Макроекономіка

Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 6.071.00.O.005
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: к.е.н., доц. Комаринець С.О.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Макроекономіка» є пізнання фундаментальних принципів функціонування і розвитку національної економіки як єдиного цілого на основі ознайомлення з основними макроекономічними теоріями, концепціями і моделями, обґрунтованими сучасною економічною наукою.
Завдання: Інтегральна компетентність: - Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері обліку, аудиту чи оподаткування або в процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів економічної науки і характеризується комплексністю й невизначеністю. Загальні компетентності: - Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності: - Здатність досліджувати тенденції розвитку економіки за допомогою інструментарію макро- та мікроекономічного аналізу, робити узагальнення стосовно оцінки прояву окремих явищ, які властиві сучасним процесам в економіці.
Результати навчання: Знати та розуміти економічні категорії, закони, причинно-наслідкові та функціональні зв’язки, які існують між процесами та явищами на різних рівнях економічних систем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Математика для економістів (частина 1) Інформатика Мікроекономіка
Короткий зміст навчальної програми: Макроекономіка є невід’ємною складовою фундаментальної підготовки студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти з галузі знань «Управління та адміністрування». Дисципліна формує систему знань про механізми функціонування національної економіки на підставі сучасних макроекономічних теорій, обґрунтованих світовою і вітчизняною наукою, та досвід макроекономічної практики. Забезпечує вивчення теорії макроекономічної науки, розкриття її об’єкта, предмета і методів, висвітлення основних макроекономічних показників та індикаторів макроекономічного розвитку; базових моделей рівноваги; розкриття механізму складових макроекономічної політики: фіскальної, монетарної, зовнішньоекономічної, соціальної. Макроекономіка служить теоретичною основою вивчення таких дисциплін, як економіка підприємства, фінансовий облік, управлінський облік, аналіз господарської діяльності, облік у державному секторі економіки. Предметом навчальної дисципліни є механізм функціонування національної економіки на основі поєднання ринкового саморегулювання та державного впливу на економічні процеси.
Опис: Тема 1. Вступ до макроекономіки. Макроекономіка як наука Тема 2. Вступ до макроекономіки. Форми виробництва Тема 3. Вступ до макроекономіки. Ринкова економіка Тема 4. Вступ до макроекономіки. Економічні суб’єкти Тема 5. Основні макроекономічні показники Тема 6. Гроші і валюта Тема 7. Виробництво, споживання та інвестиції Тема 8. Економічне зростання Тема 9. Сукупні видатки та економічна рівновага Тема 10. Сукупний попит і сукупна пропозиція Тема 11. Макроекономічна нестабільність Тема 12. Монетарна політика Тема 13. Фіскальна політика. Дефіцит бюджету і державний борг Тема 14. Зовнішня торгівля та зовнішньоторгівельна політика Тема 15. Макроекономічна рівновага у моделі Гікса – Гансена
Методи та критерії оцінювання: Поточний та екзаменаційний контроль. Поточний контроль – методи оцінювання знань: письмове тестування за темами лекційного курсу, усне та фронтальне опитування, виступи на практичних заняттях, розв’язання ситуаційних завдань, виконання контрольних / розрахунково-графічної роботи. Екзаменаційний контроль – методи оцінювання знань: Письмове тестування, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Письмове тестування – 25 балів, Контрольнаробота (денна форма навчання / заочна форма навчання) – - / 20 балів, Розрахунково-графічна робота (денна форма навчання / заочна форма навчання) – 20 / - балів, Разом за поточний контроль – 45 балів, Екзаменаційний контроль – 45 балів, Усна компонента – 10 балів, Разом за дисципліну – 55 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Entrepreneurship Today: Selected Aspects. Monograph / Magdalena Byczkowska, Zhanna Poplavska, Sofiya Komarynets, Yulia Stukalina, Anna Majzel, Krzysztof Zieba / Wydawnictwo Politechniki Gdanskiej. – Gdansk, 2020. – 75 р. 2. Environment Influence on Organizational Development / Zhanna Poplavska, Jan Gregus ml, Sofia Komarynets, Ivanna Droniuk. Procedia Computer Science. Volume 160. 2019. – P. 485-490. 3. Globalization Impacts on The Structure of Ukraine’s Economy: Innovations Challenges for Management in Digitalization, Social and Economic Transformations / Olena Bilovodska, Natalia Mykhalchyshyn, Sofia Komarynets, Lydia Seniv, Vitaliy Humeniuk, Iryna Kantsir. Journal of Information Technology Management. Special Issue. Vol.13. 2021/7/1. – P. 20-34. 4. Базілінська О. Макроекономіка: Навчальний посібник / О. Базілінська. – К.: Центр навчальної літератури, 2019. – 448 с. 5. Гронтковська Г. Макроекономіка:Навчальний посібник / Г. Гронтковська, А. Косік. – К.: Центр навчальної літератури, 2019. – 672 с. 6. Гронтковська Г. Макроекономіка: Практикум / Г. Гронтковська, А. Косік. – К.: Центр навчальної літератури, 2019. – 400 с. 7. Сучасні форми конкурентної взаємодії суб’єктів господарювання / Ж.В. Поплавська, Н.Л. Михальчишин, М.Л. Данилович-Кропивницька, О.В. Гошовська, С.О. Комаринець, за заг. ред. Ж.В. Поплавської. Монографія. Львів, 2019. – 201 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).