Перша долікарська допомога
Спеціальність: Промислова фармація
Код дисципліни: 7.226.02.E.055
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: доц. Журахівська Леся Романівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: - загальні компетентності:
Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
Результати навчання:
Знання основ антисептики та асептики, основних клінічних ознак та симптомів патологічних станів, різних видів ушкоджень та токсичних станів організму людини.
Вміти надавати долікарську допомогу при різних типах ушкоджень організму, кваліфіковано проводити реанімаційні заходи, забезпечити правильне і швидке транспортування хворих і потерпілих.
Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
Основи клінічної фармації
кореквізити:
Фармакологія
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Перша долікарська допомога» знайомить студентів з основами асептики та антисептики, поняттям реаніматологія та реанімаційними заходами, термінальними станами організму, видами ушкоджень (в тому числі, вогнепальні рани) та гострими патологічними станами організму, класифікацією кровотеч та методами тимчасової зупинки кровотеч, хімічними, термічними та променевими опіками, відмороженням, екзогенною та ендогенною інтоксикацією організму, травмами центральної та периферичної нервової системи (черепно-мозкові травми, пошкодження опорно-рухового апарату), методами їх оцінювання та об’ємом допомоги, методиками надання невідкладної долікарської допомоги.
Опис: Основи асептики та антисептики. Поняття реаніматологія та реанімаційні заходи, термінальні стани організму. Види ушкоджень та гострі патологічні стани організму. Класифікація кровотеч та методи тимчасової зупинки кровотеч. Хімічні та термічні опіки, обмороження, ураження електричним струмом та променеві опіки, надання невідкладної допомоги при вказаних ушкодженнях. Екзогенна та ендогенна інтоксикація організму. Поранення і травматичні ушкодження, невідкладна допомога, лікувальна та транспортна іммобілізація. Травми центральної та периферичної нервової системи (черепно-мозкові травми, пошкодження опорно-рухового апарату), методи їх оцінювання та об’єм допомоги, методики надання невідкладної долікарської допомоги.
Методи та критерії оцінювання: Основними методами діагностики знань є: поточний (ПК) і семестровий контроль (СК), який здійснюється з навчального матеріалу, обсяг якого визначений робочою програмою дисципліни за семестр.
Поточний контроль проводиться у формі: виконання контрольної роботи, тестового експрес-контролю, письмово-усного контролю.
Семестровий контроль проводиться у формі диференційованого заліку (заліку). Диференційований залік – це форма СК результатів навчання студента виключно за всіма видами робіт, передбачених програмою навчальної дисципліни.
Критерії оцінювання результатів навчання: • поточний контроль: контрольна робота – 20 балів, тестовий-експрес контроль (№ 1,2,3,4,5,6 по 5 балів) - 30 балів;
• підсумковий контроль - 50 балів ( контрольний захід, залік): письмово-усна форма.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Основи невідкладної домедичної допомоги: навч. посіб. / Л. Р. Журахівська, Н. Г. Марінцова, Р. Т. Конечна, Н. В. Поліш. - Львів: Галич-прес, 2023. – (рекомендовано методичною комісією – Рекомендовано Науково-методичною радою Національного університету «Львівська політехніка» (протокол No 67 від 22 лютого 2023 р.) – 212 с.
2. Основи медичних знань: навч. посіб. / Віра Будзин, Оксана Гузій. – Львів: ЛДУФК, 2018. -148 с.
3. Екстрена та невідкладна медична допомога. За редакцією проф. М.І.Шведа, Тернопіль ТДМУ: «Укрмедкнига», 2018. – 448 с.
4. Я.І.Федонюк, В.С.Грушко Основи медичних знань та долікарська допомога Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2012. – 728 с.
5. О.М. Кіт, О.Л. Ковальчук, І.С. Сардинець, А.О. Боб Перша долікарська допомога Тернопіль: ТДМУ «Укрмедкнига» 2008. 335 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).