Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Фармація, промислова фармація (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.226.00.O.017
Кількість кредитів: 10.50
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: Керівник практики
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою практики є підготовка студентів до самостійного проведення наукових досліджень за спеціальністю та оформлення їх результатів, які в подальшому будуть використані при написанні МКР, а також поглиблення і закріплення теоретичних знань із дисциплін «Економіка хіміко-фармацевтичних підприємств», «Моделювання і проектування хіміко-фармацевтичних підприємств в системі GMP», «Промислова технологія фармацевтичних виробництв» та інших загально інженерних, економічних, технологічних дисциплін, вивчених за час навчання в університеті; вивчення виробничо-господарської діяльності підприємств фармацевтичного профілю в цілому і окремо взятого цеху, відділення, дослідження в науково-дослідних інститутах; розробці лікарських препаратів та засобів медичного призначення; конструкції і експлуатації основного і допоміжного обладнання; отримання практичних навиків роботи на посаді технолога, закріплення, поглиблення і розширення теоретичних знань по загально інженерним і спеціальним дисциплінам, практична підготовка до самостійної роботи на посаді інженера, майстра чи інших інженерних посад на фармацевтичних підприємствах.
Завдання: - Здатність бути критичним та самокритичним для розуміння факторів, які мають позитивний чи негативний вплив на комунікацію, та здатність визначити та врахувати ці фактори в конкретних комунікаційних ситуаціях; уміння працювати самостійно і в команді, здатність комунікувати з колегами з питань галузі щодо наукових досягнень, як на загальному рівні, так і на рівні спеціалістів; - Здатність гнучкого способу мислення, який дає можливість зрозуміти й розв’язати проблеми та задачі, зберігаючи при цьому критичне відношення до усталених наукових концепцій; здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення; - Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). - Здатність знаходити оптимальні шляхи розв’язання наукових проблем у галузі промислової фармації; - Здатність розробляти та реалізовувати науково-технічні проєкти в галузі промислової фармації з урахуванням всіх аспектів вирішуваної проблеми, включаючи технічні, виробничі, експлуатаційні питання з метою створення екологічно безпечних виробництв.
Результати навчання: - Знання методик розв’язування розрахункових і експериментальних задач як основи для проведення наукових досліджень і формування оригінального мислення;. - Застосовувати знання з хімічних та фармацевтичних технологій для впровадження у виробництво лікарських засобів у різних лікарських формах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: «Економіка хіміко-фармацевтичних підприємств», «Моделювання і проектування хіміко-фармацевтичних підприємств в системі GMP», «Промислова технологія фармацевтичних виробництв»
Короткий зміст навчальної програми: - Ознайомлення студентів зі структурою і проблематикою наукової роботи бази практики та її основними результатами; - Збір, вивчення та узагальнення інформації з літературних джерел, пов’язаних з тематикою магістерської кваліфікаційної роботи. Визначення стану наукової проблеми досліджень; - Конкретизація та обґрунтування актуальності вирішення проблеми досліджень МКР; - Освоєння принципів роботи обладнання та методик проведення досліджень; - Вивчення методів опрацювання результатів досліджень з використанням сучасного програмного забезпечення (програми PASS, Exel, ISISDRAW, VISIO, AutoCAD); - Проведення теоретичних та експериментальних досліджень за спеціальністю відповідно до теми магістерської кваліфікаційної роботи; - Підготовка студентів до самостійного виконання професійних обов’язків та наукових досліджень і розробок за спеціальністю; - Отримання навичок педагогічної роботи, зокрема, проведення під керівництвом викладача кафедри практичних та лабораторних занять, а також особливостей підготовки та оформлення результатів досліджень для їх опублікування у наукових виданнях (для навчально-дослідницької практики)
Опис: - Узагальнення інформації з літературних джерел та визначення мети, завдань та важливості досліджень, їх наукової новизну та практичну цінність; - Вміти застосовувати сучасні математичні методи для розв’язання практичних задач, пов’язаних з дослідженням і проектуванням біотехнологічних процесів. Використовувати знання фізики для аналізу біотехнологічних процесів. - Вміти здійснювати якісний та кількісний аналіз речовин неорганічного, органічного та біологічного походження, використовуючи відповідні хімічні методи. - Вміти розраховувати склад поживних середовищ, визначати особливості їх приготування та стерилізації, здійснювати контроль якості сировини та готової продукції на основі знань про фізико-хімічні властивості органічних та неорганічних речовин. - Вміти застосовувати положення нормативно-технічних документів, що регламентують порядок проведення сертифікації продукції, атестації виробництва, вимоги до організації систем управління якістю на підприємствах, правила оформлення технічної документації та ведення технологічного процесу, базуючись на знаннях, одержаних під час практичної підготовки; - Вміти аналізувати нормативні документи (державні та галузеві стандарти, технічні умови, настанови тощо), складати окремі розділи технологічної та аналітичної документації на лікарські субстанції, аналізувати технологічні ситуації, обирати раціональні технологічні рішення, застосовувати основні нормативно-правові акти та довідкові матеріали, чинні стандарти і технічні умови, інструкції в галузі хімічної та фармацевтичної інженерії.
