Основи тонкого органічного синтезу (спецкурс, частина 2)

Спеціальність: Фармація, промислова фармація (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.226.00.O.013
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: професор Лубенець Віра Ільківна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування у молодих науковців системних знань щодо стратегії і тактики методів сучасного тонкого органічного синтезу з врахуванням знань теоретичних основ органічної хімії та механізмів органічних реакцій, сучасних фізико-хімічних методів виділення та дослідження органічних сполук для ідентифікації синтезованих сполук. Предметом дослідження даної дисципліни є методи синтезу органічних сполук для розробки на їх основі нових практично корисних матеріалів.
Завдання: 1)Знання і володіння методами тонкого органічного синтезу. 2)Здатність застосовувати сформовані цілісні уявлення про тонкий органічний синтез у пошуку нових лікарських субстанцій. 3)Здатність сформувати чіткі уявлення щодо стратегії і тактики сучасного тонкого органічного синтезу, теоретичних основ органічної хімії та механізмів органічних реакцій. 5)Уміння застосовувати фізико-хімічні методи дослідження для ідентифікації органічній сполук у лабораторних умовах. 6)Здатність виявляти відповідність між структурою речовини, її фізико-хімічними властивостями, реакційною здатністю та методами її синтезу. 7)Здатність застосовувати теоретичні знання та навики складних хімічних експериментів під час препаративного синтезу органічних речовин та одержання цільових субстанцій
Результати навчання: • Уміння узагальнити сучасні уявлення та концепції будови органічних сполук, основні типи механізмів хімічних реакцій. • Уміння інтерпретувати зв’язок електронної та просторової будови органічних сполук з їх реакційною здатністю і фізико-хімічними властивостями. • Уміння окреслити основні засади створення цільових продуктів на основі органічних речовин • Вміти описати принципову схему синтезу, готувати прилади до роботи, перевіряти їх показники; проводити аналіз вихідних та цільвих речовин; робити порівняльну характеристику методів, які можна використовувати для аналізу цільової речовини; підбирати реагент; підбирати умови проведення синтезу; грамотно оцінювати результати аналізу; добре володіти навичками роботи з довідковою літературою. • Уміння продемонструвати глибинні знання процесу створення біологічно активних субстанцій, починаючи від моменту ідеї синтезу речовини певної будови, проведення скринінгу і вдосконалення структури субстанції, впритул до стадії її клінічних випробувань і організації виробництва
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Наукові аспекти технології веретинарних та біомедпрепаратів Кореквізити Основи фармацевтичної біохімії (спецкурс ч.1), Клініко-фармацевтичні аспекти використання лікарських засобів (спецкурс ч.3)
Короткий зміст навчальної програми: Загальна методологія тонкого органічного синтезу. Джерела сировини. Розробка хімічної схеми синтезу. Вибір методу очистки цільових сполук та їх ідентифікація. Галузі застосування тонкого органічного синтезу. Синтез біологічно активних сполук – перспективних субстанцій для створення лікарських препаратів різного призначення. Методи заміни функціональних груп в проміжних продуктах та лікарських субстанціях. Застосування тонкого органічного синтезу в галузі створення пахучих речовин. Тонкий органічний синтез при створенні засобів захисту рослин. Методи тонкого органічного синтезу при створенні барвників різної структури і призначення.
Опис: Загальна методологія тонкого органічного синтезу. Джерела сировини. Розробка хімічної схеми синтезу. Вибір методу очистки цільових сполук та їх ідентифікація. Галузі застосування тонкого органічного синтезу. Синтез біологічно активних сполук – перспективних субстанцій для створення лікарських препаратів різного призначення. Методи заміни функціональних груп в проміжних продуктах та лікарських субстанціях. Застосування тонкого органічного синтезу в галузі створення пахучих речовин. Тонкий органічний синтез при створенні засобів захисту рослин. Методи тонкого органічного синтезу при створенні барвників різної структури і призначення
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль здійснюється під час лекцій і практичних занять з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та умінь здобувача. ПК проводиться у формі: письмово-усного контролю та захисту практичних робіт. Семестровий контроль проводиться у формі іспиту. Іспит – це форма СК результатів навчання аспіранта виключно за всіма видами робіт, передбачених програмою навчальної дисципліни.
Критерії оцінювання результатів навчання: • поточний контроль: письмово-усного контролю та захисту практичних робіт – 20 балів; • підсумковий контроль - 80 балів ( контрольний захід, іспит): письмово-усна форма.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Ол. Швайка. Основи синтезу лікарських речовин та їх проміжних продуктів. Вид. друге, виправлене й доповнене, Донецьк,2004. Р.П. Евстигнеева. Тонкий органический синтез. М.: Химия, 1991. Lubenets, V.; Stadnytska, N.; Baranovych, D.; Vasylyuk, S.; Karpenko, O.; Havryliak, V.; Novikov, V. Thiosulfonates: The Prospective Substances against Fungal Infections, Fungal Infection, Erico Silva de Loreto and Juliana Simoni Moraes Tondolo, IntechOpen 2019, https://doi.org/10.5772/intechopen.84436 Кипер Р.А. Физико-химические свойства веществ. «Прондо», 2013. Knochel P., Molander G. A. Comprehensive Organic Synthesis II. Elsevier, 2014
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).