Прогнозування у транспортних мережах

Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.E.054
Кількість кредитів: 3.50
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н. Грицунь Олег Михайлович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формувати бази знань, необхідних для розуміння принципів розвитку прогнозування у транспортних мережах, їх видів, оцінки та моделювання.
Завдання: ЗК 12. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності; ЗК 13. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу ФК 1. Здатність аналізувати та прогнозувати параметри і показники функціонування транспортних систем та технологій з урахуванням впливу зовнішнього середовища. ФК 7. Здатність оптимізувати логістичні операції та координувати замовлення на перевезення вантажів від виробника до споживача, дотримуватись законів, правил та вимог систем управління якістю. ФК 13. Здатність оцінювати плани та пропозиції щодо організації та технології перевезень, складені іншими суб’єктами, та вносити необхідні зміни, виходячи з техніко-експлуатаційних параметрів та принципів функціонування об’єктів та пристроїв транспортної інфраструктури, транспортних засобів. ФКС. 1.3. Здатність управляти ланцюгами постачань та управління запасами.
Результати навчання: 1. Класифікувати та ідентифікувати транспортні процеси і системи. Оцінювати параметри транспортних систем. Виконувати системний аналіз та прогнозування роботи транспортних систем; 2. Оцінювати параметри транспортних потоків. Проектувати схеми і мережі транспортних систем. Розробляти технології оперативного управління транспортними потоками;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Взаємодія видів транспорту. Системний аналіз. Транспортно-логістичні вузли. Управління запасами.
Короткий зміст навчальної програми: 1. Транспортна мережа як елемент транспортної системи. 2. Чинники та закономірності розвитку транспортних мереж. 3. Типологія транспортних мереж. 4. Моделювання та оптимізація транспортних мереж. 5. Базові показники оцінки мереж. 6. Основні характеристики зв’язаності мережі. 7. Математичні підходи до управління транспортними потоками у місті. 8. Парадокс Бреса і транспортні мережі. 9. Напрямки зниження завантаження дорожнім рухом транспортних мереж міст.
Опис: 1. Базові показники пронозування транспортних мереж. 2. Чинники, що впливають на розвиток транспортних мереж . 3. Моделювання та пронозування транспортних мереж. 4. Показники оцінки пронозування транспортних мереж. 5. Математичні підходити пронозування транспортних мереж. 6. Тенденції розвитку транспортних мереж. 7. Математичні підходи до управління тарнпортними потоками.
Методи та критерії оцінювання: • захист звітів до практичних в письмовій формі та оцінювання засвоєння лекційного матеріалу шляхом проведення контрольного заходу за тематикою лекцій у вигляді тесту (30%) • складання екзаменаційної контрольної роботи з використанням віртуального-навчального середовища НУ «Львівська політехніка» (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (40%) • підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Брайловский Н. О. Управление движением транспортных средств / Н. О. Брайловский, Б. И. Грановский. – М.: Транспорт, 1975. – 112 с. 2. Иносэ X. Управление дорожным движением / Иносэ X., Хамада Т. // пер с англ.; под ред. М. Я. Блинкина. – М.: Транспорт, 1983. – 248 с. 3. Лобанов Е. М. Транспортная планировка городов / Лобанов Е. М. – М.: Транспорт, 1990. – 240 с. 4. Системологія на транспорті. Організація дорожнього руху / Е. В. Гаврилов, М. Ф. Дмитриченко, В. К. Доля та ін.; під ред. М. Ф. Дмитриченка. – К.: Знання України, 2007. – 452 с. – (5 кн. / Е. В. Гаврилов, М. Ф. Дмитриченко, В. К. Доля та ін.; кн. 4)
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).