Фармацевтичне товарознавство
Спеціальність: Промислова фармація
Код дисципліни: 7.226.02.E.068
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: доц. Журахівська Леся Романівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: - загальні компетентності:
Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій;
Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
Результати навчання: Володіти основами матеріалознавства, видами тари та методів стерилізації, пакування, маркування, транспортування готової фармацевтичної продукції на основі сучасних досягнень у галузі фармацевтичних технологій виробництва лікарських препаратів і виробів медичного призначення;
Знання нормативно-технічної документації на лікарські препарати і вироби медичного призначення, що регламентують обіг аптечних товарів в Україні;
Знання асортименту фармацевтичних товарів, їх руху від постачальника до споживача та документації, яка їх супроводжує;
Уміння вибирати умови зберігання фармацевтичних товарів за їх фізико-хімічними властивостями, фармакологічною дією, лікарською формою та агрегатним станом.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
Нормативне забезпечення фармацевтичних виробництв
кореквізити:
Фармакологія
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Фармацевтичне товарознавство» знайомить студентів з методами класифікації та кодування фармацевтичної продукції, методами оцінки якості товарів та використанні при цьому відповідної нормативно-технічної документації на готові лікарські засоби та медичні вироби, а також надає практичних вмінь та навичок щодо прогнозування можливого впливу на якість товарів зовнішнього середовища при їх транспортуванні та зберіганні, вибору тари та упаковки і прийняття заходів, які попереджають цей вплив.
При вивченні дисципліни особлива увага звертається на структуру аптечної та складської мережі, набуття практичних вмінь та навичок з оформлення документації при прийманні, зберіганні, відпуску та списуванні товарів, а також, виявленні фальсифікованих лікарських засобів при вхідному контролі та регламентації діяльності уповноваженої особи.
Опис: Поняття товар, споживчі властивості товарів та їх класифікація. Характеристика товарної інформації. Аспекти класифікації та особливості кодування товарів. Нормативна документація на готові лікарські засоби та медичні вироби. Товарознавчий аналіз товарів аптечного асортименту та товарознавчі операції. Тара, закупорювальні засоби, пакувальні матеріали для фармацевтичної продукції. Готові лікарські засоби, паковання та маркування готових лікарських засобів. Проблеми і шляхи запобігання виробництва та розповсюдження фальсифікованих лікарських засобів і медичної продукції. Товарознавчий аналіз гумових виробів та предметів догляду за хворими. Транспортна тара. Організація тарного господарства. Шовні хірургічні матеріали. Перев?язувальні матеріали та перев?язувальні засоби. Засоби і методи стерилізації, які застосовують у медицині. Фізіологічна та окулярна оптика.
Методи та критерії оцінювання: Основними методами діагностики знань є: поточний (ПК) і семестровий контроль (СК), який здійснюється з навчального матеріалу, обсяг якого визначений робочою програмою дисципліни за семестр.
Поточний контроль проводиться у формі: виконання контрольної роботи, тестового експрес-контролю, письмово-усного контролю.
Семестровий контроль проводиться у формі диференційованого заліку (заліку). Диференційований залік – це форма СК результатів навчання студента виключно за всіма видами робіт, передбачених програмою навчальної дисципліни.
Критерії оцінювання результатів навчання: Контрольна робота – 20 балів
Тестовий-експрес контроль (№ 1,2,3 по 10 балів) - 30 балів
Письмово-усний контроль – 50 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. І.І. Баранова, С.М. Коваленко, Д.В. Семенів та ін. Медичне та фармацевтичне товарознавство, частина І: підруч. для студентів вищ. навч. закл. - Харків: Видавництво НФАУ "Золоті сторінки", 2017. – 320 с.
2. І.І. Баранова, С.М. Коваленко, Ю.О. Безпала, Т.В. Дядюн, С.О. Мамедова. Медичне та фармацевтичне товарознавство, частина ІІ: підруч. для студентів вищ. навч. закл. - Харків: Видавництво НФАУ: Оригінал, 2016. – 304 с. : іл.
3. Б.П. Громовик, Н.Б. Ярко, І.Я. Городецька, О.М. Корнієнко, Н.Л. Ханик. Медичне і фармацевтичне товарознавство – Вінниця: Видавництво «Нова книга», 2011. – 496 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).