Інформаційно-аналітична діяльність у міжнародних відносинах та суспільних комунікаціях
Спеціальність: Міжнародна інформація
Код дисципліни: 6.291.02.O.024
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Міжнародна інформація
Лектор: Гулай Василь Васильович, д. політ. н., професор
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальних:
ЗК4. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК7. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК9. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК10. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК12. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
фахових:
ФК2. Здатність аналізувати міжнародні процеси у різних контекстах, зокрема політичному, безпековому, правовому, економічному, суспільному, культурному та інформаційному.
ФК11. Здатність аналізувати природу та еволюцію міжнародних організацій, їх місця у системі міжнародних відносин, основних форм та перспектив співпраці України з ними.
ФК12. Здатність до здійснення комунікації та інформаційно-аналітичної діяльності у сфері міжнародних відносин (українською та іноземними мовами).
ФК18. Розуміння інформаційно-комунікаційних процесів в національному, регіональному й глобальному вимірах.
Результати навчання: РН07. Здійснювати опис та аналіз міжнародної ситуації, збирати з різних джерел необхідну для цього інформацію про міжнародні та зовнішньополітичні події та процеси.
РН08: Збирати, обробляти та аналізувати великі обсяги інформації про стан міжнародних відносин, зовнішньої політики України та інших держав, регіональних систем, міжнародних комунікацій.
РН09. Досліджувати проблеми міжнародних відносин, регіонального розвитку, зовнішньої політики, міжнародних комунікацій, із використанням сучасних політичних, економічних і правових теорій та концепцій, наукових методів та міждисциплінарних підходів, презентувати результати досліджень, надавати відповідні рекомендації.
РН11: Здійснювати прикладний аналіз міжнародних відносин, зовнішньої політики України та інших держав, міжнародних процесів та міжнародної ситуації відповідно до поставлених цілей, готувати інформаційні та аналітичні.
РН15. Розуміти та застосовувати для розв’язання складних спеціалізованих задач міжнародних відносин, суспільних комунікацій та регіональних студій чинне законодавство, міжнародні нормативні документи і угоди, довідкові матеріали, чинні стандарти і технічні умови тощо.
РН20. Застосовувати інформаційно-комунікаційні технології та розуміти їхні особливості в глобальному вимірі.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Міжнародна інформація;
Міжнародне право;
Інформатика та сучасні інформаційні технології;
Історія політичних (правових, економічних) вчень.
Кореквізити:
Зовнішньополітичні комунікативні технології;
Міжнародне інформаційне право;
Інформаційно-аналітичні центри держав світу;
Індекси та рейтингові системи у міжнародних відносинах та суспільних комунікаціях;
Індекси та рейтингові системи у міжнародних відносинах та суспільних комунікаціях (КР).
Короткий зміст навчальної програми: «Інформаційно-аналітична діяльність в міжнародних відносинах та суспільних комунікаціях» – навчальна дисципліна, яка вивчається студентами освітньо-професійної програми «Міжнародна інформація» спеціальності 291 «Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії» засвоєння теоретичних основ інформаційно-аналітичної роботи та набутті практичних навичок розробки, реалізації та оцінки інформаційно-аналітичної діяльності в міжнародних відносинах та суспільних комунікаціях.
Опис: Знання понятійно-категоріального аппарату дисципліни «Інформаційно-аналітична діяльність в міжнародних відносин та суспільних комунікацій»; розуміння процесу інформаційно-ангалітичної діяльності та критерії оцінки його ефективності; знання засобів інформаційно-аналітичної діяльності в міжнародних відносинах та суспільних комунікаціях; володіння методами та підходи в інформаційно-аналітичних дослідженнях; володіння прикладними методиками організації інформаційно-аналітичної діяльності, розуміння джерел інформації у міжнародних відносинах та суспільних комунікаціях; уміння застосовувати аналітико-синтетичну переробку документної інформації в галузі міжнародних відносин й соціальних комунікацій та її основні види; уміння готувати аналітичний документ як інструмент підготовки управлінських рішень; знання практики організації інформаційно-аналітичної діяльності в міжнародних відносинах та суспільних комунікаціях; вміння планувати інформаційно-аналітичн00у діяльність в міжнародних відносинах та суспільних комунікаціях.
Пререквізити: Політологія. Міжнародна інформація.
Кореквізити: Зовнішньополітичні комунікативні технології. Інформаційна політика україни та держав світу. Інформаційно-аналітичні центри держав світу.
Навчальна дисципліна «Інформаційно-аналітична діяльність в міжнародних відносин та суспільних комунікацій» в структурі підготовки фахівців за програмою «Міжнародна інформація». Процес інформаційно-аналітичної діяльності та критерії оцінки його ефективності. Засоби інформаційно-аналітичної діяльності в міжнародних відносинах та суспільних комунікаціях. Методи та підходи в інформаційно-аналітичних дослідженнях. Прикладні методики організації інформаційно-аналітичної діяльності. Джерела інформації у міжнародних відносинах та суспільних комунікаціях. Аналітика-синтетична переробка документної інформації в галузі міжнародних відносин й соціальних комунікацій та її основні види. Аналітичний документ як інструмент підготовки управлінських рішень. Практика організації інформаційно-аналітичної діяльності в міжнародних відносинах та суспільних комунікаціях. Планування інформаційно-аналітичної діяльності в міжнародних відносинах та суспільних комунікаціях.
Методи та критерії оцінювання: 1. Усне опитування.
2. Оцінювання письмових робіт.
3. Екзаменаційна контрольна робота.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: усне опитування, письмові завдання, доповіді та презентації.
Підсумковий контроль: екзамен (тестові завдання, теоретичні питання).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Аналітика, експертиза, прогнозування: Монографія / Макаренко Є. А. та ін. – К.: Наша культура і наука, 2003. - 614 с.
Карпчук Н.П. Міжнародна інформація та суспільні комунікації : навч. посіб. для студ. закл. вищ. овіти / Н. П. Карпчук. – Луцьк : Вежа-Друк, 2018. – 514 с.
Кудрявцева С. П. Міжнародна інформація : навч. посіб. / C. П. Кудрявцева, В. В Колос. - К.: Вид. дім «Слово», 2005. - 400 с.
Макаренко С. А. Міжнародні інформаційні відносини / С. А. Макаренко. - К.: Наша культура і наука, 2002. - 452 с.
Митко А. М. Інформаційно-аналітична діяльність у міжнародних відносинах: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. /А. М. Митко. – Луцьк: «Терен», 2012- 262 с.
Митко А. М. Політична аналітика: навчальний посібник . Луцьк: Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2015. - 220 с.
Міжнародна інформація: навч. посіб. / М. П. Требін, І. О. Поліщук, Н. П. Осипова та ін.; за ред. М. П. Требіна . – Х: Право, 2014. – 336 с.
Ребкало В. А. Політична аналітика та прогнозування: Навчальний посібник / В. А. Ребкало, О. Л. Валевська, Ю. Г. Кальченко. – К.: УАДУ, 2002. - 60 с.
Телешун С. О. Політична аналітика, прогнозування та політичні консультації / С. О. Телешун, А. С. Баронін. - К: Вид. Паливода А. В., 2001. – 112 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).