Загальний курс транспорту
Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.O.001
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: доцент, к.т.н. Постранський Тарас Миколайович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності;
2. Здатність оцінювати експлуатаційні, техніко-економічні, технологічні, правові, соціальні та екологічні складові організації перевезень;
3. Здатність оцінювати та забезпечувати безпеку транспортної діяльності;
4. Здатність використовувати сучасні інформаційні технології, автоматизовані системи керування та геоінформаційні системи при організації перевізного процесу;
5. Здатність враховувати людський чинник в транспортних технологіях.
Результати навчання: • Критично оцінювати наукові цінності і досягнення суспільства у розвитку транспортних технологій
• Розробляти, планувати, впроваджувати методи організації безпечної діяльності у сфері транспортних систем та технологій
• Розробляти та використовувати транспортні технології з врахуванням вимог до збереження навколишнього середовища
• Впроваджувати методи організації безпечної транспортної діяльності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Підприємства автомобільного транспорту
• Основи безпеки руху
• Міський транспортний комплекс
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо основ транспортного процесу, основних показників різних видів транспорту та їх взаємодії. Детально розглядається інфраструктура автомобільного, залізничного, повітряного, трубопровідного та водного видів транспорту. Проводиться ознайомлення із новими видами транспорту а також із перспективами їх розвитку та впливом транспорту на навколишнє середовище.
Опис: Транспорт, його історія та соціально-економічний вплив на суспільство. Основи транспортного процесу. Залізничний транспорт. Повітряний транспорт. Водний транспорт. Автомобільний транспорт. Трубопровідний транспорт. Міський транспорт. Вплив транспорту на навколишнє середовище.
Методи та критерії оцінювання: • захист звітів до практичних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи (40%)
• складання екзаменаційної контрольної роботи у письмово-усній формі (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та захист практичних робіт - 40 балів
Екзаменаційний контроль 60 балів (письмова компонента - 50 балів, усна компонента - 10 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Яцківський Л. Ю. Загальний курс транспорту. Кн. 1 : навчальний посібник. / Л. Ю. Яцківський, Д.В. Зеркалов. – К.: Арістей, 2007. – 544 с.
2.Яцківський Л. Ю. Загальний курс транспорту. Кн. 2 : навчальний посібник. / Л. Ю. Яцківський, Д.В. Зеркалов. – К.: Арістей, 2007. – 504 с.
3.Загальний курс транспорту [М. І. Міщенко, А. В. Хімченко, І. Ф. Вороніна, Ф. М. Судак]. – Донецьк: Норд-прес, 2010. – 323с.
4.Соловйова О.О. Загальний курс транспорту: конспект лекцій / О.О. Соловйова, Л.А. Ященко. – К. : НАУ, 2007. – 89 с
5. Постранський Т.М., Афонін М.О., Бойків М.В. Загальний курс транспорту: Конспект лекцій для студентів денної та заочної форм навчання першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, які навчаються за спеціальностями 275 «Транспортні технології (за видами)» та 274 «Автомобільний транспорт». – Львів: Видавництво НУ ЛП, 2019. – 128 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).