Data-аналітика в менеджменті
Спеціальність: Менеджмент просторового розвитку
Код дисципліни: 7.073.17.E.015
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Регіональний та місцевий розвиток
Лектор: Ольга Домша
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності: ЗК.3. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій. ЗК 7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. Спеціальні (фахові) компетентності: СК 4. Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації. СК 9. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію.
Результати навчання: РН-08. Застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення та інформаційні системи для вирішення задач управління організацією.
РН-11. Забезпечувати особистий професійний розвиток та планування власного часу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Стратегічний менеджмент, проектний менеджмент
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна “Data-аналітика в менеджменті” досліджує методи та інструменти аналізу даних з метою виявлення закономірностей, прогнозування тенденцій та прийняття обґрунтованих управлінських рішень. Студенти вивчають техніки обробки даних, статистичний аналіз, машинне навчання та використання програмних інструментів для вирішення завдань у сфері менеджменту. Ця дисципліна допомагає студентам розвинути навички, необхідні для ефективного управління бізнес-процесами на основі даних.
Опис: 1. Обробка даних: збір та очистка даних, підготовка їх подальшого аналізу. 2. Аналіз даних: методи виявлення закономірностей, прогнозування тенденцій та прийняття управлінських рішень на основі даних. 3. Візуалізація даних, створення звітів та панелей управління для підтримки рішень на різних рівнях управління. 4. Забезпечення якості даних: методи виявлення та виправлення помилок у даних, розробка стратегій для підтримки якості даних в організації.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на практичних заняттях проводиться з метою виявлення готовності до занять у таких формах: вибіркове усне опитування перед початком занять; фронтальна перевірка виконання індивідуальних завдань; оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей. Під час контролю знань та умінь студентів дотримуються такі вимоги: індивідуальний характер контролю; своєчасність та систематичність контролю; об’єктивність та справедливість оцінювання; обґрунтоване та аргументоване оцінювання робіт та відповідей; урізноманітнення форм та видів контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 40 балів; екзамен - 60 балів, з них 40 балів - письмова компонента - 40 балів, усна компонента - 20 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Introduction to data analysis handbook (2008). Spring. 112p.
2. Anil K. Maheshwari. Data Analytics Made Accessible (2022). - 205p.
3. О.Г. Додонов, А.І. Кузьмічов. Датамайнінг в Excel. Розвідувальний аналіз даних (2023). Ліра-К.- 240с.
4. Скот Берінато. Хороші діаграми. Поради, інструменти та вправи для кращої візуалізації даних (2022). ArtHuss. - 288c.
5. https://learn.microsoft.com/en-us/training/powerplatform/power-bi
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).