Міжнародна інформація
Спеціальність: Міжнародна інформація
Код дисципліни: 6.291.02.O.017
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Міжнародна інформація
Лектор: к.політ.н., доцент Максимець Віра Євгенівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальних:
ЗК4. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК 9. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК 12. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
фахових:
ФК 2. Здатність аналізувати міжнародні процеси у різних контекстах, зокрема політичному, безпековому, правовому, економічному, суспільному, культурному та інформаційному.
ФК 8. Усвідомлення національних інтересів України на міжнародній арені.
ФК 10. Здатність аналізувати структуру та динаміку міжнародних суспільних комунікацій, виявляти їх вплив на міжнародну систему, державні та суспільні інститути.
ФК16. Здатність обирати та використовувати методи управління інформаційними потоками в міжнародних відносинах та суспільних комунікаціях.
ФК17. Розуміння інформаційно-комунікаційних процесів в національному, регіональному й глобальному вимірах.
ФК18. Розуміння інформаційно-комунікаційних процесів в національному, регіональному й глобальному вимірах.
Результати навчання: РН 02: Знати та розуміти природу та динаміку міжнародної безпеки, розуміти особливості її забезпечення на глобальному, регіональному та національному рівні, знати природу та підходи до вирішення міжнародних та інтернаціоналізованих конфліктів.
РН05: Знати природу та механізми міжнародних комунікацій.
РН07: Здійснювати опис та аналіз міжнародної ситуації, збирати з різних джерел необхідну для цього інформацію про міжнародні та зовнішньополітичні події та процеси.
РН08: Збирати, обробляти та аналізувати великі обсяги інформації про стан міжнародних відносин, зовнішньої політики України та інших держав, регіональних систем, міжнародних комунікацій.
РН09: Досліджувати проблеми міжнародних відносин, регіонального розвитку, зовнішньої політики, міжнародних комунікацій, із використанням сучасних політичних, економічних і правових теорій та концепцій, наукових методів та
міждисциплінарних підходів, презентувати результати досліджень, надавати відповідні рекомендації.
РН11: Здійснювати прикладний аналіз міжнародних відносин, зовнішньої політики України та інших держав, міжнародних процесів та міжнародної ситуації відповідно до поставлених цілей, готувати інформаційні та аналітичні.
РН15: Розуміти та застосовувати для розв’язання складних спеціалізованих задач міжнародних відносин, суспільних комунікацій та регіональних студій чинне законодавство, міжнародні нормативні документи і угоди, довідкові матеріали, чинні стандарти і технічні умови тощо.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
• Історія політичних (правових, економічних) вчень;
• Країнознавство;
• Політологія;
• Інформатика та сучасні інформаційні технології;
кореквізити:
• Міжнародне право;
• Зовнішньополітичні комунікативні технології;
• Інформаційно-аналітична діяльність у міжнародних відносинах та суспільних комунікаціях;
• Міжнародне інформаційне право;
• Світові телерадіокомпанії та інформаційні агенції;
• Міжнародні інформаційні системи та технології;
• Інформаційна безпека в Інтернеті;
• Інформаційна політика України та держав світу;
• Технології інформаційного консалтингу в міжнародних відносинах та суспільних комунікаціях;
• Технології корпоративного PR.
Короткий зміст навчальної програми: Міжнародна інформація – навчальна дисципліна вивчається студентами спеціальності «Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії» з метою формування у студентів знань та вмінь про визначення і використання міжнародних інформаційних відносин в інформаційному суспільстві ХХІ століття, а також сприяти освоєнню здобувачами методології наукового пізнання великого масиву інформації, який має постійну тенденцію до збільшення.
В межах дисципліни основну увагу зосереджено на вивченні таких питань і тем: предмет, поняття та структура міжнародної інформації, сутність та ознаки інформаційного суспільства, інформаційний ресурс у системі суспільного розвитку, специфіка інформаційно-аналітичної діяльності в галузі міжнародних відносин, поняття та різновиди аналітичної інформації, поняття, форми та тенденції розвитку інформаційно-аналітичних центрів, основи сучасних міжнародних інформаційних систем, поняття та сутність інформаційної війни, основні положення інформаційної безпеки.
Опис: Міжнародна інформація як складова глобальної комунікації
Поняття «інформація», її характерні риси та еволюційно-інформаційні стадії розвитку людської цивілізації. Предмет, поняття та структура міжнародної інформації. Методи і функції міжнародної інформації. Інформація у системі міжнародних відносин.
Інформаційне суспільство у вимірах інноваційно-інформаційної парадигми глобального розвитку
Інноваційно-інформаційна парадигма глобального розвитку. Концептуалізація інформаційного суспільства в дослідженнях другої половини ХХ- початку ХХІ ст. Сутність та ознаки інформаційного суспільства. Національні та регіональні моделі розвитку інформаційного суспільства. Загальна характеристика програм побудови інформаційного супільства міжнародних організацій (ЄС, ООН, ЮНЕСКО). Стан та перспективи розбудови інформаційного суспільства в Україні.
