Пішохідні потоки

Спеціальність: Транспортні технології (на автомобільному транспорті)
Код дисципліни: 6.275.03.E.067
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: кандидат технічних наук, старший викладач Півторак Галина Василівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчення основних принципів формування пішохідних потоків та параметрів їх оцінки, вміння розраховувати показники безпеки при перетині транспортних та пішохідних потоків, організовувати пішохідний рух в житловому районі та біля пунктів тяжіння, розраховувати необхідну ширину пішохідних переходів, тротуарів, пішохідних доріжок
Завдання: ІНТ: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми у галузі транспорту з використанням теорій та методів сучасної транспортної науки на основі системного підходу та з врахуванням комплексності та невизначеності умов функціонування транспортних систем. ЗК2: Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. ЗК9: Навики здійснення безпечної діяльності. ФК1: Здатність аналізувати та прогнозувати параметри і показники функціонування транспортних систем та технологій з урахуванням впливу зовнішнього середовища. ФК9: Здатність оцінювати експлуатаційні, техніко-економічні, технологічні, правові, соціальні та екологічні складові організації перевезень. ФК16: Здатність враховувати людський чинник в транспортних технологіях. ФКС2.3: Здатність організовувати документальний супровід автотехнічної експертизи, аналітики та моніторингу дорожньо-транспортних пригод.
Результати навчання: ПРН7: Формулювати, модифікувати, розробляти нові ідеї з удосконалення транспортних технологій. ПРН18: Досліджувати види і типи транспортних систем. Знаходити рішення оптимізації параметрів транспортних систем. Оцінювати ефективність інфраструктури та технології функціонування транспортних систем. ПРН21: Впроваджувати методи організації безпечної транспортної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Міський транспортний комплекс • Інформаційне забезпечення учасників дорожнього руху • Транспортно-пересадкові вузли
Короткий зміст навчальної програми: В межах дисципліни вивчається особливості формування пішохідних потоків у містах, їх взаємодія з транспортними потоками, моделювання пішохідних потоків з використанням спеціалізованого програмного забезпечення.
Опис: Методика дослідження пішохідного руху. Дослідження і розрахунок пішохідних потоків. Характеристики пішохідного руху. Оцінка ситуацій перетину автомобільних потоків пішохідним. Оцінка ситуації виконання маневру при регульованому русі. Організація пішохідного руху. Комунікаційні шляхи пішохідного руху та їх розрахунок. Моделювання пішохідних потоків.
Методи та критерії оцінювання: 1. Захист звітів до практичних робіт у письмовій формі шляхом проведення контрольного заходу за тематикою роботи у вигляді тесту у ВНС. 2. Проведення екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з трирівневих теоретичних та практичних завдань. 3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті теоретичного матеріалу та практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (40%) • підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (50 +10 %)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Дмитриченко М.Ф. Системологія на транспорті. Підручник у 5 кн. / Під заг. ред. Дмитриченка М.Ф.– Кн. ІV: Організація дорожнього руху / М.Ф. Дмитриченко, Е.В. Гаврилов, В.К. Доля, О.Т. Лановий, І.Е. Линник В.П. Поліщук. - К.: Знання України, 2006 р.- 504 с 2. Посацький Б.С. Основи урбаністики: Навч. Посібник. – У 2 ч. – Ч.2 Розпланування та забудова міст. – Львів: Вид-во НУ “Львівська політехніка”, 2005. – 244 с. 3. Daamen, W. (2004). Modelling passenger flows in public transport facilities. Doctoral thesis submitted to Department of Transport and Planning, Delft University of Technology, Delft, The Netherlands 4. Безлюбченко О. С., Завальний О. В. Планування і благоустрій міст. Навчальний посібник, ХНАМГ, 2011. – 190 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).