Економіка хіміко-фармацевтичних підприємств

Спеціальність: Фармація, промислова фармація (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.226.00.O.005
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: доц. Комар Андрій Володимирович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • знати основні принципи організації органів керування хіміко-фармацевтичною галуззю; створення, дослідження, реєстрацію лікарських засобів; систему належної виробничої практики (GMP) та належної лабораторної практики (GLP); промисловий випуск лікарських засобів; державну систему контролю якості лікарських засобів; основи фармацевтичного маркетингу; основи зовнішньоекономічної діяльності підприємства. • вміти створювати та реєструвати хіміко-фармацевтичне підприємство; складати плани розвитку підприємства та бізнес-план; організувати роботу хіміко-фармацевтичного А ПОЛІТЕХНІКА' - підприємства зі створення, дослідження, реєстрації та промислового випуску лікарських препаратів; проводити заходи з належної виробничої та належної лабораторної практики; зберігати лікарські засоби в умовах виробничих цехів та заводських (оптових) складів; здійснювати експортно-імпортні операції; здійснювати маркетингову роботу та ін.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: • Організація та економіка фармації. • Менеджмент та маркетинг у фармації. Кореквізити: • Виконання МКР.
Короткий зміст навчальної програми: Основи підприємницької діяльності. Управління підприємством. Персонал хіміко-фармацевтичного підприємства. Капітал і виробничі фонди. Нематеріальні ресурси та активи хіміко-фармацевтичних підприємств. Оборотні кошти. Техніко-технологічна база хіміко-фармацевтичних підприємств. Організація хіміко-фармацевтичного виробництва. Регулювання, прогнозування та планування діяльності хіміко-фармацевтичних підприємств. Хіміко-фармацевтичне виробництво, якість і конкурентоспроможність продукції. Витрати і ціни на продукцію. Фінансово-економічні результати та ефективність діяльності підприємств.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (40 балів) • підсумковий контроль (50 балів контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Економіка, планування та організація хіміко-фармацевтичного виробництва: Навч. посіб. для студ. вищ навч. закладів. / О.В. Посилкіна, Р.В. Сагайдак. – Х.: Вид-во НФаУ: Золоті сторінки, 2004. – 160 с. 2. Економіка підприємства: Структурно-логістичний навч. посібник. / За ред. д-ра екон. наук, проф. С.Ф. Покровського. – К.: КНЕУ, 2001. – 457 с. 3. Фармацевтичне законодавство (нормативні акти з організації роботи аптечних підприємств). // Під редакцією д.фарм.н., проф. Грошового Т.А. – Тернопіль. «Укрмедкнига». 2012. – 569 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).