Системний аналіз

Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.E.047
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: к.т.н. Грицунь Олег Михайлович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є формування студентами бази знань, необхідної для проведення комерційного, технічного, соціального, екологічного, інституційного, фінансового і економічного аналізу при реалізації інвестиційних проектів транспортної інфраструктури. Завдання, які розв’язують студенти в процесі вивчення дисципліни, дозволяють сформувати в них уявлення про роботу фахівців при складанні та оцінюванні проектів.
Завдання: ЗК 3. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні; ЗК 6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність); ЗК 13. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу ФК 1. Здатність аналізувати та прогнозувати параметри і показники функціонування транспортних систем та технологій з урахуванням впливу зовнішнього середовища; ФК 13. Здатність оцінювати плани та пропозиції щодо організації та технології перевезень, складені іншими суб’єктами, та вносити необхідні зміни, виходячи з техніко-експлуатаційних параметрів та принципів функціонування об’єктів та пристроїв транспортної інфраструктури, транспортних засобів. ФКС. 1.3. Здатність управляти ланцюгами постачань та управління запасами.
Результати навчання: 1. Досліджувати транспортні процеси, експериментувати, аналізувати та оцінювати параметри транспортних систем та технологій; 2. Формулювати, модифікувати, розробляти нові ідеї з удосконалення транспортних технологій; 3. Класифікувати та ідентифікувати транспортні процеси і системи. Оцінювати параметри транспортних систем. Виконувати системний аналіз та прогнозування роботи транспортних систем; 4. Оцінювати плани та пропозиції щодо організації та технології перевезень, складені іншими суб’єктами, та вносити необхідні зміни, виходячи з техніко-експлуатаційних параметрів та принципів функціонування об’єктів та пристроїв транспортної інфраструктури, транспортних засобів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи теорії транспортних процесів та систем
Короткий зміст навчальної програми: 1. Введення в теорію систем і системний аналіз. 2. Системи. Властивості й класифікація систем. 3. Основні етапи та методи системного аналізу. 4. Системний аналіз в економіці. 5. Системний аналіз організацій дорожнього руху.
Опис: 1. Скринінг інвестиційного проекту 2. Комерційний аналіз проекту. 3. Технічний аналіз проекту. 4. Екологічний аналіз проекту. 5. Інституційний аналіз проекту. 6. Соціальний аналіз проекту. 7 Фінансовий аналіз проекту. 8 Екологічний аналіз проекту. 9 Формування стадії ідентифікації інвестиційного проекту. 10 Розподіл діяльності за окремими стадіями проектного циклу. 11 Показники ефективності інвестиційного проекту. 12 Інвестиційний проект щодо зниження собівартості перевезення.
Методи та критерії оцінювання: • захист звітів до практичних в письмовій формі та оцінювання засвоєння лекційного матеріалу шляхом проведення контрольного заходу за тематикою лекцій у вигляді тесту (30%) • складання екзаменаційної контрольної роботи з використанням віртуального-навчального середовища НУ «Львівська політехніка» (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (40%) • підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Анфилатов В.С. и др. Системный анализ в управлении. М.: Финансы и статистика, 2002. 2. Волкова В.Н., Денисов А.А. Основы теории систем и системного анализа. Учебник, издание 2. СПб.: Изд-во СПбГГУ, 1999. 3. Дивак М.П, Гладiй Г.М. Методичнi вказiвки до самостiйного вивчення роздiлу "Використання методiв iнтервального аналiзу для моделювання економiчних систем" курсу "Системний аналiз". Тернопiль, ТIНГ, 1994. 4. Калянов Г.Н. CASE - структурний системний аналіз. -М.:Лори 1996. 242. 5. Катренко А.В. Сиситемний аналіз об’єктів та процесів комп’ютеризації. Навчальний посібник. Львів, ?Новий світ-2000?, 2003. 424 с. 6. Перегудов Ф.И, Тарасенко Ф.П. Введение в системный анализ. М: Высшая школа, 1992. 7. Hawryszkiewych I.T. Introduction to system analysis and design. New York, 1992. 379р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).