Загальна та неорганічна хімія

Спеціальність: Промислова фармація
Код дисципліни: 7.226.02.O.005
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Фізична, аналітична та загальна хімія
Лектор: Гринчук Юрій
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Курс «Загальна та неорганічна хімія», як фундаментальної дисципліни передбачає виконання загальноосвітньої (формування наукового світогляду студента, його здатності аналізувати явища) та конкретно-практичної функцій, остання передбачає засвоєння провідних хімічних ідей, понять і законів, формування загально навчальних і спеціальних вмінь і навичок для застосування хімічних законів і процесів, доцільного і правильного використання хімічних речовин і матеріалів та поводження з ними у конкретній галузі.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: фахові компетентності: ФК 1. Здатність використовувати базові знання з математики та фізики ЇЇ обсязі, необхідному для засвоєння загально-інженерних та профссійно-орієнтованих дисциплін; ФК 2. Здатність використовувати грунтовні знання з загальної, неорганічної, органічної, фізико-колоїдної хімії, хімічних та фізико-хімічних методів аналізу складу речовин в обсязі, необхідному для засвоєння фахових дисциплін; 2.3. Результати навчання відповідно до освітньої програми, методи навчання і викладання, методи оцінювання досягнення результатів навчання У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: ЗН3 Знання з загальної та неорганічної хімії, фізичної та колоїдної, хімічних та фізико-хімічних методів аналізу складу речовин в обсязі, необхідному для засвоєння фахових дисциплін; ЗН4 Базові знання в галузі природничих наук та інженерії, необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін. УМ20 Вміти узагальнювати та систематизувати інформацію про хімічну структуру, фізичні та хімічні властивості методи одержання та аналізу сучасних лікарських рослин.
Результати навчання: • розуміти сучасний стан і шляхи розвитку хімії; • усвідомлювати роль хімії в науково-технічному прогресі, створенні нових матеріалів; • розв,язувати енергетичні проблеми, шляхом раціонального використання природних багатств і охорони природи; • мати світоглядне знання хімічних теорій і законів; • знати фізичні і хімічні властивості, практичне значення речовин.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Вища математика, • Обчислювальна математика і програмування, • Загальна фізика.
Короткий зміст навчальної програми: Основні поняття хімії. Основні закони хімії. Будова атома. Періодична система елементів. Хімічний зв?язок. Просторова конфігурація молекул. Основні класи неорганічних речовин: оксиди, кислоти, основи, амфотерні гідроксиди. Основні класи неорганічних речовин: оксиди, солі, галоген- та тіаногідриди, металіди. Координаційні комплексні сполуки. Ізомерія комплексних сполук. Хімічна термодинаміка. Кінетика і каталіз. Розчини. Розчини електролітів. Хімія води. Окисно-відновні реакції. Загальна характеристика металів. Корозія металів. Властивості s-елементів (металів) та їх основних сполук. Властивості р-елементів (металів) та їх основних сполук. Властивості d-елементів (металів) та їх основних сполук. Властивості р-елементів (неметалів) III-V груп. Властивості р-елементів (неметалів) VI групи. Властивості р-елементів (неметалів) VII групи.
Опис: 1. ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ І ЗАКОНИ ХІМІЇ 2. АТОМНО-МОЛЕКУЛЯРНЕ ВЧЕННЯ 3 БУДОВА АТОМА І ПЕРІОДИЧНИЙ ЗАКОН 4. ЕЛЕКТРОННІ ФОР МУЛИ АТОМІВ І ПЕРІОДИЧНА СИСТЕМА ЕЛЕМЕНТІВ 5. ХІМІЧНИЙ ЗВЯ’ЗОК 6. КЛАСИФІКАЦІЯ ТА НОМЕНКЛАТУРА НЕОРГАНІЧНИХ РЕЧОВИН 7. ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК МІЖ КЛАСАМИ НЕОРГАНІЧНИХ РЕЧОВИН 8. ЕНЕРГЕТИКА ХІМІЧНИХ ПРОЦЕСІВ 9. ХІМІЧНА КІНЕТИКА І РІВНОВАГА 10. РОЗЧИНИ 11. ХІМІЧНІ ВЛАСТИВОСТІ РОЗЧИНІВ ЕЛЕКТРОЛІТІВ 12. ЕЛЕКТРОХІМІЧНІ ПРОЦЕСИ 13. ОКИСНО-ВІДНОВНІ РЕАКЦІЇ 14. ХІМІЯ ВОДИ 15. КОМПЛЕКСНІ СПОЛУКИ 16. ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА МЕТАЛІВ 17. КОРОЗІЯ МЕТАЛІВ 18. ВЛАСТИВОСТІ s-, р-, d-, f- ЕЛЕМЕНТІВ
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, поточний тестовий контроль (30%) • підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторні роботи – 15 балів Тестовий контроль – 15 балів Письмова компонента - 60 Усна компонента -10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Н.В. Романова. Загальна та неорганічна хімія. К.; Ірпінь: ВТФ “Перун”, 2002. - 480с. 2. М.Л. Глінка. Загальна хімія. Вид-во “Вища школа”, 1998. - 608с. 3. Г.А.Корчинський. Хімія. Вид-во “Поділля-2000”, 2002. -340с. 4. Б.Я. Котур. Хімія. Практикум. Навч. посібник. Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, Львів, 2004. - 237с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).