тестування) – 60 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Грицюк П.М., Джоші О.І., Гладка О.М. Основи теорії систем і управління : навч. пос. – Рівне : НУВГП, 2021. – 272 с.
2. Методи і моделі просторового розвитку територіально-виробничих систем / Інститут регіональних досліджень НАН України ; наук. ред. Є. І. Бойко. – Львів, 2007. – 212 с.
3. Збірник «Регіональний розвиток та просторове планування територій: досвід України та інших держав-членів Ради Європи». В.С. Куйбіда, В.А.Негода, В.В.Толкованов. – Київ, Видавництво «Крамар», 2009, 170 с.
4. Воронков О. О. Основи моделювання складних систем : конспект лекцій / О. О. Воронков ; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2023. – 76 с.
5. Бізнес-аналітика багатовимірних процесів : навчальний посібник / Т. С. Клебанова, Л. С. Гур'янова, Л. О. Чаговець та ін. – Харків : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2018. – 272 с.
6. The New Spatial Planning Model Guidelines. Ministry of Environment Science and Technology Town and Country Planning Department (Republic of Ghana). 2011. URL: http://www.luspa.gov.gh/GUIDELINES/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Просторовий менеджмент (курсовий проєкт)
Спеціальність: Менеджмент просторового розвитку
Код дисципліни: 7.073.17.O.007
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Регіональний та місцевий розвиток
Лектор: Сидорчук Ористлава Григорівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
ЗК1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні;
ЗК7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу
Спеціальні компетентності:
СК1. Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів.
СК2. Здатність встановлювати цінності, бачення, місію, цілі та критерії, за якими організація визначає подальші напрями розвитку, розробляти і реалізовувати відповідні стратегії та плани.
СК4. Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації.
СК12. Здатність здійснювати управління просторовим розвитком складних систем із використанням сучасних інформаційних ресурсів і проводити прикладні дослідження в сфері менеджменту.
Результати навчання: РН-02. Ідентифікувати проблеми в організації та обґрунтовувати методи їх вирішення;
РН-03. Проектувати ефективні системи управління організаціями;
РН-05. Планувати діяльність організації в стратегічному та тактичному розрізах;
РН-06. Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність;
РН-13. Вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу);
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
- Стратегічний менеджмент.
Супутні та наступні навчальні дисципліни:
- Управління розвитком організації
Короткий зміст навчальної програми: У дисципліні розглядаються основи, сучасні концепції та підходи просторового менеджменту
Опис: Просторовий менеджмент поєднує економічний і бізнес-підхід до розвитку складних систем. Він орієнтований на ефективне управління ресурсним потенціалом, включаючи: фінанси, об’єкти нерухомості, інвестиційні зони, громадські простори тощо. А також включає знання щодо просторового розвитку інфраструктури міст, обгрунтоване розміщення у них виробничих підприємств, установ та організацій для забезпечення населення послугами, що в них надаються.
Сфера просторового менеджменту готує до роботи в: бізнес-корпораціях, приватних проєктних компаніях, агентствах розвитку, установах, громадських інституціях, державній та місцевій адміністрації у відділах: просторового планування, охорони навколишнього середовища, охорони культурної спадщини.
Методи та критерії оцінювання: Оцінку «відмінно» отримує студент, який оформив курсовий проєкт відповідно до встановлених вимог, повністю розкрив теоретичну та аналітичну частини, чітко сформулював та аргументував висновки.
Оцінку «добре» одержує студент за роботу, в якій виконані всі зазначені вище вимоги, але є окремі недоліки стилістичного чи методичного характеру, недостатньо аргументовані висновки, завдання курсового проєкту виконані частково.
Оцінку «задовільно» отримує студент, у якого робота містить окремі частини тексту без посилань на джерела, висновки аргументовані недостатньо, оформлення не в повному обсязі відповідає вимогам, завдання курсового проєкту виконані частково, без належних посилань на нормативно-правові документи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Система контролю знань та умінь студентів охоплює:
- Оцінювання курсового проєкту (100 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Грицюк П.М., Джоші О.І., Гладка О.М. Основи теорії систем і управління : навч. пос. – Рівне : НУВГП, 2021. – 272 с.
2. Методи і моделі просторового розвитку територіально-виробничих систем / Інститут регіональних досліджень НАН України ; наук. ред. Є. І. Бойко. – Львів, 2007. – 212 с.
3. Збірник «Регіональний розвиток та просторове планування територій: досвід України та інших держав-членів Ради Європи». В.С. Куйбіда, В.А.Негода, В.В.Толкованов. – Київ, Видавництво «Крамар», 2009, 170 с.
4. Воронков О. О. Основи моделювання складних систем : конспект лекцій / О. О. Воронков ; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2023. – 76 с.
5. Бізнес-аналітика багатовимірних процесів : навчальний посібник / Т. С. Клебанова, Л. С. Гур'янова, Л. О. Чаговець та ін. – Харків : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2018. – 272 с.
6. The New Spatial Planning Model Guidelines. Ministry of Environment Science and Technology Town and Country Planning Department (Republic of Ghana). 2011. URL: http://www.luspa.gov.gh/GUIDELINES/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).