Нарисна геометрія та інженерна графіка
Спеціальність: Нафтогазова інженерія та технології
Код дисципліни: 6.185.00.O.014
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технічна механіка та інженерна графіка
Лектор: д.т.н.,професор Афтаназів Іван Семенович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Загальні компетенції:
ЗК5. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями
Фахові компетенції:
ФК3 Здатність до використання теорій, принципів, методів і
понять фундаментальних і загальноінженерних наук для
професійної діяльності.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
Знати:
-правила застосування теоретичних основ побудови графічних моделей (зображень) та методик проеціювання для побудови графічних зображень та елементів просторових форм: точок, прямих, площин, окремих ліній та поверхонь
-правила виконання та оформлення конструкторської документації: креслень, схем, супроводжуючих їх текстових документів.
Вміти:
-розв’язувати задачі на взаємну приналежність і перетин геометричних тіл та поверхонь, на визначення натуральної величини окремих геометричних фігур та віддалей між елементами простору;
-виконувати побудову зображень (видів, розрізів, січень, аксонометричних проекцій тощо) на кресленнях та ескізах деталей, розробляти креслення загальних видів збірних вузлів та механізмів, а також здійснювати деталювання складальних креслень чи креслень загального виду із дотриманням вимог діючих в Україні стандартів;
-грамотно наносити розміри на робочих кресленнях і ескізах деталей;
- застосовувати набуті теоретичні знання та практичні навики при виконанні та читанні машинобудівних креслень.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
РН1 Знати і розуміти поняття, закономірності та особливості розвитку громадянського суспільства, прав і свобод людини і громадянина в України, а також етичні та правові засади професійної діяльності.
РН2. Знати теорії, принципів, методів і понять нафтогазової інженерії, розуміти сучасний стан та роль нафтогазової галузі в забезпеченні енергетичної безпеки України.
РН7 Застосовувати сучасні цифрові технології та спеціалізоване програмне забезпечення для розв’язання інженерних та управлінських задач, пов’язаних з реалізацією базових нафтогазових технологій буріння свердловин, видобування, транспортування та зберігання нафти і газу.
РН8 Приймати ефективні рішення з професійних питань у важкопрогнозованих небезпечних умовах з урахуванням цілей, строків, ресурсних та законодавчих обмежень, екологічних та етичних аспектів
РН11 Розраховувати параметри гідрогазодинамічних процесів, які супроводжують рух нафти і газу та технологічних рідин в пласті/свердловинах/промислових і магістральних трубопроводах із застосуванням законів термодинаміки, гідравліки і газової динаміки та сучасних методик відповідних розрахунків.
Зн1 Концептуальні наукові та практичні знання, критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання
Ум1 Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв'язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання
К2 Збір, інтерпретація та застосування даних
АВ2 Спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах
АВ5 Здатність продовжувати навчання із значним ступенем автономії
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вища математика (ч.1)
Взаємозалежність,стандартизація та технічне вимірювання
Короткий зміст навчальної програми: Завданням дисципліни є оволодіння здобувачами вищої освіти засобами побудови зображень просторових предметів на площині – на кресленні або екрані комп’ютера, одержання необхідних знань та навичок виконання та читання зображень предметів, робочої документації на технічні вироби.
Опис: Предмет і метод нарисної геометрії. . Відображення елементів простору (прямих та площин . Відображення відношень між елементами простору.Позиційні задачі. Відображення поверхонь.Види. Розрізи. Перерізи.З’єднання різьбові.Деталювання креслення загального виду
Методи та критерії оцінювання: Досягнення результатів навчання оцінюються згідно наступних методів: поточний контроль – виконання та захист практичних графічних робіт; усне (ідивідуальне) та фронтальне (загальне) опитування; тести; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, тощо. Екзаменаційний контроль.
6. Критерії оцінювання результатів навчання студентів
Максимальна оцінка в балах – 100 балів
Поточний контроль (ПК) Екзаменаційний контроль Разом за дисципліну
ГР-1 2
ГР-2 6
ГР-3 7
ГР-4 5
ГР-5 7
ГР-6 6
ГР-7 6
ГР-8 5
ГР-9 6
Разом за ПК 50
Письмова компонента 40 Усна компонента 10
100
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль -45 балів.Екзаменаційний контроль: письмова компонента-45 балів,усна =10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Нарисна геометрія та основи архітектурної графіки: Навчальний посібник/ С.І. Пустюльга, В.Р. Самостян – Луцьк: Вежа, 2020. – 318 с.
2.В. Є. Михайленко, ?. Ф. Євстіфеєв, C. М. Ковальов, О. В. Кащенко НАРИСНА ГЕОМЕТРІЯ За редакцією заслуженого діяча науки України, доктора технічних наук, професора В. Є. Михайленка Затверджено Міністерством освіти і науки У країни Підручник для студентів вищих навчальних закладів 3-тє видання, перероблене
3.Нарисна геометрія : навч. посіб. з контрол. тестами / Ю. Я. Попудняк, А. Д. Малий, А. В. Краснюк, А. С. Щербак ; Дніпров. нац. ун-т залізн. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – Дніпро : ТОТЕМ, 2019. – 176 с
4.Нарисна геометрія та інженерна графіка [Текст] : метод. рук. до вивч. дисц. / Л.О. Цвіркун; Донец. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М. ТуганБарановського, каф. загальноінженерних дисциплін та обладнання. – Кривий Ріг : ДонНУЕТ, 2019. – 106 с.
5.Практикум з нарисої геометрії до курсу «Нарисна геометрія, інженерна та комп’ютерна графіка». Частина І: Навчально-методичний посібник/І.С.Афтаназів, П.П.Волошкевич, О.О.Бойко, А.Л. Беспалов. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2017. -193 с.
6. Івженко О.В. Н 28 Нарисна геометрія та креслення. Навчально–методичний посібник /Укладачі: О.В. Івженко, І.В. Пихтєєва, Є.А. Гавриленко та інші. Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного. – Мелітополь: ТДАТУ. 2020. –217 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).