Фізіологія з основами анатомії

Спеціальність: Промислова фармація
Код дисципліни: 7.226.02.O.018
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: доцент Комаровська-Порохнявець Олена Зорянівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни полягає у забезпеченні студентам здобуття базових знань, розумінь і компетентностей щодо основ цитології, гістології, ембріології, анатомічної будови організму людини, органів і систем органів, а також фізіологічних закономірностей функціонування людського організму.
Завдання: ЗК05. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. ЗК08. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку фармації, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. ФК01. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі фармації/промислової фармації у широких або мультидисциплінарних контекстах. ФК10. Здатність реалізовувати всі етапи фармацевтичної розробки лікарських засобів та оформлювати результати розробки та досліджень лікарських засобів у форматі матеріалів реєстраційного досьє.
Результати навчання: ПРН01. Мати та застосовувати спеціалізовані концептуальні знання у сфері фармації та суміжних галузях з урахуванням сучасних наукових здобутків. ПРН02. Критично осмислювати наукові і прикладні проблеми у сфері фармації. ПРН03. Мати спеціалізовані знання та уміння/навички для розв’язання професійних проблем і задач, у тому числі, з метою подальшого розвитку знань та процедур у сфері фармації. ПРН08.Розробляти і реалізовувати інноваційні проекти з урахуванням технічних, соціальних, економічних, етичних, правових та екологічних аспектів. К1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. АВ3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: - Вступ до фаху та історія промислової фармації - Органічна хімія Кореквізити: - Промислова мікробіологія та санітарія - Біологічна хімія та молекулярна біологія - Фармакологія з основами фармакокінетики - Перша долікарська допомога
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Фізіологія з основами анатомії» формує у студентів сучасні явлення про основи цитології, гістології, ембріології, анатомічної будови організму людини, органів і систем органів (опорно-рухова система, органи дихання, травлення, сечостатеві органи, ендокринна, кровоносна і нервова системи, аналізатори), а також фізіологічних закономірностей функціонування людського організму. У результаті вивчення цієї дисципліни студент набуває вміння обґрунтувати взаємозалежність між анатомічною будовою і фізіологічною функцією органів людини та відповідних навичок та компетентностей, необхідних для роботи на підприємствах медико-біологічної промисловості.
Опис: Методи анатомічних та фізіологічних досліджень. Рівні структурної і функціональної організації організму людини. Основні принципи регуляції фізіологічних функцій. Основи цитології, гістології і ембріології. Загальна фізіологія людини. Анатомія і фізіологія систем органів людини. Нервова система. Вища нервова діяльність. Аналізатори. Ендокринна система. Опорно-рухова система. Органи дихання. Серцево-судинна система. Травна система. Видільна система. Статева система.
Методи та критерії оцінювання: Основними методами діагностики знань є поточний і семестровий контроль, який здійснюється на основі навчального матеріалу, обсяг якого визначений робочою програмою дисципліни за семестр. Поточний контроль проводиться у формі: письмово-усного експрес-контролю та оцінювання роботи студента на лабораторних заняттях. Семестровий контроль проводиться у формі диференційованого заліку.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 60 балів: - письмово-усний експрес-контроль – 20 балів - звіти лабораторних робіт – 20 балів - контрольна робота – 20 балів Семестровий контроль: контрольний захід – 40 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Фізіологія з основами анатомії людини: Підручник для студ. вищ. навч. закладів/ Л.М. Малоштан, О.К. Рядних, Г.П. Жегунова та ін. – Х.: Вид-во НФаУ: Золоті сторінки, 2003. – 432 с. 2. Анатомія та фізіологія з патологією: підручник / Я.І. Федонюка, К.С. Волков, В.Д. Волошин та ін.– Тернопіль: ТМНУ, 2021. – 676 с. 3. Філімонов В.І. Фізіологія людини: Підручник. – К.: Медицина, 2021. – 488 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).