Навчально-дослідницька практика
Спеціальність: Фармація, промислова фармація (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.226.00.O.016
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: Керівник практики
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: - Здатність знання та розуміння предметної області та розуміння фаху; здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх із уже наявними;
- Здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різ¬них джерел; уміння проводити дослідження на відповідному рівні, мати дослідницькі навички, що виявляються у здатності формувати (роблячи презентації, або представляючи звіти) нові продукти в обраній галузі, вибирати належні напрями і відповідні методи для їх реалізації, беручи до уваги наявні ресурси;
- Здатність використовувати сучасні уявлення в галузі моделювання, масштабування та валідації фармацевтичних виробництв у системі GMP; здатність здійснювати вибір оптимальних параметрів процесів виробництва фармацевтичних (в т.ч. ветеринарних, лікувально-косметичних) препаратів та препаратів з природної сировини;
- Здатність використовувати знання про методологію наукової творчості та організацію і проведення наукових досліджень.
Результати навчання: - Знання методик розв’язування розрахункових і експериментальних задач як основи для проведення наукових досліджень і формування оригінального мислення.
- Уміння проводити наукові дослідження та використовувати Закони України у сфері наукової роботи та сфері інтелектуальної власності; презентувати науковий матеріал перед фаховою аудиторією українською та іноземними мовами; аргументувати результати та практичну значимість досліджень;
- Уміння розв’язувати проблеми у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Наукові дослідження та семінари за їх тематикою;
- Практикум з підготовки наукових публікацій. Матеріалів конференцій та презентації наукових доповідей (ПП);
- Наукові аспекти технології ветеринарних та біомедпрепаратів;
- Kлініко-фармацевтичні аспекти використання лікарських засобів
Короткий зміст навчальної програми: Навчально-дослідницька практика є завершальним етапом навчання, передує виконанню студентами кваліфікаційних робіт і передбачає збір матеріалів для виконання магістерської кваліфікаційної роботи, а також узагальнення й удосконалення здобутих студентами знань, практичних умінь і навичок, оволодіння професійним досвідом з метою їх підготовки до самостійної трудової діяльності.
Терміни практики визначається графіком навчального процесу, який розробляється та затверджується у встановленому порядку.
Опис: - Ознайомлення студентів зі структурою і проблематикою наукової роботи бази практики, методиками досліджень та її основними результатами;
- Збір, вивчення та узагальнення інформації з літературних джерел, пов’язаних з тематикою дослідницької роботи. Визначення стану наукової проблеми досліджень;
- Конкретизація та обґрунтування актуальності теми досліджень, вирішення проблеми проведення досліджень;
- Освоєння принципів роботи обладнання та методик проведення досліджень;
- Вивчення методів опрацювання результатів досліджень з використанням сучасного програмного забезпечення (Хроматографічні методи,. Електрофоретичні методи Спектральні методи, Флуоресцентні методи, Методи ДНК аналізу, Імунологічні методи, Методи виділення генетичного матеріалу з клітин, Методи культивування біологічних агентів);
- Проведення теоретичних та експериментальних досліджень за спеціальністю відповідно до теми магістерської кваліфікаційної роботи;
- Підготовка студентів до самостійного виконання професійних обов’язків та наукових досліджень і розробок за спеціальністю;
- Отримання навичок педагогічної роботи, зокрема, проведення під керівництвом викладача кафедри практичних та лабораторних занять, а також особливостей підготовки та оформлення результатів досліджень для їх опублікування у наукових виданнях (для навчально-дослідницької практики)
Методи та критерії оцінювання: Диференційований залік – це форма СК результатів навчання студента виключно за всіма видами робіт, передбачених програмою навчальної дисципліни.
Критерії оцінювання результатів навчання: - Написання звіту – 50 балів
- Усний захист – 50 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Сидоров Ю.І., Влязло Р.Й. Методичні вказівки «Каталог основної ї допоміжної апаратури» . – Львів: НУ «ЛП». – 140 с.
2. Бучинський М.Я., Горик О.В., Чернявський А.М., Яхін С.В. Основи творення машин / [За редакцією О.В. Горика, доктора технічних наук, професора, заслуженого працівника народної освіти України]. – Харків : Вид-во «НТМТ», 2017. - 448 с.
3. Технологічне обладнання біотехнологічної і фармацевтичної промисловості: підручник [для вищ. навч. закл.] Стасевич М.В., Милянич А.О., Стрельников Л.С., Крутських Т.В., Бучкевич І.Р., Зайцев О.І., Гузьова., І.О., Стрілець О.П., Гладух Є.В., Новіков В.П. – Львів: «Новий Світ-2000», 2016. – 410 с.
4. Технологія ліків промислового виробництва: підручник : у 2 ч. / В. І. Чуєшов, Є. В. Гладух, І. В. Сайко [та ін.]; Національний фармацевтичний університет. – 2-ге вид., перероблене і доповнене. – Харків: НФаУ; Оригінал, 2012. – Ч. 2. – 726 с.
5. 1. Collard J.-M., Breyer D., Renckens S., Sneyers M. Вiotechnology – Vol. 1 - Biosafety in Biotechnology – 2019. - 22р
6. Настанова Міністерства охорони здоров’я України. Стандартизація міністерства охорони здоров’я України. Лікарські засоби. Належна виробнича практика [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.dls.gov.ua/wp-content/uploads/2020/05/Настанова-СТ-Н-МОЗУ-42-4.0_2020.pdf
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).