Фармакологія з основами фармакокінетики

Спеціальність: Промислова фармація
Код дисципліни: 7.226.02.O.033
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: Доцент Болібрух Лілія Дмитрівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Дисципліна “Фармакологія” є спеціальним курсом, що викладається для студентів спеціальності 226 Фармація, промислова фармація. Вона має своєю метою ознайомити студентів з класифікацією лікарських засобів з врахуванням їх фармакологічної дії, клінічним застосуванням, короткими даними про патогенез захворювань, для лікування яких використовуються певні групи лікарських засобів, фармакодинамікою основних груп лікарських препаратів, їх фармакотерапевтичними та побічними ефектами, а також підготувати студентів до виробничо-технологічної діяльності.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів: Загальних: 1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях 2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями 3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел 4. Відповідальність за якість виконуваної роботи. Фахових: 1. Здатність використовувати ґрунтовні знання з загальної, неорганічної, аналітичної та фізико-колоїдної хімії в обсязі, необхідному для засвоєння загально-інженерних та професійно-орієнтованих дисциплін. 2. Вміння користуватись нормативно-технічною документацією, необхідною для здійснення інженерної діяльності в галузі фармації та промислової фармації та здатність оформлювати технічну документацію при розробці проекту фармацевтичного виробництва. 3. Здатність обирати і використовувати відповідне обладнання, інструменти та методи для реалізації та контролю фармацевтичних виробництв. 4. Здатність організовувати власну роботу та роботу підлеглих.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: • знати закономірності фармакокінетики найбільш важливих для практичної медицини лікарських препаратів; • знати класифікацію, фармакологічні властивості, застосування, механізми дії, шляхи введення, всмоктування, розподілу, метаболізму та виведення лікарських засобів, побічну дію, покази і протипокази до їх призначення; • знати фармакокінетику ліків з метою прогнозування їх дії на організм людини та попередження побічної дії; • вміти користуватися нормативною, довідковою та науковою літературою для вирішення професійних завдань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: • Фармацевтична хімія • Анатомія та фізіологія • Фармакокінетика кореквізити: • Технологія і застосування лікувальних косметичних засобів • Хімія і технологія лікарських препаратів • Фармакотерапія
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Фармакологія» формує у студентів сучасні уявлення про фармакодинаміку і фармакокінетику основних груп лікарських засобів. У результаті вивчення цієї дисципліни студент набуває відповідних знань, умінь, навичок та компетентностей, необхідних для організації діяльності підприємств фармацевтичної промисловості та вирішення практичних завдань із забезпечення якості.
Опис: Загальні аспекти фармакокінетики і фармакодинаміки. Регулятори аферентної інервації. Регулятори функцій центральної нервової системи. Наркотичні та ненаркотичні анальгетики. Седативні засоби. Регулятори еферентної інервації. Речовини, що стимулюють та регулюють функції серцево-судинної системи. Речовини, що регулюють функції системи крові. Основи хіміотерапії. Засоби, що впливають на функції органів дихання. Жовчогінні засоби.
Методи та критерії оцінювання: Основними методами діагностики знань є: поточний (ПК) і семестровий контроль (СК), який здійснюється з навчального матеріалу, обсяг якого визначений робочою програмою дисципліни за семестр. Поточний контроль здійснюється під час лекцій і практичних занять з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та умінь здобувача. ПК проводиться у формі: письмово-усного контролю та захисту практичних робіт. Семестровий контроль проводиться у формі іспиту. Іспит – це форма СК результатів навчання аспіранта виключно за всіма видами робіт, передбачених програмою навчальної дисципліни.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, практичні заняття, контрольна робота – 40 балів; • підсумковий контроль - 60 балів (контрольний захід, іспит): письмово-усна форма.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Скакун М.П., Посохова К.А. Фармакологія.// Тернопіль. Укрмедкнига. 2003. - 740с. 2. Дроговоз С.М. Фармакологія.// Харків. Видавничий центр «ХАІ». 2008. -479с. 3. Болібрух Л.Д., Кричковська А.М., Марінцова Н.Г., Губицька І.І., Журахівська Л.Р., Стасевич М.В., Новіков В.П. Основи фармакології.// Львів, «Тріада плюс». 2010. -238 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).