Облік у будівництві

Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 6.071.01.E.046
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: К.е.н., доцент Височан Ольга Олегівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Здатність ефективно вирішувати складні задачі, пов’язані порядком ведення обліку на підприємствах будівельної галузі та у замовників будівельно-монтажних робіт відповідно до національних стандартів бухгалтерського обліку з використанням сучасних технічних засобів і новітніх методик та формування потенціалу особистого наукового й фахового вдосконалення в руслі глобальних тенденцій розвитку європейських та світових цінностей.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: інтегральних: здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері обліку, аудиту та оподаткування або в процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів економічної науки і характеризується комплексністю й невизначеністю фахових: - здатність аналізувати і структурувати проблемні області щодо ведення обліку на підприємствах будівельної галузі в цілому, та на окремих функціональних ділянках зокрема, та знаходити конструктивні рішення на основі спеціальних знань в галузі фінансового обліку; - застосовувати професійні знання для розв’язання типових задач фінансового обліку на будівельному підприємстві та передбачати економічні, соціальні і морально-етичні наслідки застосування на практиці підприємств будівельної галузі нових розробок і методик у сфері обліку і оподаткування.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - розуміти наукові поняття, теорії і методи, що лежать в основі обліку у будівництві та використовувати знання галузевих особливостей при вирішенні облікових задач на підприємствах будівельної галузі. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: - здатність продемонструвати знання і розуміння наукових понять, теорій і методів, що лежать в основі обліку та оподаткування; - здатність продемонструвати знання професійно-орієнтовних дисциплін спеціальності в області фінансового та управлінського обліку, аудиту, звітності підприємств, обліку за видами економічної діяльності, обліку у фінансових установах та державному секторі, аналізу та оподаткування господарської діяльності, інформаційних систем і технологій в обліку, аудиті та оподаткуванні; - здатність продемонструвати поглиблені знання в спеціалізованій області обліку і аудиту або обліку, аналізу та оподаткування; - здатність продемонструвати знання сучасних тенденцій розвитку бухгалтерського обліку, аналізу, аудиту та оподаткування; - уміння здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання задач спеціальності; - здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципліни: Фінансовий облік Супутні і наступні дисципліни: Облік у будівництві (курсовий проект), Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичний матеріал навчальної дисципліни охоплює 7 тем, що розкривають порядок обліку на основних функціональних ділянках з врахуванням будівельної галузі, порядок визнання, оцінки доходів, витрат та калькулювання собівартості будівельно-монтажних робіт в частині документування, реєстрації на рахунках бухгалтерського обліку, в облікових регістрах та фінансовій звітності підприємства. Розкриття предмета дисципліни розпочинається з розгляду галузевих особливостей, що впливають на ведення обліку на будівельних підприємствах, визначення функцій, мети, цілей та завдань обліку у будівництві, розкриття основних принципів ведення обліку та законодавчо-нормативного регулювання здійснення облікових процесів. Навчальні матеріали дисципліни розкривають порядок ведення обліку за такими функціональними ділянками на будівельних підприємствах як: основні засоби, запаси, витрати і доходи за будівельним контрактом, розрахунків із замовниками і субпідрядниками, витрат і калькулювання собівартості будівельно-монтажних робіт, доходів і результатів діяльності будівельного виробництва, та особливості обліку будівництва у замовників.
