Транспортна психологія

Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.E.065
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., доц. Х.А. Барвінська
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування бази знань, необхідної для розуміння характеристик поведінки учасників дорожнього руху, методів їх дослідження. Визначення впливу різних чинників на поведінку учасників дорожнього руху
Завдання: Загальних: 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. Фахових: 1. Здатність оцінювати та забезпечувати ергономічну ефективність транспортних технологій; 2. Здатність враховувати людський чинник в транспортних технологіях; 3. Здатність оцінювати та забезпечувати безпеку транспортної діяльності.
Результати навчання: 1. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми у галузі транспорту з використанням теорій та методів сучасної транспортної науки на основі системного підходу та з врахуванням комплексності та невизначеності умов функціонування транспортних систем. 2. Розслідувати подій на транспорті, автотехнічна експертиза та оцінювати безпеку руху; 3. Аналізувати напрямки розвитку транспортних систем в урбанізованих простораx; 4. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Інформаційне забезпечення учасників дорожнього руху 2. Безпека руху 3.Транспортне планування міст
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо вивчення психологічних принципів особливостей поведінки учасників дорожнього руху. Отримує уявлення про закономірності зміни функціонального стану водіїв під впливом різних чинників. Вчиться застосовувати функціональні можливості учасників дорожнього руху проектуванні дорожніх умов.
Опис: 1. Вивчення чинників, що впливають на надійність роботи водія 2. Асоціативна модель формування часу реакції водія 3. Інформаційна модель формування часу реакції водія 4. Визначення часу реакції водія в реальних дорожніх умовах 5. Використання критеріїв при проведенні аналізу поведінки УДР 6. Визначення психологічних чинників виникнення ДТП 7. Вивчення поведінки пішоходів, як УДР 8. Вивчення психологічних особливостей сприйняття водієм дорожньої обстановки
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами: 1. Усне та письмове опитування на практичних заняттях. 2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань. 3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: ПК- 30, ЕК - 70
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Гайдукевич В. А. Основи транспортної психології/ Гайдукевич В. А., Потійчук 0. Б.//Конспект лекцій. – Рівне, НУВГП, 2012. – 207 с. 2. Давідіч Ю. О. Ергономічне забезпечення транспортних процесів: навч.посібник
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).