Інфраструктура та специфіка функціонування інформаційного ринку
Інформаційний ресурс у системі суспільного розвитку. Класифікація інформаційних ресурсів. Процес продукування інформаційного ресурсу. Інформаційний продукт та інформаційний маркетинг. Класи інформаційних продуктів і послуг.
Інформаційно-аналітична діяльність в галузі міжнародних відносин
Сутність та різновиди аналітики. Поняття та джерела аналітичної інформації. Основні принципи інформаційно-аналітичної діяльності. Етапи інформаційно-аналітичної діяльності. Специфіка інформаційно-аналітичної діяльності в галузі міжнародних відносин.
Міжнародна інформаційна діяльність
Міжнародна інформаційна діяльність як важливий елемент у системі міжнародних відносин. Міжнародне співробітництво в галузі інформації. Інформаційна діяльність ООН. Роль ЮНЕСКО у розв’язанні світових інформаційних проблем. Інформаційна діяльність світових та регіональних міжнародних організацій.
Технології міжнародної інформації
Поняття технології міжнародної інформації. Трансформація ролі ЗМІ в міжнародних відносинах. Інтернет як фактор міжнародних відносин, технології передачі міжнародної інформації через Інтернет. Технології трансляції новин у міжнародних відносинах. Технології проведення оглядів міжнародних аналітичних агентств.
Сучасні міжнародні інформаційні системи
Поняття та еволюція міжнародних інформаційних систем. Класифікація міжнародних інформаційних систем. Основи сучасних міжнародних інформаційних систем. Глобальна інформаційна система.
Інформаційно-аналітичні центри в сучасних міжнародних відносинах
Поняття, форми та тенденції розвитку інформаційно-аналітичних центрів. Провідні інформаційно-аналітичні центри США. Впливові інформаційно-аналітичні центри Європи. Інформаційно-аналітичні центри Японії. Формування і розвиток в Україні «фабрик думок» та «мозкових центрів» сфери міжнародних відносин.
Інформаційні війни
Поняття та сутність інформаційної війни. Закони і принципи інформаційної війни. Види інформаційних воєн. Поняття інформаційної зброї. Інформаційна війна як складова збройного конфлікту.
Інформаційна безпека
Поняття та сутність інформаційної безпеки. Інформаційна безпека як складова національної безпеки держави. Поняття та види загроз національним інтересам та національній безпеці в інформаційній сфері. Методи й засоби забезпечення інформаційної безпеки. Аналіз законодавства європейських країн щодо інформаційної безпеки.
Інформаційна безпека України
Інтереси особистості, суспільства і держави в інформаційній сфері. Зовнішні загрози інформаційній безпеці України. Законодавча база у сфері інформаційної безпеки України.
Методи та критерії оцінювання: 1. Усне опитування (індивідуальне та фронтальне у формі питань для обговорення та
контрольних питань).
2. Оцінювання письмових робіт (термінологічні диктанти, контрольні тестування).
3. Екзаменаційна контрольна робота.
Критерії оцінювання результатів навчання: • поточний контроль: усні опитування, письмові опитування, виконання індивідуальних домашніх заввдань (40%);
• підсумковий контроль: екзамен у письмово-усній формі (60%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кудрявцева С. П. Міжнародна інформація [Текст] : навч. посіб. / C. П. Кудрявцева, В. В Колос. - К.: Вид. дім «Слово», 2005. - 400 с.
2. Макаренко С. А. Міжнародні інформаційні відносини [Текст] / С. А. Макаренко. - К.: Наша культура і наука, 2002. - 452 с.
3. Міжнародна інформація: навч. посіб. [Текст] / М. П. Требін, І. О. Поліщук, Н. П. Осипова та ін.; за ред. М. П. Требіна . – Х: Право, 2014. – 336 с.
4. Митко А. М. Інформаційно-аналітична діяльність у міжнародних відносинах: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. [Текст] /А. М. Митко. – Луцьк: «Терен», 2012- 262 с.
5. Почепцов Г. Г., Чукут С. А. Інформаційна політика: Навчальний посібник. – Київ, 2006.
6. Почепцов Г. Г. Теория коммуникации [Текст] / Г. Г. Почепцов. – М. : Рефл-бук; К.: Ваклер, 2001.- 656 с.
7. Ребкало В. А. Політична аналітика та прогнозування: Навчальний посібник / В. А. Ребкало, О. Л. Валевська, Ю. Г. Кальченко. – К.: УАДУ, 2002. - 60 с.
8. Юдін О. К. Інформаційна безпека держави [Текст]: навч. посіб. для вищ. навч. закл. / О. К. Юдін, В. М. Богуш. - X.: Консум, 2005. - 575.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).