Data-аналітика в менеджменті

Спеціальність: Менеджмент просторового розвитку
Код дисципліни: 7.073.17.E.015
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Регіональний та місцевий розвиток
Лектор: Ольга Домша
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: розвиток навичок аналізу даних та вміння використовувати їх для прийняття обґрунтованих управлінських рішень.
Завдання: Загальні компетентності: ЗК.3. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій. ЗК 7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. Спеціальні (фахові) компетентності: СК 4. Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації. СК 9. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію.
Результати навчання: РН-08. Застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення та інформаційні системи для вирішення задач управління організацією. РН-11. Забезпечувати особистий професійний розвиток та планування власного часу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Стратегічний менеджмент, проектний менеджмент
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна “Data-аналітика в менеджменті” досліджує методи та інструменти аналізу даних з метою виявлення закономірностей, прогнозування тенденцій та прийняття обґрунтованих управлінських рішень. Студенти вивчають техніки обробки даних, статистичний аналіз, машинне навчання та використання програмних інструментів для вирішення завдань у сфері менеджменту. Ця дисципліна допомагає студентам розвинути навички, необхідні для ефективного управління бізнес-процесами на основі даних.
Опис: 1. Обробка даних: збір та очистка даних, підготовка їх подальшого аналізу. 2. Аналіз даних: методи виявлення закономірностей, прогнозування тенденцій та прийняття управлінських рішень на основі даних. 3. Візуалізація даних, створення звітів та панелей управління для підтримки рішень на різних рівнях управління. 4. Забезпечення якості даних: методи виявлення та виправлення помилок у даних, розробка стратегій для підтримки якості даних в організації.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на практичних заняттях проводиться з метою виявлення готовності до занять у таких формах: вибіркове усне опитування перед початком занять; фронтальна перевірка виконання індивідуальних завдань; оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей. Під час контролю знань та умінь студентів дотримуються такі вимоги: індивідуальний характер контролю; своєчасність та систематичність контролю; об’єктивність та справедливість оцінювання; обґрунтоване та аргументоване оцінювання робіт та відповідей; урізноманітнення форм та видів контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 40 балів; екзамен - 60 балів, з них 40 балів - письмова компонента - 40 балів, усна компонента - 20 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Introduction to data analysis handbook (2008). Spring. 112p. 2. Anil K. Maheshwari. Data Analytics Made Accessible (2022). - 205p. 3. О.Г. Додонов, А.І. Кузьмічов. Датамайнінг в Excel. Розвідувальний аналіз даних (2023). Ліра-К.- 240с. 4. Скот Берінато. Хороші діаграми. Поради, інструменти та вправи для кращої візуалізації даних (2022). ArtHuss. - 288c. 5. https://learn.microsoft.com/en-us/training/powerplatform/power-bi
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).