Транспортно-логістичні вузли
Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.O.036
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: кандидат технічних наук, старший викладач Півторак Галина Василівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми у галузі транспорту з використанням теорій та методів сучасної транспортної науки на основі системного підходу та з врахуванням комплексності та невизначеності умов функціонування транспортних систем.
2. Здатність організації та управління навантажувально-розвантажувальними роботами та складськими операціями на транспорті (ФК2);
3. Здатність організовувати взаємодію видів транспорту (ФК6);
4. Здатність оптимізувати логістичні операції та координувати замовлення на перевезення вантажів від виробника до споживача, дотримуватись законів, правил та вимог систем управління якістю (ФК7);
5. Здатність проектувати транспортні (транспортно-виробничі, транспортно-складські) системи і їх окремі елементи (ФК8).
Результати навчання: ПРН5: Застосовувати, використовувати сучасні інформаційні і комунікаційні технології для розв’язання практичних завдань з організації перевезень та проектування транспортних технологій.
ПРН12: Знаходити рішення щодо раціональних методів організації навантажувально-розвантажувальних робіт. Планувати графіки проведення навантажувально-розвантажувальних робіт. Вибирати механізми та засоби проведення навантажувально-розвантажувальних робіт.
ПРН16: Вибирати ефективні технології взаємодії видів транспорту. Аналізувати можливості застосування різноманітних варіантів взаємодії видів транспорту.
ПРН17: Розробляти ланцюги постачань та оцінювати їх ефективність. Установлювати зв’язки між різними ланцюгами постачань. Визначення функцій логістичних центрів. Аналізувати особливості супутніх інформаційних і фінансових потоків.
ПРН18: Досліджувати види і типи транспортних систем. Знаходити рішення оптимізації параметрів транспортних систем. Оцінювати ефективність інфраструктури та технології функціонування транспортних систем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Логістика
• Вантажні перевезення
• Основи транспортно-експедиційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків про поняття та основні завдання логістики, логістичні системи та рух логістичних потоків, види логістики та їх основні характеристики, системи управління запасами та розрахунок основних показників стану запасу, проектування ланцюга постачань, оцінки якості логістичних послуг. Весь комплекс такої інформації відповідає вимогам чинних норм та стандартів, а також прогресивним сучасним методам удосконалення транспортних систем.
Опис: Транспортно-логістична інфраструктура. Поняття та класифікація транспортно-логістичних вузлів. Розподільча логістика, складська логістика та логістика запасів як елементи функціонування транспортно-логістичних вузлів. Організація розміщення логістичних центрів. Закріплення вантажовласників за регіональними розподільчими центрами. Склад як елемент ТЛВ. Розрахунок площ окремих зон складу. Організація навантажувально-розвантажувальних робіт. Оцінка ефективності функціонування транспортно-логістичного вузла. Цифровізація в складській логістиці.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (40%)
• підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (50 +10 %)
Критерії оцінювання результатів навчання: - письмові звіти з практичних та лабораторних робіт, усне опитування (40%)
- підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Крикавський Є.В. Логістика. Основи теорії [Текст] / Є.В. Крикавський. – Львів: Національний університет «Львівська політехніка», Інтелект-Захід, 2006. – 454 c.
2. Літвінова Я.В. Удосконалення логістичного управління різними видами транспорту, складуванням та переробкою вантажів у транспортних вузлах. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук (доктора філософії) за спеціальністю 05.22.01 «Транспортні системи». ХНАДУ, Харків, 2017
3. Крикавський Є. Логістика та управління ланцюгами поставок. Видавництво Львівської політехніки. 2020. 848 ст.
4. Григорак М.Ю. Логістика постачання, виробництва і дистрибуції. Національний авіаційний університет. 2017. 364 ст.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).