Опис: Галузеві особливості, що впливають на ведення обліку на будівельних підприємствах. Бухгалтерський облік основних засобів у будівництві. Бухгалтерський облік запасів будівельних підприємств. Формування кошторису будівельно-монтажних робіт та особливості будівельних контрактів. Облік витрат і калькулювання собівартості будівельно-монтажних робіт. Облік доходів і результатів діяльності будівельного виробництва. Облік розрахунків із замовниками і субпідрядниками.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та екзаменаційний контроль. Поточний контроль: вибіркове усне опитування, тести, оцінка активності на практичному занятті Підсумковий контроль: екзаменаційний контроль (письмова та усна компонента)
Критерії оцінювання результатів навчання: - поточний контроль (30%): усне опитування, робота на практичних заняттях, тести - підсумковий контроль (70%): іспит (письмова та усна компонента)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Гура Н.О. Облік видів економічної діяльності: підручник / Н.О. Гура. – К.: Центр навчальної літератури, 2022. – 282 с. 2. Облік в галузях економіки: навчально-методичний посібник / О. І. Клімова. – Маріуполь: ДонДУУ, 2016. – 335 с. 3. Загородній А.Г. Бухгалтерський облік за видами економічної діяльності: навч. посібник / А.Г. Загородній, І.Й. Яремко, Л.М. Пилипенко, А.С. Мороз. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 320 с. 4. Крупка Я.Д. Бухгалтерський облік за видами економічної діяльності : навч. посіб. / Я.Д. Крупка, М.Б. Кулинич, А.Т. Сафарова. – Луцьк: Вежа-Друк, 2016. – 452 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Облік у будівництві (курсовий проєкт)

Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 6.071.01.E.049
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: К.е.н., доцент Височан Ольга Олегівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Здатність ефективно вирішувати складні задачі, пов’язані порядком ведення обліку на підприємствах будівельної галузі та у замовників будівельно-монтажних робіт відповідно до національних стандартів бухгалтерського обліку з використанням сучасних технічних засобів і новітніх методик та формування потенціалу особистого наукового й фахового вдосконалення в руслі глобальних тенденцій розвитку європейських та світових цінностей.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: інтегральних: здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері обліку, аудиту та оподаткування або в процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів економічної науки і характеризується комплексністю й невизначеністю фахових: - здатність аналізувати і структурувати проблемні області щодо ведення обліку на підприємствах будівельної галузі в цілому, та на окремих функціональних ділянках зокрема, та знаходити конструктивні рішення на основі спеціальних знань в галузі фінансового обліку; - застосовувати професійні знання для розв’язання типових задач фінансового обліку на будівельному підприємстві та передбачати економічні, соціальні і морально-етичні наслідки застосування на практиці підприємств будівельної галузі нових розробок і методик у сфері обліку і оподаткування.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - розуміти наукові поняття, теорії і методи, що лежать в основі обліку у будівництві та використовувати знання галузевих особливостей при вирішенні облікових задач на підприємствах будівельної галузі.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Фінансовий облік І, Фінансовий облік ІІ Кореквізити: Податковий облік та звітність, Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Виконання курсового проекту передбачає вивчення порядку обліку на основних функціональних ділянках з врахуванням будівельної галузі, порядок визнання, оцінки доходів, витрат та калькулювання собівартості будівельно-монтажних робіт в частині документування, реєстрації на рахунках бухгалтерського обліку, в облікових регістрах та фінансовій звітності підприємства. Під час викорання проекту студент засвоює практичне ведення обліку за такими функціональними ділянками на будівельних підприємствах як: основні засоби, запаси, витрати і доходи за будівельним контрактом, розрахунків із замовниками і субпідрядниками, витрат і калькулювання собівартості будівельно-монтажних робіт, доходів і результатів діяльності будівельного виробництва, та особливості обліку будівництва у замовників.
Опис: Галузеві особливості, що впливають на ведення обліку на будівельних підприємствах. Бухгалтерський облік основних засобів у будівництві. Бухгалтерський облік запасів будівельних підприємств. Формування кошторису будівельно-монтажних робіт та особливості будівельних контрактів. Облік витрат і калькулювання собівартості будівельно-монтажних робіт. Облік доходів і результатів діяльності будівельного виробництва. Облік розрахунків із замовниками і субпідрядниками
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання знань: оцінка внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, застосування при виконанні курсового проекту дослідницького методу.
Критерії оцінювання результатів навчання: Під час оцінювання курсового проєкту до уваги беруть правильність його оформлення, повноту висвітлення теми, своєчасність виконання і подання на кафедру та правильність відповідей студента під час захисту. Курсовий проєкт, виконаний не за затвердженою темою, до захисту не приймається. Оцінювання курсового проєкту відбувається за 100-бальною шкалою. 1. За виконання курсового проєкту (0-60 балів): за повноту висвітлення питання, правильність, обсяг наведеного матеріалу, табличний та графічний матеріал, використання додатків; наявність логічних та обґрунтованих висновків та пропозицій. 2. За усний захист курсового проєкту (0-40 балів): за правильні відповіді на поставлені питання, їх обґрунтованість, наявність логічного мислення, вміння застосовувати набуті теоретичні знання відносно теми курсового проєкту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Гура Н.О. Облік видів економічної діяльності: підручник / Н.О. Гура. – К.: Центр навчальної літератури, 2022. – 282 с. 2. Облік в галузях економіки: навчально-методичний посібник / О. І. Клімова. – Маріуполь: ДонДУУ, 2016. – 335 с. 3. Загородній А.Г. Бухгалтерський облік за видами економічної діяльності: навч. посібник / А.Г. Загородній, І.Й. Яремко, Л.М. Пилипенко, А.С. Мороз. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 320 с. 4. Крупка Я.Д. Бухгалтерський облік за видами економічної діяльності : навч. посіб. / Я.Д. Крупка, М.Б. Кулинич, А.Т. Сафарова. – Луцьк: Вежа-Друк, 2016. – 452 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).