Методи та критерії оцінювання: Згідно Положення, після закінчення практики студенти звітують про виконання її програми та індивідуального завдання. Письмовий звіт, підписаний та оцінений керівником від бази практики подається на рецензування керівнику практики від кафедри. Студенти захищають звіт перед комісією, призначеною завідувачем кафедри упродовж перших двох тижнів навчальних занять після завершення практики. До складу комісії входять 3 особи: керівники практики – від університету і, за можливістю, від бази практики, а також викладачі дисциплін фахової підготовки. Формою контролю результатів захисту звіту з практики є диференційований залік. Оцінка за практику вноситься у бланк «Завдання та результати проведення практики», залікову відомість і в залікову книжку студента та засвідчується підписами членів комісії.
Критерії оцінювання результатів навчання: Контроль за проходженням практики студентами здійснюють: • викладач – керівник практики; • керівник від бази практики; • завідувач кафедри; • представник відділу працевлаштування та зв’язків з виробництвом; • керівник від підприємства Після закінчення практики студенти складають диференційований залік, під час якого повинні: • представити звіт з описом технологічного процесу із зазначенням безпосереднього використання того чи іншого апарату; режим його роботи, умови проходження процесу, застосування продуцентів і поживних середовищ, умови культивування мікроорганізмів; вміти пояснити схему автоматичного контролю. • Представити заповнені, проштамповані і підписані керівниками від підприємств завдання практики із підписаним відгуком.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Сидоров Ю.І., Влязло Р.Й. Методичні вказівки «Каталог основної ї допоміжної апаратури» . – Львів: НУ «ЛП». – 140 с. 2. Бучинський М.Я., Горик О.В., Чернявський А.М., Яхін С.В. Основи творення машин / [За редакцією О.В. Горика, доктора технічних наук, професора, заслуженого працівника народної освіти України]. – Харків : Вид-во «НТМТ», 2017. - 448 с. 3. Технологічне обладнання біотехнологічної і фармацевтичної промисловості: підручник [для вищ. навч. закл.] Стасевич М.В., Милянич А.О., Стрельников Л.С., Крутських Т.В., Бучкевич І.Р., Зайцев О.І., Гузьова., І.О., Стрілець О.П., Гладух Є.В., Новіков В.П. – Львів: «Новий Світ-2000», 2016. – 410 с. 4. Технологія ліків промислового виробництва: підручник : у 2 ч. / В. І. Чуєшов, Є. В. Гладух, І. В. Сайко [та ін.]; Національний фармацевтичний університет. – 2-ге вид., перероблене і доповнене. – Харків: НФаУ; Оригінал, 2012. – Ч. 2. – 726 с. 5. 1. Collard J.-M., Breyer D., Renckens S., Sneyers M. Вiotechnology – Vol. 1 - Biosafety in Biotechnology – 2019. - 22р 6. Настанова Міністерства охорони здоров’я України. Стандартизація міністерства охорони здоров’я України. Лікарські засоби. Належна виробнича практика [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.dls.gov.ua/wp-content/uploads/2020/05/Настанова-СТ-Н-МОЗУ-42-4.0_2020.pdf
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).