Управління бізнес-процесами та якістю

Спеціальність: Менеджмент просторового розвитку
Код дисципліни: 7.073.17.E.022
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Регіональний та місцевий розвиток
Лектор: Олександра Нєма
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є формування у студентів комплексу теоретичних знань і практичних навичок із ефективної організації системи управління бізнес-процесами та якістю на підприємствах.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів компетентностей (або їх складових): iнтегральна компетентність – здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог; загальних компетенцій: ЗК2. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності); ЗК3. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій; фахових компетенцій: СК3. Здатність до саморозвитку, навчання впродовж життя та ефективного самоменеджменту. СК10. Здатність до управління організацією та її розвитком. СК13. Здатність проектувати ефективні організаційні структури генерувати інноваційні ідеї; організовувати та здійснювати результативні комунікації зі стейкхолдерами.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: РН-01. Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах; РН-02. Ідентифікувати проблеми в організації та обґрунтовувати методи їх вирішення; РН-07. Організовувати та здійснювати ефективні комунікації всередині колективу, з представниками різних професійних груп та в міжнародному контексті; РН-12. Вміти делегувати повноваження та керівництво організацією (підрозділом); РН-15. Вміти застосовувати сучасні підходи та інструменти в управлінні розвитком суб’єктів господарювання різних видів економічної діяльності, комерційних і некомерційних організацій різних сфер діяльності тощо.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципліни: Стратегічний менеджмент Проєктний менеджмент Управління розвитком організацій Financial management Супутні і наступні дисципліни: Інвестиційний менеджмент Командний менеджмент та HR
Короткий зміст навчальної програми: Курс “Управління бізнес-процесами та якістю” розроблений для навчання студентів основам ефективного управління бізнес-процесами та якістю на підприємстві. Курс включає в себе теоретичні основи та особливості процесного управління, аналіз бізнес-процесів, оптимізацію та автоматизацію бізнес-процесів, моніторинг та вдосконалення бізнес-процесів, а також якість бізнес-процесів. Студенти навчаться використовувати різні методи та інструменти для покращення ефективності бізнес-процесів, включаючи використання технологій для автоматизації процесів. Курс також зосереджений на вивченні стандартів якості, метрик та інструментів для оцінки та покращення якості бізнес-процесів.
Опис: Тема 1. Теоретичні основи та особливості процесного управління. Тема 2. Аналіз бізнес-процесів. Тема 3. Оптимізація та автоматизація бізнес-процесів Тема 4. Моніторинг та вдосконалення бізнес-процесів. Тема 5. Якість бізнес-процесів.
Методи та критерії оцінювання: Тести, практичні завдання, доповідь за результатами виконання індивідуального завдання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Система контролю знань та умінь студентів охоплює: - поточний контроль (на практичних заняттях) – до 40 балів; - підсумкове оцінювання у формі екзамену (комп’ютерного тестування) – 60 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Данченко О.Б. Практичні аспекти реінжинірингу бізнес-процесів / О.Б. Данченко. – К.: Університет економіки та права «КРОК», 2017. – 238 с. 2. Заплотинський Б.А. Управління якістю : навч.-метод. посіб. / Б.А. Заплотинський, В.М. Тупкало. – К. : ННІМП ДУТ, 2015. – 168 с. 3. Коюда В.О. Бізнес-процеси сучасного промислового підприємства / В.О. Коюда, М.І. Пасько // Бізнес Інформ. – 2018. – №1. – С. 302-311. – URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2018_1_45. 4. Лепейко Т.І. Реінжиніринг бізнес-процесів: навч. посіб. у схемах і таблицях / Т.І. Лепейко, А.В. Котлик. – Харків: Вид. ХНЕУ, 2009. – 80 с. 5. Мельник Л.Г. Сутність і природа бізнес-процесів / Л.Г. Мельник, Л.М. Таранюк // Бізнес Інформ. – 2012. – №10. – С. 88-93. – URL:: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2012_10_21. 6. Нетепчук В.В. Управління бізнес-процесами : навч. посібник. – Рівне: НУВГП, 2014. – 158 с. 7. Оптимізація бізнес-процесів: навч. посіб. / Г.О. Швиданенко, Л.М. Приходько. – К.: КНЕУ, 2012.-487 с. 8. Пономаренко В.С. Теорія та практика моделювання бізнес-процесів: монографія / В.С. Пономаренко, С.В. Мінухін, С.В. Знахур. – Харків: Вид. ХНЕУ, 2013. – 244 с. 9. Управління бізнес-процесами підприємства. Комплексний тренінг: навч. посіб. / П.Г. Банщиков, В.М. Гордієнко, О.О. Кизенко, Г.С. Скитьова. – К.: КНЕУ, 2010. – 283 с. 10. Швиданенко Г.О. Формування бізнес-моделі підприємства: навч. посіб. Г.О. Швиданенко, Н.В. Ревуцька. – К.: КНЕУ, 2013. – 423 с. 11. Швиданенко Г.О., Приходько Л.М. Оптимізація бізнес-процесів: навч. посіб. / Г.О. Швиданенко, Л. М. Приходько. – К.: КНЕУ, 2012. – 487 с. 12. Шемєва Л.Г. Управління якістю бізнес-процесів на підприємстві. Монографія / Л.Г. Шемаєва, К.С. Безгін, К.Г. Наумік, В.В. Ушкальов. – Харків, 2009. – 240 с. 13. Business Process Model and Notation. URL: http://www.bpmn.org. 14. IDEF, Integration DEFinition methods URL: http://www.idef.com 15. Management.Com.Ua. Інтернет портал для управлінців. URL: http://www.management.com.ua.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).