Основи теорії транспортних процесів і систем

Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.O.028
Кількість кредитів: 3.50
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н., до. Барвінська Х. А.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування бази знань, необхідної для розуміння характеристик поведінки учасників дорожнього руху, методів їх дослідження.
Завдання: Загальних: 1. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності (ЗК12). Фахових: 1. Здатність організації та управління навантажувально-розвантажувальними роботами та складськими операціями на транспорті (ФК2); 2. Здатність організовувати та управляти перевезеннями вантажів (на автомобільному транспорті) (ФК3); 3. Здатність організовувати взаємодію видів транспорту (ФК6); 4. Здатність використовувати сучасні інформаційні технології, автоматизовані системи керування та геоінформаційні системи при організації перевізного процесі (ФК7); 5. Здатність організовувати міжнародні перевезення (ФК12).
Результати навчання: - досліджувати транспортні процеси, експериментувати, аналізувати та оцінювати параметри транспортних систем та технологій; - розробляти, планувати, впроваджувати методи організації безпечної діяльності у сфері транспортних систем та технологій; - розробляти та використовувати транспортні технології з врахуванням вимог до збереження навколишнього середовища; - класифікувати та ідентифікувати транспортні процеси і системи. - Оцінювати параметри транспортних систем. Виконувати системний аналіз та прогнозування роботи транспортних систем; - організовувати та управляти перевезеннями вантажів у різних сполученнях; - організовувати та управляти перевезеннями пасажирів та багажу в різних сполученнях; - досліджувати види і типи транспортних систем. Знайти рішення оптимізації параметрів транспортних систем. Оцінювати ефективність інфраструктури та технології функціонування транспортних систем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Загальний курс транспорту Вантажні перевезення Інформаційне забезпечення учасників дорожнього руху Пасажирські перевезення Транспортна географія Транспортне планування міст
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків щодо вивчення процесів моделювання транспортних потоків. Отримує уявлення про вплив дорожніх умов на процеси перевезення вантажів та пасажирів. Вчиться застосовувати отримані знання при проектуванні дорожніх умов та при організації перевезень на автомобільному транспорті.
Опис: 1. Основні поняття транспортної системи. Класифікація підсистем та їх елементів. 2. Транспортний потік та його моделі. Способи моделювання: фізичні, математичні та імітаційні моделі. 3. Транспортний процес як інтегрована система. Транспортна робота циклу перевезень вантажів та пасажирів. 4. Методи експериментального вивчення основних характеристик транспортного процесу. 5. Вплив складу потоку на основні характеристики його характеристики. 6. Втрати часу та пропускна здатність нерегульованих пересічень в одному рівні та визначення рівень завантаження дороги рухом 7. Параметри впливу на пропускну здатність. 8. Втрати часу та пропускна здатність нерегульованих пересічень в одному рівні та визначення рівень завантаження дороги рухом 9. Транспортно-технологічні системи як чинник підвищення ефективності роботи транспорту. 10. Оцінка рівня завантаження та пропускної здатності автомобільних доріг
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами: 1. Захист звітів до практичних робіт у письмовій формі шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту. 2. Проведення екзамену у середовищі ВНС за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань. 3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: ПК-30, ЕК-70
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова 1. Давідіч Ю. О. Конспект лекцій з дисципліни «Моделювання транспортних систем» / Ю. О. Давідіч, Г. І. Фалецька; Харків. нац. ун-т. міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2019. – 71 с. 2. Вельможин А.В., Гудков В.А., Миротин Л.Б. Теория транспортных процессов и систем. М., Транспорт, 1998. 3. Дмитриченко М.Ф. та ін. Основи теорії транспортних процесів і систем. - Навчальний посібник для ВНЗ. - К.: Видавничий Дім «Слово», 2009. - 336 с. 4. Бутько Т.В, Гребцов О.І. Головко Т.В. Транспортний процес та методи раціонального формування транспортних систем: конспект лекцій [Електронний ресурс] – Харків: УкрДАЗТ, 2009. – Режим доступу: http://metod.kart.edu.ua/last/process/page/5/month/year/sort/ title/order/desc.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).